Нов

Банери за бисквитки: Най-честите грешки, които трябва да избягвате


Мъж и жена седят на маса с лаптоп

В допълнение към политиката за поверителност, банерът за бисквитки на уебсайт е също толкова важен елемент от общата защита на данните, но оплакванията за подвеждащи банери за бисквитки нарастват.
С предстоящите глоби за 2022 г. в момента сме в състояние, в което собствениците на уебсайтове трябва да бъдат много внимателни, когато навигират в минното поле за поверителност. Със сигурност не искате да привлечете вниманието на органите за защита на данните или адвокатите (помните ли вълната от предупреждения на Google Fonts 🤯?).

Поради тази причина в тази статия разглеждаме 5-те най-често срещани грешки при използване на банери за бисквитки, за да ви предпазим като оператор на уебсайт от възможни глоби и в същото време да оптимизираме потребителското изживяване за вашите клиенти.

Ако бързате, щракнете върху следните връзки (напълно безплатно!) и станете съвместими с GDPR сега :
🚀 Сканирайте уебсайта си сега →
🚀 Създайте банер за бисквитки за минути →

Грешка №1: Те не показват ясни бутони „Съгласен“ и „Отхвърляне“.

Първата и вероятно най-честата грешка, която виждате днес, е липсата на ясни бутони „Съгласен“ и „Отхвърляне“, което е задължително за банер за бисквитки, съвместим с GDPR. Съгласно GDPR посетителите на вашия уебсайт трябва да могат да разпознават бутоните „Отхвърляне“ и „Съгласен“. Имайте предвид, че и двата бутона трябва да са еднакво разпознаваеми .

Спомняте ли си заглавията в началото на 2022 г., когато Google обяви, че ще добави бутон „откажи всички“ към своите банери за бисквитки? Това беше минимално изискване за използване на банер за бисквитки, съвместим с GDPR, но също така и определящ момент, който определи необходимостта от тази мярка. И това благодарение на решението на CNIL (Френската агенция за защита на данните), която глоби Google с общо 150 милиона евро само през януари 2022 г. (включително YouTube!).

✅ Следвайте примера по-долу и използвайте генератора на банери за бисквитки на consentmanager за вашия уебсайт, за да сте сигурни, че известието ви за бисквитки показва бутоните „Съгласен“ и „Отхвърляне“. Нашата система също ще ви покаже кои дизайни на банери за бисквитки не препоръчваме.

екранна снимка от две екранни снимки с отметка

Грешка №2: Не блокирайте вашите бисквитки преди съгласието

Друга често срещана грешка, която правят много банери за бисквитки, е да не блокират бисквитките, преди да е дадено съгласие.

Какво означава предишният блок и как работи този механизъм?

Всички несъществени бисквитки трябва да бъдат блокирани, преди потребителят да даде съгласието си. Това означава, че вашият уебсайт трябва да може да спре изпълнението на бисквитки, преди да бъде дадено съгласие. Това може да бъде доста техническа задача, ако не управлявате сами съдържанието на уебсайта си. Затова проверете всички активни добавки, които използват бисквитки във фонов режим. И ако не сте сигурни, скенерът за бисквитки може да бъде от голяма полза. Повечето услуги в наши дни предлагат това безплатно и с това можете да намерите всички плъгини, активни в момента на вашия уебсайт.

✅ След като разберете кои от вашите услуги използват бисквитки, уверете се, че сте задали блокиране на предварителен скрипт. За по-подробни инструкции как да блокирате бисквитки, моля, щракнете тук .

Грешка №3: ​​Потребителите нямат начин да променят или оттеглят съгласието си

Основен недостатък на несъответстващ банер за бисквитки на уебсайт е, че ако потребителят промени решението си, няма начин да се върне и да промени настройките си. Много оператори на уебсайтове пренебрегват тази опция поради визуални причини. Поставянето на джаджа отстрани на страницата може да не е много естетично. Но бъдете сигурни, че според GDPR това е задължително за банери за бисквитки. Вашите потребители трябва да са наясно, че могат да променят своите предпочитания по всяко време и трябва да им предоставите лесен начин да го направят.

