Общ

Twitter и поверителност?


Това трябва да ви бъде „туитирано“ чрез управление на съгласието

До 280 знака, които бяха въведени с добрия стар SMS само преди няколко години, сега се туитват все по-често: Това е единственият начин да се обясни, че успешната американска услуга за микроблогинг Twitter има почти 330 милиона активни потребители на месец. През последните години бяха инициирани оживени дебати под различни #хаштагове, което впечатляващо демонстрира комуникативния обхват на тази платформа. Съдържанието се публикува в цял свят веднага след въвеждане. Защитата на данните играе роля дори преди това!

Мобилна начална страница на Twitter на мобилно устройство

#Twitter DSGVO: Можете да прочетете това в тази статия

Ясно е, че данните се движат основно през сървъри в САЩ и следователно се простират извън европейската защита на данните . Това показва, че операторите на уебсайтове трябва да имат много различен поглед върху Twitter и GDPR . Това ръководство е начало:

  • Каква е позицията на Twitter относно защитата на данните?
  • Съвместим ли е Twitter с GDPR?
  • До каква степен Twitter събира бисквитки?
  • Какво трябва да направя, за да изпълня законовите изисквания за защита на данните?

Отделете седем минути, за да прочетете най-важните въпроси и отговори за Twitter и защитата на данните.

Twitter и защита на данните: Най-важните неща от това ръководство накратко

  • Общият регламент за защита на данните (GDPR) и решението на СЕО изискват изрично съгласие за използване на лични данни във виртуално пространство.
  • През 2017 г. Twitter коригира защитата на данните с оглед на GDPR. Въпреки това, може да се предположи, че личните данни ще бъдат използвани в САЩ.
  • Ако искате да интегрирате плъгин за Twitter в съответствие с GDPR, трябва да използвате статични връзки или връзки, които изрично препращат към външно съдържание и доставчици на услуги, преди да бъдат заредени.
  • Управлението на съгласието за бисквитки също се превърна във важна задача за операторите на уебсайтове по отношение на интеграцията на социалните медии: Consentmanager е мощен инструмент за оставяне на нищо на случайността по отношение на закона за защита на данните.

Twitter и защита на данните: Обработката на лични данни започва с регистрацията

Ако се регистрирате като потребител в Twitter, вие се отказвате от права за обработка на вашите данни . Единственият въпрос е дали имате някакво влияние и дали можете да решите за кое използване на данни искате да се съгласите (или не). Тук се фокусира темата за Twitter и GDPR: Без съмнение Twitter събира потребителски данни. Поради Общия регламент за защита на данните, който е в сила от 2018 г., услугата за кратки съобщения е длъжна да получи съгласието на потребителите за обработка на лични данни .

Какво се отнася за потребители или оператори на уебсайтове, които вграждат или свързват туитове? Това ръководство ще разгледа диференцирано темата за Twitter и защитата на данните и с мениджъра на съгласието ще представи функционално решение за сферата на действие в Twitter и защитата на данните.

Ist Ihre Webseite konform? Finden Sie es heraus mit unserer Checkliste

Checkliste herunterladen

Twitter и GDPR: Изяснете първоначалната ситуация

Самият Twitter казва в своите насоки, че туитовете са публични комуникации . След като туитът е публикуван, той може да бъде споделен или вграден, без да се нарушава поверителността на създателя. Споделянето, повторното туитване или вграждането са част от бизнес модела в това отношение. По отношение на Twitter и защитата на данните винаги става проблематично, когато личните данни се използват несъзнателно или без съгласие.

Като се регистрирате в услугата за кратки съобщения Twitter, компанията получава възможност да обработва данни в Съединените щати. Независимо от защитата на данните в Европа, данните се обработват в САЩ за рекламни цели, в края на краищата, това е мястото, където компанията печели голяма част от парите си. В САЩ данните също се обработват с помощта на Google Analytics, така че се изисква съгласие с оглед на строгите изисквания на Общия регламент за защита на данните. Самият Twitter заявява, че възлага услуги за такива цели. Следователно Twitter и защитата на данните трябва да се разглеждат цялостно и извън собствените национални граници . Що се отнася до законово съвместимата употреба в тази страна, инструменти като мениджъра за получаване на съгласие могат да осигурят висока степен на сигурност.

