Общ

Направете Facebook Pixel съвместим с GDPR


Европейският общ регламент за защита на данните (GDPR) е в сила от 25 май 2018 г. Той има голямо влияние върху защитата на данните в онлайн областта. Това се отнася за уебсайтове и онлайн магазини, както и за социални медии. Пикселната бисквитка на Facebook също е засегната от реформата на ЕС за защита на данните, която определя сложни регулации относно бисквитките и защитата на данните. Важен регламент в този контекст е съгласието на потребителите, които са засегнати от проследяването от пикселите.

знак с палец нагоре с бял фон

Тази статия ви предлага ценно обобщение на изключително актуалната тема за това как да направите Facebook Pixel съвместим с GDPR . Имате ли някакви въпроси? Като професионален доставчик на управление на съгласието (CMP), Consentmanager е специалист по всички теми, свързани с Facebook пиксели и бисквитки.

Какво регулира GDPR?

Дори години след въвеждането на Общия регламент на ЕС за защита на данните, много оператори на търговски уебсайтове все още не знаят каква е връзката между правилата и пикселната бисквитка на Facebook в частност и онлайн проследяването като цяло. Следователно, този първи раздел ви предоставя преглед на връзката между Facebook Pixel и поверителността.

GDPR е разработен за защита на личните данни на всички хора, които влизат в контакт с компании, публични институции, фондации, клубове, асоциации и други подобни институции. Събирането, обработката, съхранението и изтриването на тези данни – включително чрез пикселната бисквитка на Facebook – вече е предмет на изчерпателни разпоредби. Неспазването на разпоредбите на GDPR, който допълва Федералния закон за защита на данните (BDSG) във Федерална република Германия, може да подлежи на тежки санкции. Ето защо е препоръчително да знаете и спазвате точно разпоредбите, ако искате да направите Facebook Pixel съвместим с GDPR. Тази статия има за цел да ви подкрепи в прилагането, отговарящо на законите.

Facebook Pixel и GDPR – така е свързано всичко

Какво общо има пикселът на Facebook с GDPR? Много лесно! Пикселът на Facebook може да наруши правилата за защита на данните, ако проследяването не се използва по правно сигурен начин.

Но какво точно е това проследяване?

Проследяването в Интернет означава, че операторите на уебсайтове използват подходящи инструменти, за да следват „следите за сърфиране“ на потребителите. По-конкретно, те събират данни от потребителите, които използват, за да направят заключения за тяхната личност и поведение . Целта на подобни мерки е да направят онлайн маркетинга по-ефективен за целевата група и, разбира се, да генерират повече продажби като резултат. Например може да се определи дали щракването върху реклама е предизвикало покупка на съответния продукт.

Проблемът с проследяването са чувствителните данни, събрани чрез методи като пикселната бисквитка на Facebook. „Чувствителни“ в този контекст означава, че те могат да бъдат използвани за идентифициране на лицето зад потребителя . Това е възможно с помощта на лични данни, но също така, например, чрез използване на IP адреса на използвания компютър или смартфон. И точно това не е позволено, поради което за бисквитката пиксел на Facebook се изисква и „съгласието“, тоест съгласието на заинтересованите лица.

Ist Ihre Webseite konform? Finden Sie es heraus mit unserer Checkliste

Checkliste herunterladen

Разрешението от потребителите е най-важното и крайното

Едно от основните правила на Общия регламент за защита на данните, което разбира се обхваща и темата за Facebook Pixel и GDPR, е, че потребителят винаги трябва да дава своето разрешение, ако данните му бъдат запазени. И: Ако направи своите данни достъпни, той също има право повечето от тях да бъдат изтрити отново. В този контекст GDPR предвижда така нареченото „ право да бъдеш забравен“ . Но точно това е проблематично. В крайна сметка как може някой да отстоява такива права, ако дори не знае, че от него се събират данни? Тъй като проследяването от пикселната бисквитка на Facebook е нещо, което много потребители дори не забелязват. И точно затова е трудно да настроите Facebook Pixel съвместим с GDPR.

Поверителност на Facebook Pixel

Критиката, която е отправена към пиксела е, че проследяващите бисквитки разчитат лични данни – без съгласието на потребителя. А за пикселна бисквитка на Facebook съгласието на потребителя е задължително условие. GDPR регулира това ясно в параграф 13 от изчерпателния набор от правила:

Задължение за предоставяне на информация при събиране на лични данни от субекта на данните

Ако личните данни се събират от субекта на данните, отговорното лице информира субекта на данните за следното в момента на събирането на тези данни:

  • името и данните за контакт на отговорното лице и, ако е приложимо, на неговия представител;
  • ако е приложимо, данните за контакт на длъжностното лице по защита на данните;
  • целите, за които ще бъдат обработвани личните данни…“

Потребителят също трябва да бъде информиран за правното основание и всички получатели на лични данни.

