Нов

Бюлетин 09/2021


TTDSG + официално писмо

Нашата пътна карта всъщност беше планирала друга тема за този месец, но поради големия брой отзиви от клиенти, променихме решението си в кратък срок и този месец се фокусирахме върху предстоящите промени и разяснения на германския TTDSG. Освен това различни клиенти получиха въпросници от органите за защита на данните, така че ние също така внедрихме повече функции тук, които ще помогнат на нашите клиенти да отговарят по-лесно на изискванията на органите (вижте по-долу за подробности).

TTDSG: Започва на 01.12.2021 г

TTDSG е отговорът на Германия на регламента за ePrivacy, който сега най-накрая е въведен в германското законодателство. Това означава, че сега също така е ясно регламентирано в Германия, че несъществените бисквитки винаги изискват съгласие и следователно банери за бисквитки са задължителни . Тъй като TTDSG ще влезе в сила на 1 декември 2021 г. и властите вече извършват първоначални проверки въз основа на Регламента за e-Privacy (вижте по-долу), препоръчително е отново да поставите под въпрос съществуващия банер за бисквитки и, ако е необходимо, да направите дизайн или направете логически корекции.

авторитетна проверка

Още през май органите за защита на данните на няколко държави извършиха координиран преглед на основните уебсайтове. Съответните уебсайтове трябваше да попълнят обширни въпросници и да подадат декларации относно защитата на данните. Сред тях бяха и различни клиенти на consentmanager. Сега властите основно оценяват отговорите и отправят различни точки на критика към засегнатите уебсайтове. Приехме тези точки като възможност и инсталирахме различни функции в consentmanager, за да улесним нашите клиенти да спазват законовите изисквания.

Писмото от властите дава сравнително ясна картина на това „какво работи“ и „какво не работи“. Тук обобщихме най-важните точки за вас:

  • Лесен спад
    Властите за пореден път ясно дадоха да се разбере, че отказът трябва да бъде толкова лесен, колкото и съгласието. Следователно трябва да има еквивалентен бутон за отхвърляне на първия слой. Скриването на отказването в текста или просто бутона за изпращане не е съвместимо.
    Препоръка: Уверете се, че вашият дизайн има два еквивалентни бутона за приемане и отхвърляне.
  • Законни интереси
    Беше подчертано също, че правното основание „законен интерес“ може да се използва само за наистина съществени функции. Във всеки случай маркетингът, анализът и социалните медии не са от съществено значение. Но това важи и за външни шрифтове, мениджъри на тагове или инструменти за чат.
    Препоръка: Определяйте само доставчици като „функционални“ / „основни“, без които уебсайтът ви няма да работи. Всички други доставчици трябва винаги да бъдат блокирани по подразбиране и да се активират само след одобрение.
  • описания
    В много случаи властите критикуват описанията на уебсайтовете. Например, изисква се целите да бъдат обяснени ясно и недвусмислено (само „маркетинг“ не е достатъчен). Освен това, броят на доставчиците трябва да бъде посочен на първия слой.
    Препоръка: Съхранявайте описателен текст за всякакви цели и доставчици и използвайте макроса[vendorcount] в текста, за да въведете номера на доставчика.
  • Пренос на данни извън ЕС
    Властите също така смятат, че позоваването на трансфер на данни извън ЕС е важно. Ако доставчик се намира или обработва данни в страни извън ЕС, трябва да бъде приложена съответна бележка.
    Препоръка: Проверете списъка с доставчици и разширете текста на първия слой, ако е необходимо. Имаме и под меню> CMP> Редактирам> Външният вид създаде възможност във втория слой (разширени настройки) да се покаже списъкът с доставчици, за които е отбелязан пренос на данни. под менюто> Оферент> Можете да редактирате дали всеки доставчик изпълнява трансфер на данни в чужбина.
  • Кратък списък с доставчици
    В много случаи имаше критики от властите, че списъците с доставчици са твърде дълги. Предисторията тук е по-специално въпросът дали съгласието може да бъде законно, ако посетителят вече не може да има смислен преглед на списъка с доставчици.
    Препоръка: Подредете доставчиците и съкратете списъка с доставчици до най-важното. Списък с доставчици с повече от 50 или дори повече от 100 доставчици най-вероятно ще се счита за несъответстващ.
  • IAB TCF стандарт
    Властите установиха, че стандартът IAB TCF е критичен. Различни органи са оценили части от стандарта като вероятно несъответстващи на закона и са изразили различни опасения. Например, целите бяха критикувани като твърде груби или взаимодействието между цели, специални цели, характеристики и специални характеристики като твърде неразбираеми.
    Препоръка: Ако не използвате онлайн рекламиране на уебсайта си, не трябва да използвате IAB TCF и вместо това да дефинирате собствените си цели.

Още нови функции и промени

  • Подобрения на WCAG / Достъпен дисплей
  • Групи за бисквитки
  • Описания на целите на първия слой
  • Подобрени отчети за робота
  • … и още много.

повече коментари

EDPB opinion on pay or consent model
Нов, правилно

Неотдавнашното решение на EDPB относно моделите „Съгласие или плащане“ за онлайн платформи

Регулаторите на Холандия, Норвегия и Германия (Хамбург) поискаха от Европейския съвет за защита на данните ( EDPB ) становище относно това дали големи онлайн платформи могат да използват модели „съгласие или плащане“ за поведенческа реклама въз основа на валидна и доброволна основа Въз основа на потребителско съгласие. Фонът беше въвеждането на абонаментен модел от Meta […]
New regulations US 2024
правилно

Новите закони за поверителност на САЩ влизат в сила през 2024 г.: Актуализирайте вашите специфични за САЩ настройки за поверителност

В Съединените щати новите закони за защита на данните ще влязат в сила през втората половина на 2024 г. – във Флорида, Тексас, Орегон и Монтана . Компаниите, които работят в тези щати или имат клиенти в тези щати, трябва да преразгледат своите практики за защита на данните, за да гарантират съответствие с новите закони […]