правилно

YouTube и GDPR – Съвети за използване на видео канала в съответствие с разпоредбите за защита на данните


Много компании са признали важността на социалните медии за ефективността на техния онлайн маркетинг. Според мотото „снимка (или видео) казва повече от 1000 думи“, Instagram и YouTube в частност се използват редом с класическия Facebook. Ако също използвате YouTube като фирмен канал и може би искате да събирате данни от потребители, трябва да внимавате: бисквитките на YouTube и GDPR не е задължително да имат една и съща пресечна точка. Това означава, че трябва да обърнете внимание на няколко неща, така че интегрирането на видеоклипове от YouTube да е съвместимо с GDPR. В противен случай могат да бъдат издадени предупреждения и при определени обстоятелства, тежки наказания.

Този преглед обобщава най-важните неща за YouTube и GDPR – по-специално за темата за бисквитките и съгласието на YouTube . Ако имате въпроси, специализиран доставчик на управление на съгласието, като например consentmanager, е правилното лице за контакт.

Решение за получаване на съгласие за Smart TV

Какво регулира GDPR?

GDPR е съкращението за Общия регламент за защита на данните. Това е набор от правила на Европейския съюз, който е в сила от 25 май 2018 г. и допълва Федералния закон за защита на данните (BDSG) в Германия. Целта на наредбите е защитата на личните данни . Това включва не само класиката като име и дата на раждане. IP адресът на компютър или мобилен телефон също има значение, тъй като тези данни по принцип са подходящи за откриване на лицето зад потребителя.

GDPR се състои от уводни принципи и много сложни регулации, които е трудно да се класифицират от неспециалистите. Регламентът се прилага за всички компании или институции, асоциации или клубове, които събират, съхраняват и обработват данни от хора – офлайн или онлайн. Има цял набор от права, които потенциалните клиенти или клиентите имат съгласно GDPR – като право на информация, право на съгласие за обработка на определени данни или право на изтриване. По-специално, съгласието (съгласието) се обсъжда по-подробно, тъй като съгласието на потребителя е нещо, което трябва да се спазва, когато става въпрос за бисквитката на YouTube.

Какво общо има видео платформата със защитата на данните?

Все още има много хора, които смятат, че YouTube е съвместим с GDPR, тъй като могат да гледат видеоклиповете на платформата, без да са влезли в Google. Но дори и това е грешка. Например, ако използвате едно от многото софтуерни решения, с които можете да откривате и изключвате проследяващи бисквитки, бързо ще откриете, че – подобно на други уебсайтове – незабележимите бисквитки все още се оживяват, за да събират данни. Така че определено има налични бисквитки, дори когато не сте влезли в YouTube . В допълнение към бисквитките на YouTube, събирането на данни за акаунта в Google е особено важно от гледна точка на защитата на данните.

Какво общо има YouTube с Google?

Google се споменава отново и отново във връзка с YouTube и GDPR или YouTube и съгласието за бисквитки. Причината за това е проста: YouTube принадлежи на Google – и когато се регистрирате или влезете в YouTube, правите това с вашия акаунт в Google. И точно това прави защитниците на поверителността подозрителни към бисквитките на YouTube.

Ist Ihre Webseite konform? Finden Sie es heraus mit unserer Checkliste

Checkliste herunterladen

Бисквитки под лупата

Какво точно представляват бисквитките, какво правят „бисквитките“ в YouTube и какво ги прави толкова критични? Бисквитките са малки текстови файлове, които се съхраняват на компютъра или смартфона, когато сърфирате в браузъра. Разбира се, те служат на много специфична цел за оператора на уебсайтове: проследяване. Проследяването е проследяване на потребители в мрежата с цел разработване на подходящи маркетингови стратегии. Например, онлайн магазинът ще запази пазарската количка и щракнатите продукти и идентификатора на сесията на съответния компютър. По този начин посетителите получават подходящи оферти по време на сърфиране – независимо дали им харесва или не. Може би вече сте разглеждали офертите на големи онлайн гиганти с вашия стационарен компютър и след това сте получили подобни реклами на вашия смартфон? Точно това е резултатът от виртуалните бисквити. Много хора възприемат това като „шпиониране“, поради което бисквитките са попаднали под контрола на служителите по защита на данните.