За областта на Facebook Pixel и GDPR всичко това означава, че потребителят а) трябва да бъде информиран за събирането на бисквитки на уебсайт и б) също трябва да се съгласи с това.

думата facebook, изписана със скрабъл блокове върху дървена маса

Бихте ли предпочели без бисквитката на Facebook пиксел?

Разбира се, правенето на Facebook Pixel съвместим с GDPR изисква цял набор от точни и подходящи мерки. Но усилията си заслужават, когато вземете предвид следния списък с предимства от използването на пикселна бисквитка на Facebook със съгласието на потребителя.

Бисквитката пиксел на Facebook ви позволява да:

  • ефективната представа за поведението на съществуващи и потенциални клиенти на вашата компания
  • разработването на таргетирани кампании в областта на социалните медии, което е толкова важно днес
  • идеалният начин да достигнете до съответната целева група със специална онлайн рекламна стратегия
  • подобряване на онлайн продажбите

Днешните професионални стратегии за онлайн маркетинг се нуждаят от социалните медии като важен канал, в който вашата целева група се движи. Следователно е най-важното и крайното да се достигне и адресира тези потенциални клиенти и клиенти по оптимизиран начин. Не е целесъобразно да си забие главата в пясъка заради проблемите около Facebook Pixel и DSGVO и да се откажем от такъв ефективен метод за онлайн реклама. Защото онлайн рекламата се превърна в основен и край на успеха на предприемача. Има голям брой проучвания, които впечатляващо доказват, че клиентите – било то B2B или B2C – използват интернет днес, за да проучат подходящи компании, продукти и услуги. Това означава, че уебсайтовете и онлайн магазините, както и рекламата в социалните медии са от съществено значение за ефективността и успеха.

 

Бъдете в течение!

Абонирайте се за бюлетин

Междинно заключение

Facebook пикселната бисквитка е полезен метод за проследяване на потребителите като основа за създаване на онлайн кампании, от които вие и вашата компания ще се възползвате в дългосрочен план. Но тъй като Facebook Pixel събира данни от потребители, разпоредбите на GDPR се прилагат по отношение на бисквитките. Какво означава това конкретно за вас като потенциален потребител на Facebook Pixel? Като оператор на уебсайт, какво трябва да вземете предвид, за да настроите Facebook Pixel съвместим с GDPR?

Тези десет точки ви позволяват да внедрите пикселни бисквитки на Facebook със съгласието на потребителя при спазване на защитата на данните. Разбира се, това е общ стандарт. Можете да получите специално създаденото решение за пикселна бисквитка на Facebook от Consentmanager като специализиран доставчик на управление на съгласие.

1. Правилната политика за поверителност на Facebook Pixel

За да можете да използвате съвместим с Facebook Pixel DSGVO, декларацията за защита на данните на Facebook Pixel за уебсайта, онлайн магазина или въпросната страница във Facebook е незаменима основа. В тази декларация за защита на данните трябва да посочите, че използвате бисквитки. Те описват какви бисквитки – като пикселна бисквитка на Facebook – представляват и каква е тяхната цел. Едно нещо е особено важно: информирайте потребителя, че има право да възрази срещу използването на Facebook пиксели и други методи за проследяване по всяко време. Това право на възражение е ключово право да се спазва при използването на Facebook Pixel и регламентите на GDPR.

2. Текстът на съгласието

Много оператори на уебсайтове са на мнение, че точка 1 (препратката в декларацията за защита на данните за използването на Facebook пиксели за съответствие с GDPR на проследяването) е достатъчна. Но това не е така. Потребителят трябва да даде съгласие за използването на Facebook Pixel Cookie Consent, т.е. активно да се съгласи, че одобрява използването на проследяване. Това съгласие е основен критерий за един уебсайт да приеме Facebook Pixel и GDPR по правно сигурен и пълен начин, тъй като правата на потребителя се прилагат по правно сигурен и пълен начин. Съгласието на посетителя на уебсайта се изготвя с текста на съгласието.

