правилно

Банер за съгласие за бисквитки за Швейцария


бял кръст на червен фон

В Швейцария новият Закон за защита на данните (DSG) е в сила от 25 септември 2020 г. Той носи със себе си много иновации. Ето кратък откъс от това, което е важно за уебсайтовете.

Трябва ли един уебсайт да има слой за съгласие/банер за бисквитки?

Бисквитките са определени в швейцарското законодателство в член 45в лит. б от Швейцарския закон за телекомуникациите (TCA). Съгласно този регламент операторите на уебсайтове в Швейцария трябва да информират потребителите на уебсайтове за използването на бисквитки и тяхната цел и да информират потребителите на уебсайтове, че могат да откажат тази обработка. чл.45в лит. b FMG не предоставя никакви специални формални изисквания за задължението за информация, поради което, според доктрината, задължението за информация обикновено може да бъде изпълнено чрез прикачване на препратка към бисквитки, например в декларацията за защита на данните.

Независимо от тази правна ситуация, използването на слой за съгласие/банер за бисквитки от операторите на уебсайтове в Швейцария все още се препоръчва поради следните причини:

  • Швейцарският орган за защита на данните, Федералният комисар по защита на данните и информацията (FDPIC), е на мнение, че поне при получаване на особено чувствителни лични данни или профили на личността с помощта на бисквитки, съответните потребители на уебсайта трябва да бъдат изрично попитани предварително, когато посещават уебсайт дали сте съгласни с тази обработка. Това становище на FDPIC не е правно обвързващо; въпреки това използването на банер за съгласие/банер за бисквитки може да сведе до минимум всички правни рискове.
  • Швейцарски уебсайтове, които са насочени не само към потребителите в Швейцария, но и в ЕС и които по-специално Хората в ЕС, които предлагат стоки или услуги, така или иначе трябва да спазват (по-строгите) стандарти на ЕС за използване на бисквитки.

Каква минимална информация трябва да се даде?

Както беше обяснено по-горе, слой за бисквитки не е необходим според швейцарското законодателство, но е препоръчителен. Може да се приеме, че би трябвало да е достатъчно кратко позоваване на използването на бисквитки и позоваване на допълнителна информация в декларация за защита на данните в самия слой на бисквитката/банера за съгласие.

В съответствие с изискванията на чл.45в лит. b FMG потребителите на уебсайта (i) да информира за използването на бисквитки и тяхната цел и (ii) посочат, че могат да се откажат от въпросната обработка.

Как може да бъде изпълнено задължението за посочване на възможността за отказ зависи от вида и средата на въпросната обработка на данни. В най-често срещания случай на обработка от бисквитки на уебсайт, достатъчно е да се посочи на потребителите на уебсайта, че могат да коригират обработката на бисквитки от своя уеб браузър, като съответно конфигурират програмата, която трябва да бъде описана накратко в общи линии термини. Това се отнася и за технологията, използвана за обработка на данни; потребителите трябва да могат грубо да разберат какво се случва. Доколкото използването на бисквитки е задължително за използването на оферта или част от оферта (тъй като в противен случай офертата вече няма да функционира правилно), трябва да е достатъчно да информирате потребителя и да посочите, че може да използва само уебсайта (с пълната функционалност), ако позволява бисквитки. В този случай можете да откажете да използвате уебсайта изобщо или с ограничена функционалност.

Има ли нужда от включване, отказ или предоставянето на информация е чисто задължение?

чл.45в лит. b FMG обикновено предоставя решение за отказ. Въпреки това, поради същите причини като в отговора на първия въпрос по-горе, все още се препоръчва използването на решение за включване, като например банер за бисквитки.


повече коментари

EDPB opinion on pay or consent model
Нов, правилно

Неотдавнашното решение на EDPB относно моделите „Съгласие или плащане“ за онлайн платформи

Регулаторите на Холандия, Норвегия и Германия (Хамбург) поискаха от Европейския съвет за защита на данните ( EDPB ) становище относно това дали големи онлайн платформи могат да използват модели „съгласие или плащане“ за поведенческа реклама въз основа на валидна и доброволна основа Въз основа на потребителско съгласие. Фонът беше въвеждането на абонаментен модел от Meta […]
New regulations US 2024
правилно

Новите закони за поверителност на САЩ влизат в сила през 2024 г.: Актуализирайте вашите специфични за САЩ настройки за поверителност

В Съединените щати новите закони за защита на данните ще влязат в сила през втората половина на 2024 г. – във Флорида, Тексас, Орегон и Монтана . Компаниите, които работят в тези щати или имат клиенти в тези щати, трябва да преразгледат своите практики за защита на данните, за да гарантират съответствие с новите закони […]