Поверителност и акаунт в Google

Ако отворите акаунт в Google, данните също ще бъдат събирани и съхранявани за тяхното използване (включително, например, възстановяване на пароли и предотвратяване на злоупотреба). Тази информация не е твърде изчерпателна – задължителни са име, дата на раждане, имейл адрес и телефонен номер. Това изглежда доста безпроблемно. Но – и това е важен фактор, когато става въпрос за YouTube и защита на данните – всеки, който сърфира в отворения акаунт в Google, ще бъде проследен с всичките си данни. Това автоматично налага потребителят да декларира своето съгласие – съгласието за бисквитки на YouTube .

GDPR – съгласието като важен критерий

Основната и крайната част от регламентите на GDPR е защитата на личните данни. В този контекст основен елемент от Общия регламент за защита на данните е, че потребителите трябва да дадат съгласието си за събиране на данни . Това регулира член 6 GDPR, който има заглавието „Законност на обработването“ :

„(1) Обработката е законна само ако е изпълнено поне едно от следните условия:
а) субектът на данните е дал съгласието си за обработка на личните му данни за една или повече конкретни цели;
[…]“

DSGVO § 6

Това означава – също и за интегрирането на видеоклипове от YouTube във вашия уебсайт – че съгласието на потребителя е задължително. Това може да бъде реализирано чрез класическия банер за бисквитки или конкретен изскачащ прозорец. По този начин вие позволявате на потребителя да избере бисквитките, които позволява. Това разрешаване се нарича съгласие. Когато става въпрос за избор, в идеалния случай трябва да предложите на потребителя, който гледа свързан видеоклип в YouTube на вашия уебсайт, три възможности за избор:

  • съгласието за събиране на бисквитки, които вие като оператор на уебсайта предлагате
  • Съгласете се само с онези бисквитки, които са необходими за използването на уебсайта по правни и технически причини или са задължителни
  • съгласието за бисквитки, които потребителят компилира по дефиниран от потребителя начин

Без значение кой от трите варианта избират потребителите на вашия уебсайт и на вградените видеоклипове в YouTube: Бисквитките на YouTube са правно защитени и вие сте спазили изчерпателно GDPR с видеоклиповете от YouTube.

 

Бъдете в течение!

Абонирайте се за бюлетин

Използване на видео съдържание – без съгласие?

Не е добра идея! От правна гледна точка това е сива зона, която ви поставя като доставчик на видеоклипове в YouTube в риск от GDPR. Можете да покажете банер за бисквитки, даващ общо известие за събирането на бисквитки и след това да оставите потребителите да решат дали да продължат да сърфират или не. Въпреки това, подобно използване на бисквитки на YouTube не е в съответствие със законите. Важно е да получите активно съгласие от потребителя . И трябва да осигурите тази дейност, като изискате от посетителя на уебсайта си да щракне отметка, за да може да използва определено съдържание. По този начин привеждате офертата си в YouTube в съответствие с GDPR и се предпазвате от предупреждения от страна на адвокатите на конкуренцията и групите за защита на потребителите, както и от неприятните санкции на органите за защита на данните, ако GDPR и BDSG/TTDSG бъдат пренебрегнати.

Много оператори на уебсайтове също вярват, че гледането на видеоклипове от YouTube е съвместимо с GDPR, ако потребителите излязат от акаунта си в Google. Но дори и това не е препоръчителна стратегия за съвместимост с GDPR на YouTube. Първо, операторът на уебсайта не може да принуди потребителя да закрие акаунта. И второ, все още ще се събират достатъчно бисквитки на YouTube. Така че логично изберете чиста стратегия и водоустойчиво съгласие за бисквитки на YouTube от потребителите.

Съгласието за съхранение на данни е абсолютно необходимо, особено ако комбинирате проследяване чрез бисквитки с така нареченото разширено сравнение на данни .

Разширено съгласуване на данни – какво точно е това?

