правилно

Имате предупреждение от Google Fonts? Ето как да му противодействате


Понастоящем, особено в Германия и Австрия, изглежда има няколкостотин безплатни ездачи, които са възприели „присъдата на Google Fonts“ (LG Мюнхен, решение от 20 януари 2022 г., Az. 3 O 17493/20) като възможност за бързо спестете няколко евро спечелете. В допълнение към чисто частните „предупреждения“, които се изпращат по имейл, сега получаваме и доклади за правни предупреждения от адвокатски кантори. Тук ви казваме точно какво можете да направите по въпроса.

ВАЖНО: БЕЗ ЮРИДИЧЕСКИ СЪВЕТ

Моля, имайте предвид, че тази публикация в блога не представлява правен съвет. Във всеки случай се свържете с вашия адвокат или юрисконсулт за по-подробна информация. Точките, споменати в тази статия, представляват само личното мнение и индустриалните познания на автора и във всеки случай трябва да бъдат законно проверени от вас преди употреба!

Предистория: Google Fonts & LG Munich

Google Fonts са шрифтове, които уеб дизайнерите могат да използват, за да освежат уебсайт и да направят нещо специално. Предимството за уеб дизайнерите е, че те са безплатни и супер лесни за интегриране – почти никакви усилия, максимална полза.

В допълнение към директната интеграция от уеб разработчика, Google Fonts влизат в уебсайт и по други начини, например при използване на други услуги на Google като Google Maps или Google reCaptcha. Някои от тези услуги на свой ред използват шрифтове на Google, за да изглеждат „красиви“. Следователно операторът на уебсайт може да „внесе шрифтовете в къщата“, без да знае директно за тях.

Проблемът с шрифтовете: Тъй като се зареждат директно от сървърите на Google, Google автоматично получава IP адреса и всякакви други данни на посетителя. Като доставчик от САЩ този процес на зареждане изисква „специална защита“ – обикновено защото шрифтовете се зареждат само когато има съгласие. Няма шрифтове без разрешение.

В производство пред Мюнхенския окръжен съд в началото на 2022 г. става дума и за Google Fonts на уебсайт. В резултат на производството операторът на уебсайта беше признат за виновен в нарушение на GDPR и му беше присъдено „обезщетение“ от 100 евро. Безплатните ездачи сега приемат това като възможност да изискват 100 евро (или повече) от операторите на уебсайтове, които също използват Google Fonts.

 

Бъдете в течение!

Абонирайте се за бюлетин

Защита №1: Елиминирайте грешките

Колкото и да е досадно предупреждението, в повечето случаи то се основава на действителен проблем, който съществува в уебсайта. Така че първото нещо, което трябва да направите, е да отстраните проблема. Роботът на consentmanager предлага помощ тук: Той ясно изброява кои услуги зарежда даден уебсайт, кои бисквитки са зададени и къде има проблеми, например със страни извън ЕС. Казано просто, ако нашият робот не е доволен от вашия уебсайт, вие също не трябва да сте доволни от съответствието на уебсайта.

  1. Започнете ръчно обхождане на уебсайта си или погледнете автоматичните обхождания от последната седмица.
  2. Идентифицирайте проблемите, особено тези, свързани с Google Fonts.
  3. Отстранете проблемите: В отчета за обхождане ще намерите директна информация и подходящи връзки към нашата помощна страница.
Роботът на уебсайта от consentmanager проверява съответствието на вашия уебсайт с GDPR.
Има още работа за вършене на тази страница

За Google Fonts, които сте интегрирали директно в страницата, най-доброто решение е да заредите шрифтовете на вашия собствен сървър (ние описваме как да направите това тук: https://help.consentmanager.net/books/cmp/page /working -с-google-шрифтове ).

В случаите, когато шрифтовете идват индиректно на вашия уебсайт, например чрез Google Maps или Google Recaptcha, трябва да ги блокирате там (вижте примерите за Google Maps тук: https://help.consentmanager.net/books/cmp/ page/ работа с google-maps и Google ReCaptcha: https://help.consentmanager.net/books/cmp/page/working-with-google-recaptcha )

След като всичко е елиминирано, роботът може да се използва за повторна проверка.

Защита №2: Поискайте доказателства

Колкото и невероятно да звучи: от повече от 30 предупреждения и подобни на предупреждения писма, които получихме, нито едно писмо не предостави реални доказателства. В почти всички случаи се казва само, че клиентът е посетил уебсайта и че данните са изпратени на Google. В някои случаи се казва, че доказателствата са налични или могат лесно да бъдат представени – но тогава няма прикачени файлове към такива писма.

Като предупреден човек, тук има опция: Ако проблемите вече са разрешени (вижте по-горе) и предупреденият не е успял да осигури доказателствата достатъчно, сега би трябвало да е много трудно да ги представите. Ако не може, дума по дума.

Interesse? Am besten gleich in Kontakt treten


Termin vereinbaren

Защита #3: Звук за контраатака

Старата поговорка „атаката е най-добрата защита“ е доказана достатъчно често, така че можете да я играете и в този случай. В няколко случая вече се завеждат насрещни искове срещу предупредителните лица – понякога и срещу предупредителните адвокати / адвокатски кантори. Можете да се възползвате от това, без сами да се активизирате: В най-добрия случай ще помогне да кажете на опонента си, че сте прозрели играта и няма да се предадете без битка. Безплатният ездач търси бързи пари и може да избягва дълъг спор (изчислението „цена/полза“ вече не работи) и може да го напусне с „предупреждение“.