Различни популярни приложения за социални медии като Twitter, Linkedin, Facebook на един екран на телефона

Хаштаг от наше име: Какво казва Twitter за #защита на данни?

Преглед на изявленията на Twitter относно бисквитките и защитата на данните показва, че компанията набляга на прозрачността преди всичко. Само това обаче не е достатъчно за законово съвместима работа, защото тази прозрачност трябва да се прилага технически безупречно по всяко време . По-конкретно, според решенията на Съда на Европейските общности, това означава, че потребителите трябва да могат да дадат изрично съгласие, ако личните данни се събират или съхраняват. На този фон трябва да се видят новите разпоредби за защита на данните, които са в сила в Twitter от средата на 2017 г.

Новите опции на Twitter за поверителност?

Като цяло, с тази актуализация Twitter иска да даде на потребителите повече избор за това как се използва личната информация. Политиката за поверителност на Twitter изрично споменава желанието да даде на потребителите повече контрол. С настройките за поверителност потребителите вече могат по-точно да определят кои услуги искат да разрешат и до каква степен. Много потребители не отделят време да проверят секцията за настройки за поверителност след регистрация. Те обаче трябва да направят това, за да осъзнаят степента на възможна употреба на данни.

Какво казва Twitter за използването на данни?

Twitter декларира, че получава лична информация, дори ако вие като потребител гледате само туитове и не пишете активно. На първо място, тук трябва да се споменат IP адресът и използваното устройство. Потребителите могат сами да решат дали искат да споделят допълнителна информация като телефонни номера, имейл адреси или контакти от адресната книга с Twitter. Платформата потвърждава използването на такава информация за сигурност на акаунта и за показване на по-подходящи туитове. Това ясно показва степента, до която могат да се използват лични данни . В същото време това повдига въпроса как Twitter може да бъде интегриран по начин, съвместим с GDPR.

 

Бъдете в течение!

Абонирайте се за бюлетин

Правна основа: Решения на Съда на Европейските общности (ECJ)

Twitter заявява, че е актуализирал своята политика за поверителност с оглед на Общия регламент за защита на данните, приложим в Европа. Поверителността на потребителите трябва да бъде защитена възможно най-добре в бъдеще. Член 13 GDPR предвижда, че операторите на уебсайтове трябва да предоставят изчерпателна информация, ако личните данни трябва да бъдат събирани или съхранявани. Точно тук се намесва инструмент за управление на съгласие като Consentmanager , който позволява на посетителите на уебсайта да се съгласят или да отхвърлят събирането на данни до декларирания обхват.

Twitter и бисквитки: Изисква се изрично съгласие

По отношение на сигурността на данните и законовата работа на уебсайта, темата за управление на съгласието за бисквитки играе централна роля поне след въвеждането на строгия общ регламент за защита на данните. Потребителите трябва да могат изрично да се съгласят или да отхвърлят събирането на бисквитки в декларирана степен. Ако искате да вградите туитове във вашия уебсайт, вие също трябва да създадете тази основа с оглед на сигурността на данните. С Consentmanager управлението на съгласието може да бъде реализирано професионално и преди всичко в съответствие с GDPR. За операторите на уебсайтове такъв мощен инструмент предлага огромна допълнителна сигурност на действие.

Използвайте плъгин за Twitter, съвместим с GDPR: Това са рамковите условия

Много компании работят с акаунти в Twitter, за да информират клиентите за новини и да насърчават корпоративната комуникация с максимален дигитален обхват. Икона на Twitter често е статично интегрирана в действителния уебсайт, което води до профила в Twitter. Тази процедура е безвредна от гледна точка на защитата на данните, тъй като Twitter и Ко не могат да събират никакви лични данни, когато посещавате собствения си уебсайт. От техническа гледна точка, статичната връзка е най-безопасното решение за решаване на Twitter и защита на данните за вашия собствен уебсайт по възможно най-спестяващия ресурс начин.

Графика на логото на Twitter Bird

Интегриране на приставката за Twitter, съвместима с GDPR? Ще се изисква съгласие!