компютърен екран с Facebook страница на дисплея"

3. Поставянето на текста на съгласието

Важно е потребителите наистина да разпознават текста за съгласие или възражение. Следователно поставянето на текста на съгласието на видно място е be-all и end-all. Има две опции за това, които също са съвместими с GDPR. Или използвате класическия банер за Facebook Pixel Cookie Consent, или показвате изскачащ прозорец на уебсайта , който улеснява посетителя да даде съгласието си за проследяване. В този контекст посетителите обикновено могат да изберат няколко опции за разрешено проследяване.

4. Определете обхвата на проследяването

Степента, до която вие като оператор на уебсайта планирате проследяването, също е важна за декларацията за защита на данните и текста на съгласието. Важен термин в този контекст е така нареченото „разширено сравнение“ . Името е програма. Данните, събрани от Facebook Pixel, също трябва да се сравняват с данни от клиенти, които вече са събрани от самата компания. Пример са списъци с клиенти, но също и имейл адреси, които може да са генерирани от абонаменти за бюлетини. Тази комбинация от данни и Facebook пиксели може да окаже значително влияние върху защитата на данните, тъй като може да е възможно да се идентифицират потребителите.

5. Направете правилния избор между процедури за включване и отказ

Определено трябва да сте наясно с тези две процедури. Защото те са от голямо значение за правилното изпълнение на Facebook Pixel DSGVO съвместим. Двата метода за съгласие за проследяване от страна на потребителя се различават по това, че потребителят поема активна роля в процеса на избиране, за да даде своето съгласие. Това се дава например чрез активно избиране на опциите (и свързания обхват) на проследяване. Изискванията относно използването на Facebook пиксели по отношение на защитата на данните се прилагат по -добре в процедурите за избиране . В случай на разширено сравняване на данни, процедурата за изрично съгласие от страна на потребителя е законова задължителна. С процедурата за отказ, от друга страна, съгласието се приема за дадено по подразбиране и може да се наложи потребителят активно да възрази срещу него.

6. Избор на дати

Като оператор на търговски уебсайт, трябва внимателно да анализирате какви данни събирате от потребителите. Това също е един от принципите на GDPR, че се събират само данни, които служат за конкретна цел . Пример от областта на абонаментите за бюлетин: За да се абонирате за бюлетина, разбира се е важно да поискате имейл адреса на потребителя. Но телефонният номер или полът са незаменими елементи. Подобна е ситуацията с пикселите във Facebook и защитата на данните: Колкото повече плъгини са подходящи за факта, че анонимният псевдоним на потребителите вече не се запазва в Интернет, толкова по-съмнителна и критична е процедурата от гледна точка на служителите по защита на данните .

7. Придържайте се към хронологичната последователност

Има компании, които използват функцията на инструмента за проследяване, преди потребителят да е оттеглил съгласието си. Това не е законово разрешено и обикновено вече се наказва с неприятни глоби. По принцип първо трябва да се приеме съгласието на потребителя, преди да се използват методите за проследяване. Това също е особено важно, ако има по-късно подробно сравнение със списъци с клиенти и други данни, събрани от самата компания. Ако потребителят не даде съгласието си и все още използва уебсайта и съдържанието, това не означава, че е съгласен с пикселната бисквитка на Facebook!

8. Внедряване на доказателства съгласно GDPR

За да бъде Facebook Pixel DSGVO справедлив, също така е необходимо потребителят да може да получи информация по всяко време за това кои данни се събират, съхраняват и използват от него. Два аспекта на GDPR са особено важни, за да може да се докаже такава обработка на данни. Едната е т. нар. оценка на въздействието върху защитата на данните , а другата – списъкът с процесуалните дейности, извършвани от компанията. И двете трябва да се извършват от професионален служител по защита на данните. Consentmanager може също да изпълнява такава функция като доставчик на управление на съгласие.

9. Назначете служител по защита на данните

Важно е да се прилагат насоките около Facebook Pixel и GDPR. Но също така показва сериозност и прозрачност, че потребителите са информирани възможно най-добре за вида и функцията на проследяването . Следователно длъжностното лице по защита на данните, посочено в отпечатъка и декларацията за защита на данните, също трябва да може професионално и точно да обработва индивидуалните запитвания на посетителите на съответните уебсайтове. Това често дори е предимство в онлайн конкуренцията, тъй като потребителите или клиентите особено предпочитат и се доверяват на компании, които вземат предвид съвременната защита на данните.

