Google Consent Mode v2

Задължително за уебсайтове и приложения от март 2024 г

Google ще изисква всички уебсайтове и приложения да използват Google Consent Mode v2 от март 2024 г. Тогава е важен CMP, сертифициран от Google. consentmanager помага на рекламодателите с интегрирания Google Consent Mode v2 да записват данните за реализациите на своите клиенти, като същевременно защитават поверителността. consentmanager ви предлага, наред с други неща:

  • CMP, сертифициран от Google
  • Пълна поддръжка за Google Consent Mode v2
  • Пълна поддръжка за IAB TCF 2.2
  • За уебсайтове, приложения и CTV
  • +30 езика и персонализиран дизайн
  • Интегриран робот и др
Google Consent Mode und consentmanager ein zertifizierter Partner

Препоръчва се от много уебсайтове за електронна търговия

Често задавани въпроси относно Google Consent Mode v2

За да ви помогнем да разберете по-добре Google Consent Mode, бисквитките, GDPR и законово съвместимото използване на услугите на Google, обобщихме най-често задаваните въпроси за вас тук.

  • Какво представлява Google Consent Mode?

    Google Consent Mode е функция от Google, която работи с банера за бисквитки или приспособлението за поверителност на вашия уебсайт. Тази технология автоматично изпраща сигнали от вашия банер за бисквитки към инструментите на Google, интегрирани на вашия уебсайт. Следователно може да предостави данни, за да помогне на Google да разбере реализациите на вашия уебсайт, дори при ограничени условия за защита на данните. Сигналите, които банерът за бисквитки изпраща на Google, съдържат информация за анализи, реклами, персонализиране и споделяне на данни. Без тези сигнали Google не може да проследява данни за потребители или електронна търговия или да извършва персонализиране. И за да можете да изпращате тези сигнали, използването на сертифициран от Google CMP е важно.

  • Как точно работи Google Consent Mode?

    Когато потребител даде съгласието си, банерът за бисквитки consentmanager изпраща сигнала за Google Consent Mode към етикетите на Google на вашия уебсайт и всичко работи както обикновено. Ако даден потребител не даде своето съгласие, Google ограничава събирането на данни за тази категория потребители и вече не се брои. Използвайки Google Consent Mode, банерът за бисквитки изпраща сигнал до Google, така че Google да разбере решението на потребителя. След това Google използва, наред с други неща, моделиране на реализация с машинно обучение, за да направи връзки между конкретни взаимодействия и събития на реализация. За рекламодателите това означава, че ще могат да разберат по-добре как се проследяват техните цели за реализация – благодарение на моделирането това ще бъде така, дори ако посетителят не е дал съгласие.

  • Какво представлява актуализацията на Google Consent Mode v2? И какво е EUUCP?

    Всички издатели и рекламодатели, които поставят реклами в Европейското икономическо пространство и използват услугите на Google, в бъдеще ще бъдат предмет на „Правилата за съгласие на потребителите на Google в Европейския съюз“ или EUUCP. По този начин Google диктува на операторите на уебсайтове как могат да се използват услугите на Google по отношение на защитата на данните. Най-важната наредба: От март 2024 г. уебсайтовете ще трябва да банер за съгласие от, например сертифицирана от Google платформа за управление на съгласие (CMP) и да използвате Google Consent Mode v2. Освен това поведението на Google при отчитане на рекламни кампании (напр. проследяване на поръчки) се променя: преброяването се извършва само ако потребителят е дал съгласието си и Съответният сигнал беше върнат на Google чрез Google Consent Mode v2. Ако искате да измервате реализации в бъдеще, важен е сертифициран CMP с Google Consent Mode v2.

  • За да не пропуснете важни актуализации, абонирайте се за нашия бюлетин .

Сравнение на Google Consent Mode

Най-важните разлики между стария и новия Google Consent Mode v2 с един поглед:

Стар Google Consent Mode

🔴 Google Consent Mode не е задължителен и се използва за активиране на моделирането

🔴 Използването на сертифицирана от Google платформа за управление на съгласие не е задължително

🔴 Преброяването става, когато потребителят е дал съгласието си или чрез услуги на Google, или други услуги на трети страни

Google Consent Mode v2

✅ Google Consent Mode е необходим за проследяване

✅ Използването на сертифицирана от Google платформа за управление на съгласие вече е задължително . Срокът за изпълнение е до март 2024 г.

