GDPR, бисквитки и сътрудничество – Какво трябва да знаете в електронната търговия!


Защитата на данните винаги е била гореща тема в света на бизнеса, но GDPR, бисквитките и други теми са задължителни за четене за предприемачите от 25 май 2018 г. Независимо от това дали управлявате електронна търговия, предлагате блог или дори цялостна платформа е вашият продукт – заплашват се разрушителни наказания, ако данните не се обработват правилно. В тази публикация ще научите всичко за регламента за защита на данните, какво представляват бисквитките и защо мениджърът за получаване на съгласие е част от всеки уеб изход.

Решение за получаване на съгласие за онлайн магазини

GDPR: Пет букви, които променят всичко

Зад това съкращение, което със сигурност сте забелязали преди, се крие терминът Общ регламент за защита на данните. Този регламент е издаден от ЕС и регулира обработката на лични данни. Те включват, но не се ограничават до споделяне на лична информация с трети страни, концепцията на GDPR за минимизиране на данните и последиците от споделяне на лична информация без съгласие. GDPR се прилага както в публичен, така и в частен контекст, както и в целия ЕС. Неговата цел е да защити всички лични данни в ЕС , като в същото време гарантира свободното движение на данни в европейския вътрешен пазар. Дотогава много компании не са се занимавали адекватно със защитата на данните или са били небрежни към данните на своите потребители или клиенти.

GDPR най-накрая сложи край на това и принуди много компании да се занимават специално с тази тема за първи път. Съгласно GDPR обработването на лични данни е разрешено само с изрично съгласие. Това, което звучи просто, е особено експлозивно в интернет. Тъй като благодарение на усъвършенствания софтуер за проследяване, личните потребителски данни могат лесно да бъдат получени, дори ако потребителят сам не разкрива никакви данни, например в поле на формуляр.

Всъщност възможностите на съвременните онлайн технологии отиват много по-далеч, тъй като потребителите могат да бъдат индиректно идентифицирани чрез своя IP адрес и комбинирани с други лични характеристики, за да образуват индивидуален профил. Умишлените нарушения на GDPR ще бъдат строго наказани. В този случай компаниите трябва да очакват високи глоби или лишаване от свобода до две години.

Какво точно представляват бисквитките?

Всеки, който посети даден уебсайт за първи път, най-вероятно ще бъде попитан дали бисквитките на сайта трябва да бъдат приети. Това не са нищо повече от малки текстови файлове, които могат да се съхраняват в браузъра и да събират лична информация там. Използването им не се ограничава до конвенционалните настолни компютри или лаптопи, но е възможно и на мобилни устройства като смартфони и таблети. Те могат да служат за различни цели, но се използват най-вече за идентифициране на потребителите на уебсайтове.

Ist Ihre Webseite konform? Finden Sie es heraus mit unserer Checkliste

Checkliste herunterladen

Това може да бъде от полза по много причини. Например, ако искате уебсайт да запомни вашата пазарска количка, думи за търсене или вашата потребителска информация, малките текстови файлове правят точно това. От друга страна, те също могат да запазят историята на браузъра, което от своя страна предоставя информация за лични интереси и навици. Този тип информация разбира се е изключително интересна за рекламодателите, особено в електронната търговия. Защото тук получавате абсолютно автентичен профил, към който индивидуалната реклама може да бъде идеално адаптирана.

Тъй като чувствителни лични данни очевидно се съхраняват в малките текстови файлове, е абсолютно необходимо съгласно Общия регламент за защита на данните потребителят лично да се съгласи с това. Тъй като разкриването на лични данни без съгласие може да бъде обект на големи глоби.

Какво следва за защитата на данните?

Общият регламент за защита на данните е предназначен само като първа стъпка в по-широка кампания за още по-голяма защита на личните данни. Директивата за неприкосновеността на личния живот и електронните комуникации се очаква да влезе в сила в близко бъдеще. Това е още по-прецизен материал за защита на личните данни в електронната комуникация в и извън електронната търговия. Тъй като Директивата за неприкосновеността на личния живот и електронните комуникации все още не е финализирана, все още се очакват някои промени.