Когато става въпрос за YouTube и GDPR, разграничението между класическото събиране на бисквитки и използването на бисквитки на YouTube за възможно разширено сравнение на данни е особено важно. Разширеното съпоставяне на данни означава, че операторите на уебсайтове допълват данните, събрани от бисквитките на YouTube, с данни, които вече са съхранили сами, като списъци с клиенти. Служителите по защита на данните гледат особено критично на това, защото колкото повече данни се събират, толкова по-лесно е да се направят заключения за хората, които стоят зад тях . И точно това не позволяват разпоредбите за защита на данните без съгласие при проследяване с бисквитки на YouTube. Така че: Ако използвате бисквитки на YouTube като част от разширено сравнение на данни, съгласието за бисквитки на YouTube трябва да бъде приложено от потребителя, в противен случай използването на YouTube няма да е в съответствие с GDPR.

Google Double Click – какво е това и какво означава за YouTube и GDPR?

YouTube принадлежи на Google LLC. и следователно също е предмет на условията за защита на данните на американската група. Това важи и за неговата рекламна платформа. Double Click е рекламният продукт на Google и включва обширно проследяване на потребителски данни. Конкретно това означава: Ако използвате услугите на YouTube, като вграждате видеоклипове от YouTube в уебсайтове, услугата от САЩ комбинира това с цялостно проследяване на потребителите, които използват подобни оферти . Разбира се, вие също трябва да приложите разпоредбите за защита на данните, ако използвате Facebook Pixel, например. Но ако използвате YouTube и по този начин косвено също и Google, мерките за защита на данните са особено уместни. Така че: Направете интеграцията на видеоклипове от YouTube GDPR съвместима!

По-долу ще намерите няколко съвета как да приложите професионално съгласието за бисквитки в YouTube и как да направите YouTube съвместим с GDPR. Специалистите за YouTube и GDPR са доставчици на управление на съгласието като consentmanager.

1. Длъжностно лице по политиката за поверителност и защитата на данните

Солидна декларация за защита на данните е основен и край на професионален и съвместим със защитата на данните уебсайт. В този контекст можете също да се обърнете към услугите на Google и връзката към проследяването на вградени видеоклипове в YouTube. Можете също да опишете, че всеки потребител може да направи свой собствен принос за собствената си защита на данните, например като възрази срещу мерките за проследяване на Google или като направи съответните настройки в своя акаунт в Google. Също така посочете длъжностното лице по защита на данните, което отговаря за уебсайта на вашата компания. Можете да назовете това вътрешно или да го поръчате външно.

2. Получете съгласие от потребителите

Съгласието на потребителя за действия, свързани с данни, също е необходимо за уебсайта, съвместим със защитата на данните, и неговото използване. Използвайте банери за бисквитки, които позволяват на потребителите да избират различни опции. Този избор, т.е. умишлено щракване върху опция, прави решаваща разлика относно това дали е дадено съгласие за бисквитки на YouTube или не. На разбираем език: Ако потребителят реши за определена отметка и по този начин специална опция за бисквитките, това означава проследима и проверима дейност , че разпоредбите на YouTube и DSGVO са били напълно спазени от вас. По този начин създавате основата, че вашият уебсайт не може да бъде атакуван от служители по защита на данните и конкуренти.

3. Използвайте разширяем режим за защита на данните

Вграждането на видеоклип от YouTube във вашия уебсайт е лесно дори за неспециалистите. Ето как работи:

  1. изберете подходящо видео
  2. натиснете бутона „Споделяне“.
  3. изберете опцията „Вграждане“.
  4. Използвайте опцията „Покажи още“.
  5. изберете режима „разширена защита на данните“.
  6. Проверете генерираната връзка
Активирайте опцията за подобрен режим на поверителност, когато вграждате видеоклип в YouTube

За разлика от класическата връзка за вграждане, се генерира специална връзка: Ако връзката се появи с URL адреса www.youtube-nocookie.com, можете да сте сигурни, че бисквитките на YouTube се използват в съответствие с GDPR и че действате в в съответствие с разпоредбите за защита на данните. (Важно: Съгласието за вграждане на YouTube все още се изисква!)