✅ Преброяване се извършва само ако потребителят е дал съгласието си и съответният сигнал е изпратен обратно до Google чрез рGoogle Consent Mode

Препоръчва се от адвокати и служители по защита на данните

За кого е подходящ Google Consent Mode (GCM)?

Google Consent Mode е подходящ за издатели, рекламодатели, маркетингови агенции, уеб агенции и компании, които внедряват банери за съгласие и използват Google Analytics или Google Ads.

  • Рекламодатели

    Рекламодателите могат ефективно да проследяват ефективността на своите реклами. Научете повече за разходите за рекламни кампании и оптимизирайте стратегиите си за рекламно офериране.

  • Дигитални търговци, агенции

    Онлайн търговците, които трябва да получат съгласие на потребителя за реклама и анализи, могат да използват Google Consent Mode и да продължат да събират важни данни. Това води до по-добри маркетингови резултати.

  • Оператори на уебсайтове, които задават Google Ads или Analytics на своя уебсайт

    За собствениците на уебсайтове това означава по-добро разбиране на пътя на потребителя чрез повече обобщени данни за реализациите на техния уебсайт.

Как работи това моделиране на преобразуване?

Google Consent Mode v2 предлага редица нови оптимизации, за да извлечете максимума от рекламните си кампании. Те включват по-специално:

  • Поведенческо моделиране в Google Analytics 4
    Google използва AI, за да пресъздаде поведението на потребители, които не са се съгласили с бисквитките на Анализ, и го сравнява с потребители, които са се съгласили с бисквитките на Анализ. Това прави повече данни достъпни в GA4.
  • Моделиране на реализациите в Google Analytics 4 и Google Ads
    Конверсиите (напр. поръчки или регистрации за бюлетин) от потребители, които не са дали съгласие, се моделират въз основа на опит с други потребители. Това означава, че повече реализации ще бъдат видими в GA4 и Google Ads.
Diagram of Conversion Modeling Google Consent Mode

Средно около 65% от реализациите се възстановяват с Google Consent Mode, които биха били загубени без режим на съгласие, ако потребителят не даде съгласие. Тази точка от данни подчертава ефективността на подхода за моделиране на реализации при възстановяване на загубени реализации без изрично съгласие. Въпреки това, рекламодателите трябва да знаят, че за използване на моделиране се изисква минимален брой от 100 кликвания върху реклами на ден. Следователно рекламодателите трябва да гарантират, че техните рекламни кампании достигат този праг.

Потребителите на Google Consent Mode v2 също имат възможност да избират между опциите „Разширени“ (без блокиране) и „ Basic “ (с „твърдо“ блокиране) в рамките на Google Consent Mode. Избирайки между тези опции, рекламодателите могат да приспособят своето потребителско съгласие и настройки за проследяване към специфичните си нужди за поверителност.

Изтегляне на PDF: Google Consent Mode v2

Вземете вашето безплатно резюме сега – щракнете тук!

Предимства за рекламодателите

  • По-високо качество на данните

    Само с Google Consent Mode можете да проследявате и измервате всичките си данни. Вграденото моделиране на преобразуване ви позволява допълнително да проследявате данни, загубени поради избор на потребителско съгласие. Моделирането на преобразуването се използва за запълване на тези пропуски в данните.

  • По-добро съответствие

    Google Consent Mode v2 може да помогне на уебсайтовете да спазват по-добре GDPR и ePrivacy . Тъй като Google беше избран за един от „пазачите“ за новия Закон за цифровите пазари, наложен от Европейската комисия, тук трябва да се прилагат по-високи изисквания за защита на данните. Поради това Google Consent Mode v2 се изисква от Google за всички посетители/потребители на приложения от ЕИП + Обединеното кралство (независимо от държавата на уебсайта или собственика на приложението).