Решете много задачи с един инструмент

С Общия регламент за защита на данните стана стандарт, че потребителите трябва да дават изрична декларация за съгласие, преди техните данни да бъдат запазени.
Така че, ако преди сте разчитали на използването на бисквитки за предлагане на продуктите си, вашите потребители трябва изрично да се съгласят бисквитките да се задават в техните браузъри. Съхраняването на допълнителни лични данни за цели като маркетинг или анализ, като IP адрес, вече не е възможно без съгласие.

 

Бъдете в течение!

Абонирайте се за бюлетин

Това обаче са само част от действителните фактори, които трябва да бъдат взети предвид, за да се съобразим с Общия регламент за защита на данните. Предприемачите, които искат основно да се грижат за ежедневния си бизнес, се нуждаят от мощно и лесно за използване решение в този момент. Следователно компаниите не могат да избегнат доставчик на управление на съгласие. Това е доставчик на услуги, който управлява съгласието на посетителите на уебсайта за своите потребители и в същото време подготвя данните за маркетингови цели, като същевременно спазва разпоредбите на GDPR за минимизиране на данните. Въпреки това, основната цел на мениджъра за получаване на съгласие е да направи уебсайта на клиента съвместим с разпоредбите.

Мениджърът за съгласие носи тези предимства

Consentmanager е напълно интегриран инструмент, който улеснява компаниите да спазват всички разпоредби на Общия регламент за защита на данните и все пак събират данни за рекламна употреба. Инструментът за получаване на съгласие е съвместим с рекламни сървъри като GAM/AdSense и други, предлага изчерпателно портфолио от функции за поверителност и се предлага в четири различни размера на пакета. За Общия регламент за защита на данните и CCPA (Политика за поверителност на Калифорния/САЩ), този инструмент включва регистрационни файлове за съгласие, защитена база данни с местоположение на сървъра в ЕС и автоматично блокиране на кодове и бисквитки.

В допълнение към наблюдението, ядрото е робот за бисквитки, който автоматично обхожда вашия уебсайт веднъж на ден и извършва автоматична проверка за съответствие с Общия регламент за защита на данните, както и автоматично класифициране на бисквитки. Роботът за бисквитки също идентифицира новооткрити доставчици и експортира списъка с бисквитки чрез множество интерфейси. Consentmanager ви предлага множество опции, за да направите вашия сайт съвместим с GDPR и да сте в безопасност. Можете да персонализирате инструмента според вашия дизайн и да добавите вашето лого.

Освен това мениджърът за получаване на съгласие ви предлага множество отчети и A/B тестване, както и предложения за оптимизация. Освен това инструментът е лесен за интегриране, достъпен на над 30 езика и напълно защитен в Европа.

Подсигурете сега и внедрете Consent Manager!

Отговаряте ли за защитата на данните в дадена компания или бихте искали да подобрите допълнително съответствието на вашето МСП с Общия регламент за защита на данните? Тогава сега е подходящият момент за внедряване на напълно интегрирано решение като Consent Manager – независимо дали работите в електронната търговия или сте активни в друг сегмент. Защитете компанията си от сурови санкции, защото едва ли някой служител по защита на личните данни може да работи с прецизността на високопроизводителен инструмент. По този начин можете да се предпазите от скъпи грешки и да сте на пътя към успеха. Запознайте се с Consent Manager сега и се възползвайте!


повече коментари

EDPB opinion on pay or consent model
Нов, правилно

Неотдавнашното решение на EDPB относно моделите „Съгласие или плащане“ за онлайн платформи

Регулаторите на Холандия, Норвегия и Германия (Хамбург) поискаха от Европейския съвет за защита на данните ( EDPB ) становище относно това дали големи онлайн платформи могат да използват модели „съгласие или плащане“ за поведенческа реклама въз основа на валидна и доброволна основа Въз основа на потребителско съгласие. Фонът беше въвеждането на абонаментен модел от Meta […]
New regulations US 2024
правилно

Новите закони за поверителност на САЩ влизат в сила през 2024 г.: Актуализирайте вашите специфични за САЩ настройки за поверителност

В Съединените щати новите закони за защита на данните ще влязат в сила през втората половина на 2024 г. – във Флорида, Тексас, Орегон и Монтана . Компаниите, които работят в тези щати или имат клиенти в тези щати, трябва да преразгледат своите практики за защита на данните, за да гарантират съответствие с новите закони […]