Нов

Франция: Наказания срещу Google, Amazon и Carrefour за грешни бисквитки


Френският орган за защита на данните CNIL беше много активен през последните седмици и наложи различни наказания за неправилно описание на бисквитки и обработка на данни на уебсайтове на големи компании. Ето кратък преглед.

логото на cnil се показва в синьо и червено

Google – 100 милиона евро глоба

В началото на декември 2020 г. беше наложено най-голямото наказание досега за „нарушения на бисквитки“ – тук срещу Google. Общо CNIL наложи глоба от 100 милиона евро – 60 милиона срещу Google LLC и 40 милиона срещу Google Ireland Ltd. И в двата случая проблемът е, че посетителите на търсачката google.fr не са били достатъчно информирани за рекламните бисквитки от банер, създаден от Google.

Особеното в този случай е, че според GDPR ирландският орган за защита на данните DPC всъщност ще носи отговорност. Следователно, за да може да наложи наказанието, CNIL разчита на директивата за ePrivacy, а не на GDPR.

Обяснения за санкциите на CNIL в Google (на английски).

Amazon – 35 милиона евро глоба

Заедно с горепосочената глоба срещу Google, във Франция беше обявена и глобата срещу Amazon за нарушаване на защитата на данните: 35 милиона евро. И в този случай проблемът е, че рекламните бисквитки са били зададени без съгласието на посетителите (тук на amazon.fr). Тук също беше използвана ePrivacy, а не GDPR като основа.

Обяснения на CNIL France относно санкциите на Amazon (на английски).

Carrefour – 3 милиона евро глоба

Добра седмица преди Google и Amazon, CNIL наложи глоба от около 3 милиона евро на Carrefour (един от най-големите онлайн магазини във Франция) в края на ноември. Глобата стига до 2,25 милиона за Carrefour и още 800 000 EUR за Carrefour Banque. И в двата случая става дума и за неправилно зададени бисквитки и липсващо съгласие.

Повече информация в CNIL (френски).


повече коментари

EDPB opinion on pay or consent model
Нов, правилно

Неотдавнашното решение на EDPB относно моделите „Съгласие или плащане“ за онлайн платформи

Регулаторите на Холандия, Норвегия и Германия (Хамбург) поискаха от Европейския съвет за защита на данните ( EDPB ) становище относно това дали големи онлайн платформи могат да използват модели „съгласие или плащане“ за поведенческа реклама въз основа на валидна и доброволна основа Въз основа на потребителско съгласие. Фонът беше въвеждането на абонаментен модел от Meta […]
New regulations US 2024
правилно

Новите закони за поверителност на САЩ влизат в сила през 2024 г.: Актуализирайте вашите специфични за САЩ настройки за поверителност

В Съединените щати новите закони за защита на данните ще влязат в сила през втората половина на 2024 г. – във Флорида, Тексас, Орегон и Монтана . Компаниите, които работят в тези щати или имат клиенти в тези щати, трябва да преразгледат своите практики за защита на данните, за да гарантират съответствие с новите закони […]