4. Използвайте consentmanager Dynamic Content Blocking

Ако използвате consentmanager като банер за бисквитки на уебсайта си, ние можем автоматично да блокираме видеоклипа в YouTube и вместо това да покажем изображение за визуализация. Ако потребителят все още не е одобрил YouTube, той е защитен и в същото време вижда това, което може да види в този момент (т.е. визуализация на видеоклипа в YouTube), заедно с възможността изрично да активира този видеоклип.

Направете теста: Ако все още не сте се съгласили с YouTube на нашия уебсайт, сега трябва да видите визуализацията тук:

Ако вече сте се съгласили с YouTube на нашия уебсайт, продължете както следва: Щракнете върху иконата за управление на съгласие долу вляво, за да извикате настройките за бисквитки, премахнете избора от YouTube и запазете. След това оставете страницата да се презареди.

5. Проверете алтернативите

Понякога не е абсолютно необходимо това да е видео в YouTube, което трябва да бъде вградено в уебсайт. Видеоклиповете могат да се въвеждат и с класически HTML

често задавани въпроси

Не сте сигурни дали имате нужда от CMP?

За да ви помогнем с неща като GDPR, CMP и съгласие, ние събрахме най-често срещаните въпроси тук.

Ние сме много запознати с YouTube и бисквитките, или YouTube и GDPR, както технически, така и юридически. Ние сме партньорът, с когото можете законно да интегрирате видеоклипове от YouTube във вашия уебсайт със съгласието за бисквитки.

Не е задължително, защото имат същите проблеми със защитата на данните . Методите, които подобряват защитата на данните във Vimeo, обикновено са подходящи и за по-голяма защита на данните в YouTube.

Някои компании имат това съображение, защото не искат да нарушават защитата на данните. Но видеоклиповете в YouTube са ефективни : интегрирани в уебсайта, те предлагат на потребителите привлекателна добавена стойност и интеграцията на YouTube може да бъде реализирана по начин, съвместим с GDPR.

Бисквитките на YouTube са форма на проследяване. Не всяко проследяване обаче е забранено. Съществува и проследяване, което е приемливо съгласно закона за защита на данните със съгласието на съответния потребител – така нареченото съгласие за бисквитки на YouTube. С това съгласие събирането на данни чрез проследяване при използване на видеоклипове в YouTube се осъществява в съответствие с GDPR.

Общият регламент за защита на данните на Европейския съюз се прилага за всеки , който събира, съхранява и обработва данни на физически лица. Това се отнася както за компаниите, така и за всички други институции, които правят това. По-специално, разпоредбите на GDPR са от значение за автоматичното събиране на данни и проследяване на потребителите в съвременната онлайн област.

Моля, имайте предвид, че не можем да предоставим правни съвети. Някои точки от този ЧЗВ може също да се променят с течение на времето или да бъдат тълкувани различно от съдилищата. Ето защо винаги трябва да се консултирате с вашия адвокат!


повече коментари

EDPB opinion on pay or consent model
Нов, правилно

Неотдавнашното решение на EDPB относно моделите „Съгласие или плащане“ за онлайн платформи

Регулаторите на Холандия, Норвегия и Германия (Хамбург) поискаха от Европейския съвет за защита на данните ( EDPB ) становище относно това дали големи онлайн платформи могат да използват модели „съгласие или плащане“ за поведенческа реклама въз основа на валидна и доброволна основа Въз основа на потребителско съгласие. Фонът беше въвеждането на абонаментен модел от Meta […]
New regulations US 2024
правилно

Новите закони за поверителност на САЩ влизат в сила през 2024 г.: Актуализирайте вашите специфични за САЩ настройки за поверителност

В Съединените щати новите закони за защита на данните ще влязат в сила през втората половина на 2024 г. – във Флорида, Тексас, Орегон и Монтана . Компаниите, които работят в тези щати или имат клиенти в тези щати, трябва да преразгледат своите практики за защита на данните, за да гарантират съответствие с новите закони […]