От друга страна, става проблематично според закона за защита на данните, ако плъгин за социални медии като Twitter канал е интегриран във вашия собствен уебсайт. Технически е много лесно да се интегрира код на началната страница. Проблемът със защитата на данните може да се види във факта, че са включени и проследяващи кодове , които могат да представляват заплаха за поверителността на потребителите. Такива плъгини винаги предават данни, което означава, че има незабавна необходимост от действие от гледна точка на защитата на данните. Дори посетителите на уебсайта, които не са регистрирани в Twitter, могат да бъдат засегнати. Данни като IP адреса могат да се събират автоматично и без съгласието на лицето, което не може да бъде съгласувано с приложимата защита на данните.

Приставка за Twitter и GDPR: Това са възможни решения за операторите на уебсайтове

Като оператор на уебсайта, вие вече няма да имате контрол върху защитата на данните върху това съдържание. За да сте в безопасност, трябва да изтриете такива плъгини и да се обърнете само към профил в Twitter с свързано изображение. В противен случай е необходима разширена декларация за защита на данните или трябва да поискате от посетителите, преди да заредите това съдържание, тяхното съгласие, че данните се прехвърлят към външни доставчици на услуги в този момент. Най-късно след решението на Съда на Европейските общности изглежда спешно необходимо да се включи декларация за защита на данните или връзка към нея в собствения си профил в Twitter.

Възможно е също така нареченото решение с 2 щраквания за свързване на Twitter и GDPR: бутоните остават неактивни, докато потребителите съзнателно не ги активират. Дотогава не може да се извършва обмен на лични данни като IP адреса.

Проблемът за споделената отговорност в дигиталното пространство

Раздел 26 GDPR говори за съвместна отговорност. Този случай винаги се случва, когато се използват плъгини или са интегрирани туитове. Декларацията за защита на данните следва да бъде адаптирана в това отношение, тъй като правната ситуация не е напълно ясна. Въпреки това, операторите могат и трябва да внедрят съвместимо с GDPR решение за собствения си уебсайт. И накрая, нека да разгледаме как може да изглежда това и какви предимства дава мощен инструмент за управление на съгласие като Consentmanager.

С Мениджъра за съгласие Twitter може да бъде интегриран в съответствие с GDPR

До този момент можете да разберете, че Twitter дава повече прозрачност на защитата на данните с повече конфигурации за потребителя. Това обаче по никакъв начин не освобождава операторите на уебсайтове от задължението да посочат използването на данни в случай на интегриране на плъгини.

Всеки, който не интегрира Twitter със статична връзка на собствения си уебсайт, ще трябва да посочи, че данните се използват от външни доставчици на услуги, преди данните да бъдат заредени. За да можете да управлявате собствен уебсайт, включително Twitter, в съответствие с GDPR, темата за управлението на съгласието за бисквитки е във фокуса след решението на Съда на Европейските общности. Като оператор на уебсайт, можете да използвате Consentmanager, за да вземете всички необходими предпазни мерки, за да комбинирате Twitter и защитата на данните по правно сигурен начин. Това важи по-специално, ако използвате Google Analytics за оптимизиране на уебсайта си . С банер за управление на съгласие, който се показва, вие гарантирате, че операторите на уебсайтове са изчерпателно информирани, могат да се съгласят с използването на данни или да правят персонални конфигурации.

Професионализирайте Twitter и защитата на данните с Consentmanager

С Consentmanager вие разчитате на тествано на място и адаптивно решение, което изпълнява законовите изисквания на Общия регламент за защита на данните. Освен сигурността на действието съгласно закона за защита на данните, вие гарантирате положително потребителско изживяване чрез интегриране на мениджъра за получаване на съгласие. Проучванията показват, че професионалното управление на съгласието за бисквитки води до по-високо приемане и по-дълго време на задържане. Примерното боравене с лични данни изгражда доверие, което може да има положително въздействие върху имиджа. С доставчик на управление на съгласие вие не само инвестирате в правната сигурност на вашия уебсайт, но и в измеримата (!) производителност. Прегледът в реално време ви позволява конкретно да анализирате текущата производителност и да правите заключения за оптимизиране .