  • Лесна интеграция

    Google Consent Mode може да се използва със следните услуги на Google.

    • Google Ads (включително Google Ads проследяване на реализациите и ремаркетинг)
    • Google Analytics
    • Google Floodlight
    • Google Conversion Linker
  • Използвайте сертифициран от Google CMP
    Моля, имайте предвид, че според изискванията на Google е важно да използвате сертифициран от Google CMP, който поддържа Google Consent Mode v2.

Как да активирате Google Consent Mode v2

Това е много лесно с consentmanager . Просто следвайте този видеоклип стъпка по стъпка през вашето табло за управление consentmanager . Само с няколко настройки вие вече сте активирали Google Consent Mode и сте направили уебсайта или приложението си напълно законно съвместими. Щракнете тук за подробно описание на всяка стъпка.

ПРАВНА РАМКА

Коя правна рамка е приложима за Google Consent Mode?

Не всички закони за защита на данните в световен мащаб са приложими за използването на Google Consent Mode, но като цяло законите за защита на данните, които налагат значителни изисквания на уебсайтове и компании по отношение на това как събират, обработват и обработват потребителски данни, са приложими за Google Consent Mode. Следователно компаниите, които спазват тези разпоредби, трябва спешно да преразгледат използването на Google Consent Mode:

  • Общ регламент за защита на данните (GDPR) и Регламент ePrivacy

    Този закон за защита на данните се прилага в целия Европейски съюз, дори ако компаниите не са непременно базирани в ЕС, но имат клиенти или посетители в ЕС. GDPR или неговата „сестра“, Регламентът ePrivacy , изисква потребителите на уебсайта да дадат изрично, информирано съгласие за обработка на данни в определени случаи.

  • Директива на ЕС относно съгласието на потребителите (EUUCP)

    Политиката за съгласие на потребителите в ЕС (EUUCP) е политика на Google, която изисква потребителите на услугите на Google да разкриват използването на бисквитки на своя уебсайт или приложение и да получават съгласие от крайните потребители в Европейското икономическо пространство и Обединеното кралство. Тази политика отразява изискванията на двата основни европейски закона за защита на данните, Общия регламент за защита на данните (GDPR) и Директивата за ePrivacy, както и съответните закони на Обединеното кралство за защита на данните.

  • Google Consent Mode помага за спазването на тази политика, като позволява на издателите и рекламодателите динамично да коригират поведението на маркерите на Google въз основа на предпочитанията за съгласие на потребителите, като същевременно гарантира, че до Google не се изпраща информация, която може да бъде идентифицирана, ако не е предоставено съгласие.

 

Моля, имайте предвид, че използването на Google Consent Mode не означава, че вашият уебсайт/приложение е съвместимо с GDPR. За да определите дали спазвате GDPR, можете да стартирате бързо сканиране с нашия скенер за съответствие с GDPR тук.

.

  • Какво е consentmanager и как може consentmanager да помогне на вашата компания?

    consentmanager е сертифициран от Google CMP инструмент – просто казано, „банер за бисквитки“. Помага ви да спазвате всички важни разпоредби за защита на данните в целия свят. По-специално, consentmanager работи в тясно сътрудничество с Google, за да осигури съответствие с новите изисквания за Google Consent Mode v2 и да осигури поддръжка на режим на съгласие за своите клиенти. Със сървъри, разположени изключително в ЕС, consentmanager е готов да ви подкрепи като рекламодател във вашите рекламни дейности. С Cookie Website Scanner вашият уебсайт ще бъде уведомен за всички промени в политиката за поверителност.

    consentmanager CMP се предлага на над 30 езика и е подходящ за компании от всякакъв тип и размер, от издатели и рекламодатели до маркетингови агенции, търговци и оператори на електронна търговия. Обширните функции на нашия CMP варират от много адаптивни банери, отчети на живо или интегриран робот до функции, които ви помагат да увеличите процента на приемане на бисквитки. Благодарение на интегрираното A/B тестване и оптимизация с машинно обучение, нашите клиенти обикновено постигат до 15% по-високи нива на приемане.