В този контекст може да се разгледа и насрещно предупреждение. Тъй като може да се предположи, че е много вероятно да се касае за злоупотреба с права с цел лично обогатяване, лицето, което отправя предупреждението, може да е извършило престъпление. В най-добрия случай заплахата от такова насрещно предупреждение вече може да помогне.

Тъй като някои от тези процеси се извършват доста публично, можете да се възползвате съответно от техните аргументи. Някои примери могат да бъдат получени от писмената защита по случай от Австрия ( https://www.dataprotect.at/2022/09/21/google-fonts-verfahren-die-klagebe Answering/ ).

Стъпка по-драстична е заплахата от насрещен иск (или насрещно предупреждение): Ако лицето, което предупреждава, е сърфирало в уебсайта специално, за да търси потенциална жертва, това лесно може да бъде измама и/или изнудване. По-конкретно, ако може да се докаже, че са изпратени няколко предупреждения (стотици?), лесно може да се предположи, че лицето, което предупреждава, се е занимавало с някакъв вид „търговска дейност“.

Освен това има методите на предупреждаващото лице: Ако предупреждаващото лице е използвало робот, за да намери шрифтовете на Google на уебсайта, може да се твърди, че изобщо няма нарушение на GDPR (в края на краищата компютърът няма никакви лични данни).

Защита #4: Игнорирайте

Друга стратегия: просто седнете. Едно предупредително писмо, изискващо 100 EUR, не може да отдели много време за събиране на тези 100 EUR. Предупреждението може да бъде последвано от друга заплаха – но отиването в съда е много по-голямо препятствие, особено защото тогава ще трябва да се представят истински доказателства. Предполага се, че това усилие не си струва за предупреждаващия човек и се надяваме, че няма да чуете повече от него.

… и за в бъдеще: Провизии!

Ако издаването на предупреждение приключи, не трябва да виждате това като края на проблемите с GDPR – следващото предупреждение или може би дори официална проверка може да се появи в къщата утре. Следователно поговорката „Подготовката е половината от битката“ важи и тук.

Конкретно това означава: оставете робота на consentmanager да работи редовно на вашия уебсайт (в зависимост от пакета, това така или иначе се случва автоматично) и бъдете информирани незабавно, ако бъдат открити нови проблеми. По-специално, в Меню > CMP > Редактиране > Настройки на робота можете да направите настройките за това кога и как роботът да ви информира за нови проблеми.

Все още не сте клиент? Тогава се регистрирайте сега безплатно и уебсайтът ще се анализира автоматично от робота всеки ден!

Актуализация: предупреждения за други услуги

Междувременно получихме различни сигнали от клиенти, които също получават „предупреждения“. Сега се предупреждават за голямо разнообразие от неща, не само Google Fonts. В някои случаи клиентите дори са получили предупреждения за интегрирани услуги/инструменти, които са от съществено значение за уебсайта. Клиент дори съобщава предупреждения поради използването на банер за бисквитки, така че за пълнота:

Напълно безспорно е, че всякакви услуги могат да бъдат интегрирани, стига да са „съществени“ за услугата, желана от потребителя. Съответно също така е напълно безспорно, че банерът за бисквитки е „съществен“ и може да се използва (спазвайте изискванията: не всеки банер за бисквитки е съвместим с GDPR!). Можете също така да отхвърлите предупреждението, като се има предвид, че нашата услуга е преминала безброй официални проверки и нито един орган не би се сетил да забрани услугата ни от уебсайт.

Актуализация: предупреждения като масова поща

Някои клиенти съобщават за предупреждения, изпратени по пощата. Тук размерът и дързостта на предупрежденията могат да се представят трудно. Различни „групи по интереси“ също изглежда се чувстват призовани да изпращат предупреждения от името на своите „членове“.

Актуализация: LG Baden-Baden издава временна забрана срещу предупреждения

Първа правна пречка срещу масови предупреждения: Регионалният съд на Баден-Баден вече издаде забрана срещу масово предупреждение срещу Google Fonts. Следователно на лицето, което предупреждава, г-н Исмаил, е забранено да се свързва с партньорите на ищците във връзка с интегрирането на „Google Fonts“. В случай на нарушение съществува риск от глоба до 250 000 евро или дори лишаване от свобода (LG Баден-Баден, решение от 11 октомври 2022 г., № 3 O 277/22). Повече информация по делото можете да намерите на сайта на ищцовата кантора LHR .


повече коментари

EDPB opinion on pay or consent model
Нов, правилно

Неотдавнашното решение на EDPB относно моделите „Съгласие или плащане“ за онлайн платформи

Регулаторите на Холандия, Норвегия и Германия (Хамбург) поискаха от Европейския съвет за защита на данните ( EDPB ) становище относно това дали големи онлайн платформи могат да използват модели „съгласие или плащане“ за поведенческа реклама въз основа на валидна и доброволна основа Въз основа на потребителско съгласие. Фонът беше въвеждането на абонаментен модел от Meta […]
New regulations US 2024
правилно

Новите закони за поверителност на САЩ влизат в сила през 2024 г.: Актуализирайте вашите специфични за САЩ настройки за поверителност

В Съединените щати новите закони за защита на данните ще влязат в сила през втората половина на 2024 г. – във Флорида, Тексас, Орегон и Монтана . Компаниите, които работят в тези щати или имат клиенти в тези щати, трябва да преразгледат своите практики за защита на данните, за да гарантират съответствие с новите закони […]