Twitter и защита на данните: Нищо не трябва да се оставя на случайността, когато става въпрос за правно обвързващо

Особено с оглед на темата за Twitter и защитата на данните, международният обхват бързо става ясен. Ако вашият уебсайт е международно ориентиран и достига до потребители от цял свят всеки ден, функционално многоезично решение може да се използва с Consent Manager. Централният банер за защита на данните автоматично ще се появи на съответния национален език в областта на GDPR. Мениджърът за получаване на съгласие се възприема като важна част от уебсайта благодарение на опциите за автоматична настройка и персонализиране. Той показва на всеки посетител, че вие като оператор изпълнявате своите отговорности. Twitter и поверителността са сложно предизвикателство. С инструмент като Consentmanager това предизвикателство може да бъде овладяно технически бързо и надеждно.

Често задавани въпроси в Twitter и защита на данните: Може също да се интересувате от това

Пълната анонимност няма да бъде възможна в цифровото пространство, тъй като данните винаги се обменят. Ако искате да дадете смислен отговор на този въпрос за вашия акаунт в Twitter, трябва да проверите настройките под „Поверителност и сигурност“. Опцията „Защитайте моите туитове“ може да бъде избрана под „Целева група и маркиране“, което осигурява най-добрата възможна защита за акаунта.

След решение на Съда на Европейските общности през 2019 г., операторите на уебсайтове трябваше да предоставят изчерпателна информация за данните, които събират във връзка с директивата за бисквитките. За обработката на събраните данни трябва да бъде получено съгласие. Това може да стане автоматично с банера на мениджъра за съгласие. Положителните странични ефекти от интегрирането на мениджър за съгласие с бисквитки са увеличаването на продължителността на престоя и като цяло по-високото ниво на приемане.

Управлението на съгласието се превърна в основна задача за всички оператори на уебсайтове поне след въвеждането на новия Общ регламент за защита на данните. Consentmanager помага да се организира събирането или съхранението на лични данни по законосъобразен начин. За да направят това, потребителите трябва изрично да дадат своето съгласие или да възразят срещу посочения обхват на събиране на данни.

Когато се интегрира със статична връзка, не се предават лични данни. Ако плъгин за Twitter трябва да работи в съответствие с GDPR, е необходима корекция на указанията за защита на данните, както и изричното известие, че данните се предават на доставчиците на услуги, когато това външно съдържание се зареди. С публичен профил туитовете или съдържанието могат да бъдат разглеждани и използвани от всеки.

Регистрирайки се, потребителите решават дали да споделят своите туитове публично или за определена област, включително лични данни. Това се дължи просто структурно на факта, че данните се обработват в САЩ, наред с други места, където GDPR не е от значение за Twitter. Следователно Twitter и защитата на данните трябва да се разглеждат отвъд границите. В отговор на затягането на законите в Европа, Twitter преработи защитата на данните през 2017 г. с нови насоки. Самата услуга за кратки съобщения говори за повече прозрачност и опции за конфигурация за потребителите в областта на поверителността. Там потребителите могат да конфигурират защитата на данните в Twitter.


повече коментари

EDPB opinion on pay or consent model
Нов, правилно

Неотдавнашното решение на EDPB относно моделите „Съгласие или плащане“ за онлайн платформи

Регулаторите на Холандия, Норвегия и Германия (Хамбург) поискаха от Европейския съвет за защита на данните ( EDPB ) становище относно това дали големи онлайн платформи могат да използват модели „съгласие или плащане“ за поведенческа реклама въз основа на валидна и доброволна основа Въз основа на потребителско съгласие. Фонът беше въвеждането на абонаментен модел от Meta […]
New regulations US 2024
правилно

Новите закони за поверителност на САЩ влизат в сила през 2024 г.: Актуализирайте вашите специфични за САЩ настройки за поверителност

В Съединените щати новите закони за защита на данните ще влязат в сила през втората половина на 2024 г. – във Флорида, Тексас, Орегон и Монтана . Компаниите, които работят в тези щати или имат клиенти в тези щати, трябва да преразгледат своите практики за защита на данните, за да гарантират съответствие с новите закони […]