Нов

Бюлетин 2020/12


администратор на данни

Принцип на GDPR е ясно да се съобщава кой кои данни обработва и с каква цел. За да осигури по-голяма прозрачност за посетителя на уебсайта, consentmanager вече предлага опцията за назоваване на администратора на данни и длъжностното лице по защита на данните директно в слоя за съгласие. За да активирате дисплея, просто отидете на Menu > CMPs > Edit и поставете отметка в квадратчето Display Owner.

Важни присъди в Германия и Франция

През последните няколко седмици имаше някои важни присъди и решения в Германия и Франция. В Германия окръжният съд в Росток трябваше да вземе решение по дело, което включваше каква информация трябва да показва слоят за съгласие и как трябва да функционира. Заключението на решението е по-специално, че трябва да съществува еквивалентен подбор. Това означава, че трябва да има бутон за приемане и отхвърляне и те трябва да бъдат представени „равно“. Във въпросния случай бутонът за приемане беше оцветен в зелено, а вторият бутон води до подробни настройки и беше сив и следователно по-малко важен.
Препоръка: Проверете вашите дизайни и се уверете, че имат бутон за приемане и отхвърляне и са проектирани еднакво.
Освен това френският орган за защита на данните наложи глоби. Пострадали са Google (глоба от 100 милиона евро), Amazon (глоба от 35 милиона евро) и Carrefour (глоба около 3 милиона евро). Поради това властите стават много по-активни и е препоръчително да проверите настройките на слоя за съгласие.

уебинари

През декември се проведоха редица уебинари, по-специално относно Първи стъпки и IAB TCF v2. Документите и видеоклиповете от уебинарите вече могат да бъдат намерени онлайн на нашия уебсайт: https://www.consentmanager.de/wissen/videos/

Още нови функции и промени

  • Докладвайте подобрения
  • Подобрения за автоматично блокиране
  • По-добра поддръжка на WCAG стандартите
  • … и още много.

повече коментари

EDPB opinion on pay or consent model
Нов, правилно

Неотдавнашното решение на EDPB относно моделите „Съгласие или плащане“ за онлайн платформи

Регулаторите на Холандия, Норвегия и Германия (Хамбург) поискаха от Европейския съвет за защита на данните ( EDPB ) становище относно това дали големи онлайн платформи могат да използват модели „съгласие или плащане“ за поведенческа реклама въз основа на валидна и доброволна основа Въз основа на потребителско съгласие. Фонът беше въвеждането на абонаментен модел от Meta […]
New regulations US 2024
правилно

Новите закони за поверителност на САЩ влизат в сила през 2024 г.: Актуализирайте вашите специфични за САЩ настройки за поверителност

В Съединените щати новите закони за защита на данните ще влязат в сила през втората половина на 2024 г. – във Флорида, Тексас, Орегон и Монтана . Компаниите, които работят в тези щати или имат клиенти в тези щати, трябва да преразгледат своите практики за защита на данните, за да гарантират съответствие с новите закони […]