  • consentmanager , партньор на Google и сертифициран от Google CMP

    Като платформа за управление на съгласие (CMP), сертифицирана от Google consentmanager може да ви предложи много като оператор на уебсайт или разработчик на приложения. Нашият инструмент се интегрира безпроблемно в услугите на Google. Предоставяме ви удобен за потребителя интерфейс, който ви дава подробен контрол върху потребителското съгласие и позволява спазването на глобалните разпоредби за защита на данните. Благодарение на години опит в индустрията на рекламните технологии, с регулаторни органи или органи за стандартизация като IAB, ние предлагаме персонализиране, съвместимо записване на данни и сме в крак с променящите се законови изисквания. Ние предлагаме на нашите клиенти различни опции за интеграция, включително плъгини за WordPress, Magento и Shopify, както и цялостни инструменти за наблюдение и отчитане с над 12 измерения и повече от 30 показателя в нашия инструмент за отчитане.

    Нека consentmanager бъде вашият доверен Google CMP, за да ви помогне да постигнете рекламните си цели и да увеличите максимално нивата на приемане на бисквитки.

Вече сме помогнали на повече от 25 000 уебсайта да спазват GDPR, TTDSG и ePrivacy

Нашите клиенти включват едни от най-големите уебсайтове и най-известните марки в света.

… и много други.

Видео за уеб семинар: Google Consent Mode

Научете подробно и с помощта на „живи“ обяснения от нашия експерт по темата как работи Google Consent Mode v2 и как можете да го използвате, за да осигурите приходите си от реклама. Заедно ще преминете през правните основи и ще разберете как можете да ги адаптирате към процесите и размера на вашата компания.

често задавани въпроси

Не сте сигурни дали имате нужда от CMP?

За да ви помогнем с неща като GDPR, CMP и съгласие, ние събрахме най-често срещаните въпроси тук.

Новият Google Consent Mode v2 е технология за изпращане на решението на посетителя до кодовете на Google, вградени във вашия уебсайт. Той позволява по-добро събиране на данни, като например така нареченото моделиране на преобразуване.

Можете да научите повече за consentmanager като официален Google CMP партньор на тази връзка. С нас сте на сигурно място!

Внедряването на режима на съгласие на Google може да се извърши с няколко реда код над глобалния маркер на сайта или контейнера на диспечера на маркери. Ако търсите начини да спазвате разпоредбите за поверителност и да измервате реализациите, попаднали сте на правилното място. Получавайте по-точни отчети и се уверете, че максимизирате своите рекламни инвестиции. Посетете нашата страница за внедряване за инструкции стъпка по стъпка.

Да, ако събирате и обработвате потребителски данни и предоставяте реклами от Google на потребители в Европейското икономическо пространство, трябва да активирате режима на съгласие, за да продължите да събирате данни за аудиторията.

За да проверите дали режимът на Google Consent е активиран, можете да използвате нашия безплатен робот за уебсайтове. Просто въведете URL адреса на уебсайта си тук и превъртете до края на резултатите от робота, където можете да видите дали режимът на съгласие на Google е активиран.

Режимът на съгласие на Google е съвместим с GDPR, но трябва да знаете, че това не е единственото действие, което трябва да предприемете, за да бъдете напълно съвместими с GDPR. За да разберете на какви изисквания трябва да отговаряте и дали уебсайтът ви преминава теста за съответствие, опитайте нашия безплатен скенер.

Съгласно Общия регламент за защита на данните (GDPR) не е необходимо изричното съгласие на потребителя за определена обработка на данни. Това включва обработка на данни за законни интереси, договорни нужди, правни задължения, жизненоважни интереси, обществени задачи и исторически, статистически или научни изследвания. Въпреки че тези правни основания не изискват съгласие, принципите на GDPR като минимизиране на данните и прозрачност трябва да се спазват и компаниите трябва да водят записи, за да демонстрират съответствие.

Моля, имайте предвид, че не можем да предоставим правни съвети. Някои точки от този ЧЗВ може също да се променят с течение на времето или да бъдат тълкувани различно от съдилищата. Ето защо винаги трябва да се консултирате с вашия адвокат!