✅ Уверете се, че след като приеме или отхвърли бисквитките, потребителят може да се върне към вашия банер за бисквитки с просто щракване върху екрана на уебсайта ви.

С инструмента за бисквитки consentmanager джаджата може да бъде 100% адаптирана към дизайна на вашия уебсайт: лого, разположение, шрифт до най-малкия детайл!

екранна снимка на компютърен екран с квадратчета за отметка на множество икони за настройки

Грешка №4: Вашият банер за бисквитки не е актуален

Актуалните политики, свързани във вашите банери за бисквитки, са предпоставка за вашите потребители да могат законно да упражняват правата си. Поради тази причина трябва да стоите далеч от инструменти за съответствие, които предлагат политики за еднократна покупка. Те може да са по-евтини, но имайте предвид, че вашите полици може да са остарели . През последните години основните проблеми със защитата на данните се променят поне на всеки 6 месеца и се добавят нови държави/региони. В този случай вие вече не сте защитени веднага щом законодателството се промени. И както знаете, пейзажът на законите за поверителност непрекъснато се развива.

✅ Уверете се, че използвате генератор на банери за бисквитки, който автоматично ще актуализира вашата политика и, ако е необходимо, банера в случай на промяна в законодателството. Освен това се уверете, че спазвате законите в географския район на вашите потребители и в региона, в който работи вашият бизнес.

екранна снимка на компютърен екран с подчертано известие за бисквитки и обработка на данни

екранна снимка на панела с настройки за насочване на уебсайт

Грешка №5: Използвате тъмни модели

Dark Patterns, друга дума за подвеждащи дизайнерски модели, е термин, измислен от Хари Бригнул на 28 юли 2010 г., регистрирайки darkpatterns.org. Това са практики, които карат потребителя да вземе решение, което не е възнамерявал. Това става чрез визуални трикове, с които потребителят може да бъде емоционално подтикнат да вземе решение, което е неизгодно за него. В случай на банери за бисквитки, това може да бъде под формата на:

  • Предварително избрани квадратчета за отметка
  • Замяна на бутона „Отказ“ с бутон „Настройки“.
  • Определение на маркетинговите бисквитки като необходими бисквитки
  • Цветът на бутона „Съгласен“ е по-изпъкнал от бутона „Отказ“, като дава предпочитание на единия бутон пред другия
  • Няма опция за отказ на всички бисквитки, вместо това да се откажете от отделни категории въз основа на законни интереси

✅ Потребителят не трябва да се чувства убеден или натиск да приеме бисквитки. Затова се уверете, че вашето съобщение за бисквитки не съдържа оптически трикове и че спазвате изискванията на GDPR за бисквитките.

Не си мръдайте пръста тук и се подгответе добре за 2023 година! С банера за бисквитки на consentmanager избягвате тези често срещани грешки (и следователно глоби) и много други, за които не трябва да отделяте ценното си време.

Открийте банера за бисквитки на consentmanager !


повече коментари

EDPB opinion on pay or consent model
Нов, правилно

Неотдавнашното решение на EDPB относно моделите „Съгласие или плащане“ за онлайн платформи

Регулаторите на Холандия, Норвегия и Германия (Хамбург) поискаха от Европейския съвет за защита на данните ( EDPB ) становище относно това дали големи онлайн платформи могат да използват модели „съгласие или плащане“ за поведенческа реклама въз основа на валидна и доброволна основа Въз основа на потребителско съгласие. Фонът беше въвеждането на абонаментен модел от Meta […]
New regulations US 2024
правилно

Новите закони за поверителност на САЩ влизат в сила през 2024 г.: Актуализирайте вашите специфични за САЩ настройки за поверителност

В Съединените щати новите закони за защита на данните ще влязат в сила през втората половина на 2024 г. – във Флорида, Тексас, Орегон и Монтана . Компаниите, които работят в тези щати или имат клиенти в тези щати, трябва да преразгледат своите практики за защита на данните, за да гарантират съответствие с новите закони […]