Нов

Бюлетин 02/2022


Радваме се да обявим най-новата актуализация, която излезе на живо! Сред много нови неща, това са основните функции, налични с новата актуализация:

Незаконен №1: Google Fonts Незаконен?

В края на януари окръжният съд в Мюнхен трябваше да се заеме с темата за Google Fonts (интегриране на шрифтове в уебсайт). Съдът постанови, че вграждането на Google Fonts през сървъра на Google без съгласието е незаконно и присъди на ищеца обезщетение. Както сте свикнали от consentmanager, ние реагирахме директно и в актуализацията от този месец създадохме възможност за блокиране на Google Fonts и други външни елементи на шрифт и стил (автоматично блокиране: меню> CMP> Редактирам> Други възможности> Блокирайте таблици със стилове или ги блокирайте ръчно чрез персонализиране на кода, вижте помощта).
Нашата препоръка: Активирайте блокирането или, най-доброто от всичко, просто изтеглете шрифтовете и ги поставете на собствения си сървър.

Незаконен № 2: Google Analytics е незаконен?

В допълнение към Google Fonts, наскоро беше „уловен“ и Google Analytics: в Австрия тамошният орган за защита на данните реши в един случай, че Google Analytics не е съвместим с принципите на GDPR, тъй като данните се изпращат в САЩ и има няма адекватно ниво на защита там. Поради това на оператора на уебсайта беше забранено да използва Google Analytics (особено след като в този случай беше използван недостатъчен банер за съгласие). Малко по-късно холандските и френските органи за защита на данните последваха примера и също така постановиха, че (незащитеното) интегриране на Google Analytics не е съвместимо с GDPR. Може да се предположи, че ще последват и други държавни органи.
Нашата препоръка: Използвайте Google Analytics само с ваше съгласие или потърсете алтернативи, които са лесни за защита на данните (например etracker или Matomo).

Незаконен № 3: IAB TCF е незаконен?

Белгийският орган за защита на данните също предизвика вълнение. Това трябваше да вземе решение за стандарта IAB TCF. Органът установи, че при настоящите обстоятелства рамката за прозрачност и съгласие на IAB, както и IAB Europe като административен орган зад стандарта, не отговарят на различни условия на GDPR. На IAB вече е даден двумесечен период да разработи „План за действие“ с предложени промени. Предложените промени имат за цел да покажат как TCF може да бъде преработен, за да отговаря на GDPR. Оттогава IAB Europe обжалва решението. Събрахме повече подробности в нашите ЧЗВ .
Нашата препоръка: Ако нямате нищо общо с онлайн рекламирането (напр. електронна търговия или фирмени уебсайтове), не трябва да използвате стандарта IAB TCF. Ако не можете без него, не бива да се паникьосвате сега, а изчакайте и вижте как ще се развие ситуацията.

Цели и плъзгачи

Също така новото този месец е възможността за пренареждане и сортиране по цели: Просто „докоснете“ записа и го преместете там, където трябва да се появи.

Нашата функция за плъзгач също е нова: вместо да показвате целите с няколко квадратчета за отметка на първата страница на слоя за съгласие, вече можете да използвате плъзгач. След това посетителят може да избира между няколко позиции и по този начин да включва и изключва няколко цели едновременно. Настройките за плъзгача могат да бъдат намерени в Меню > Цели под списъка с цели.

Още нови функции и промени

Както винаги, този месец направихме и много малки корекции на функциите. Има корекции при копиране на CMP и дизайни, нови опции за съхранение на правни основи и повече текстови опции за визуализация на изображения.


повече коментари

EDPB opinion on pay or consent model
Нов, правилно

Неотдавнашното решение на EDPB относно моделите „Съгласие или плащане“ за онлайн платформи

Регулаторите на Холандия, Норвегия и Германия (Хамбург) поискаха от Европейския съвет за защита на данните ( EDPB ) становище относно това дали големи онлайн платформи могат да използват модели „съгласие или плащане“ за поведенческа реклама въз основа на валидна и доброволна основа Въз основа на потребителско съгласие. Фонът беше въвеждането на абонаментен модел от Meta […]
New regulations US 2024
правилно

Новите закони за поверителност на САЩ влизат в сила през 2024 г.: Актуализирайте вашите специфични за САЩ настройки за поверителност

В Съединените щати новите закони за защита на данните ще влязат в сила през втората половина на 2024 г. – във Флорида, Тексас, Орегон и Монтана . Компаниите, които работят в тези щати или имат клиенти в тези щати, трябва да преразгледат своите практики за защита на данните, за да гарантират съответствие с новите закони […]