10. Използвайте поддръжка

Правилното свързване на Facebook пиксели и защита на данните изисква както технически, така и правни познания. И това ноу-хау е важно. Тъй като неспазването на регулациите на GDPR се санкционира от органите за защита на данните. Има няколко начина, по които можете да интегрирате жизненоважната защита на поверителността във вашите онлайн рекламни усилия.

Осигурете ви подкрепа:

  • Готови плъгини, които комбинират Facebook Pixel Cookie и заявка за съгласие
  • компетентният служител по защита на данните, който осъществява свързването на Facebook Pixel и GDPR по законово съвместим начин
  • специализираната уеб агенция, която също взема предвид защитата на данните, когато става въпрос за дейности в социалните медии
  • Мениджър на съгласие като доставчик на управление на съгласие

Доставчиците на управление на съгласие като Consentmanager предлагат високо ниво на специализация, когато става въпрос за съгласието на хората да събират и съхраняват своите данни чрез проследяване. Ако решите да наемете CMP експерт, имате решаващото предимство, че той също така интегрира правните промени във Facebook Pixel и GDPR, които се въвеждат от време на време. Вашите рекламни дейности в Интернет са създадени в съответствие с разпоредбите за защита на данните и можете да се концентрирате изцяло върху основните си компетенции.

ЧЗВ: често задавани въпроси относно Facebook Pixel и GDPR

не Разбира се, GDPR се прилага за всички варианти , които служат за събиране на лични данни от потребителите и след това да ги използват за собствени бизнес цели. YouTube, например, също е част от социалните медии, където се събират данни. Въпреки това, Facebook пикселите и защитата на данните са особено подходящи, тъй като инструментът се използва широко за измерване на успеха и стратегическото подравняване на рекламите.

Много компании смятат, че с въвеждането на регламентите на GDPR проследяването вече не е в съответствие със закона. Но определено има начини да направите Facebook Pixel и GDPR съвместими . Налична е ценна подкрепа от съответните специализирани агенции и доставчици на управление на съгласие, като Consentmanager. Със своя професионален поглед върху действащите законови разпоредби те създават яснота за законосъобразното изпълнение на мерките.

Проблеми с бисквитките и поверителността на Facebook Pixel? CMP е перфектен партньор за всички дейности в Интернет, които са безупречни според закона за защита на данните. Както при Consentmanager , можете да разпознаете правилния CMP чрез необвързващи съвети, добри референции, специално създадени концепции и справедливо съотношение цена/производителност. Също така е плюс, ако CMP поеме и функцията на служител по защита на данните.

Има два основни начина за използване на компетентността на служител по защита на данните. Можете – например като по – голяма компания – да назначите компетентен служител като служител по защита на данните или да възложите тази функция като част от аутсорсинг .

Естествено. Спазването на Общия регламент за защита на данните е от съществено значение както за редизайна на уебсайт, така и за повторното стартиране на съществуващи уебсайтове. Това се контролира от органите за защита на данните, както и от клиентите и особено от конкуренцията.

По принцип, когато се събират лични данни. Колкото повече те допринасят за факта, че могат да се направят заключения за конкретно лице , толкова по-критични методи трябва да бъдат оценени. Събирането на потребителски данни без съгласие не е законово съвместимо.

Общият регламент за защита на данните се прилага за всеки, който събира, съхранява, обработва и използва личните данни на заинтересовани лица или потенциални клиенти. Типични примери са всички онлайн дейности, свързани с уебсайтове, онлайн магазини и социални медии, като регистриране на акаунт, абониране за бюлетин, участие в състезание, проучване на продукти или използване на формуляри.


повече коментари

EDPB opinion on pay or consent model
Нов, правилно

Неотдавнашното решение на EDPB относно моделите „Съгласие или плащане“ за онлайн платформи

Регулаторите на Холандия, Норвегия и Германия (Хамбург) поискаха от Европейския съвет за защита на данните ( EDPB ) становище относно това дали големи онлайн платформи могат да използват модели „съгласие или плащане“ за поведенческа реклама въз основа на валидна и доброволна основа Въз основа на потребителско съгласие. Фонът беше въвеждането на абонаментен модел от Meta […]
New regulations US 2024
правилно

Новите закони за поверителност на САЩ влизат в сила през 2024 г.: Актуализирайте вашите специфични за САЩ настройки за поверителност

В Съединените щати новите закони за защита на данните ще влязат в сила през втората половина на 2024 г. – във Флорида, Тексас, Орегон и Монтана . Компаниите, които работят в тези щати или имат клиенти в тези щати, трябва да преразгледат своите практики за защита на данните, за да гарантират съответствие с новите закони […]