Общ

Как да добавите Matomo към вашия банер за бисквитки (в 3 стъпки)


Екранна снимка на таблото за управление на CMP на consentmanager

Ако използвате бисквитки Matomo на уебсайта си, може би се чудите как можете да интегрирате Matomo Analytics във вашия банер за бисквитки, за да спазите изискванията на GDPR. В нашето предишно ръководство вече обяснихме подробно какво точно представлява Matomo Analytics и как работят бисквитките на Matomo във връзка с GDPR. И в тази статия ще ви покажем как можете да интегрирате Matomo във вашия банер за бисквитки с помощта на инструмента за бисквитки consentmanager.

Само в три стъпки ще ви преведем през всички необходими стъпки за сигурно използване на бисквитките Matomo на вашия уебсайт.

Какво е Matomo Analytics?

Matomo (бивш Piwik) е аналитичен софтуер с отворен код и представлява съвместима с GDPR алтернатива на Google Analytics за някои потребители. Софтуерът е напълно оборудван с PHP/MySQL. Една от основните функции на Matomo е проследяване на потребителските взаимодействия на вашия уебсайт, мобилни приложения и софтуерни приложения.

Следващото обяснява как можете да направите това с CMP на consentmanager и как можете да го интегрирате във вашия банер за бисквитки.

Как да интегрирам Matomo Analytics в моя банер за бисквитки в съответствие с GDPR?

Стъпка 1: Добавете Matomo към вашия списък с доставчици

Първо трябва да добавите Matomo към вашия списък с доставчици. Доставчикът е компания или инструмент, който се използва на вашия уебсайт и или задава бисквитки, или обработва лични данни на потребителите. Примери за това са Google Ads, Mailchimp и Facebook.

Във вашето табло за управление на consentmanager отидете на раздела „Доставчици“ в лявата странична лента.

екранна снимка на таблото за управление на consentmanager с маркиран бутон Доставчици

След това щракнете върху опцията „Добавяне на доставчик“ в горния десен ъгъл на страницата (вижте по-долу).

екранна снимка на таблото за управление на consentmanager с маркиран бутон Добавяне на системен доставчик

След това потърсете „Matomo“ в лентата за търсене и щракнете върху „Добавяне на доставчик“ от дясната страна на списъка.

Сега се върнете към вашия списък с доставчици, като превъртите нагоре и щракнете върху „Назад“.

екранна снимка на таблото за управление на consentmanager с маркиран бутон Назад

И първата стъпка е направена! Както можете да видите по-долу, вече можете да намерите Matomo в списъка си с доставчици.

екранна снимка на таблото за управление на consentmanager

Стъпка 2: Персонализирайте услугата, за да отговаря на вашето използване и правно основание

Сега можете да посочите и дефинирате предназначението на този инструмент. За да направите това, просто щракнете върху раздела „Цели“ от лявата страна на таблото за управление. Кликнете върху „Използване на класически цели“.

екранна снимка на таблото за управление на consentmanager с подчертан бутон Използване на класически цели

Почти завършен! Вашият списък сега трябва да изглежда така:

екранна снимка на таблото за управление на consentmanager

Сега се върнете към списъка с доставчици и изберете целта на тази услуга. Можете да изберете „Измерване“.

екранна снимка на таблото за управление на consentmanager с маркиран бутон Purpose

Стъпка 3: Подгответе скриптове за предишното блокиране

Накрая ще настроим предварителното блокиране на скриптове. Това е проста адаптация към вашия код. Следвайте примера, показан тук → https://help.consentmanager.net/books/cmp/page/working-with-matomopiwik

Ето екранна снимка на пример за оригиналния код и персонализирания код, след като сте променили своя код за предишния блок.

Поздравления, успяхте! Завършихте настройката и вече можете да сте сигурни, че използването на Matomo Analytics на вашия уебсайт е законно съвместимо.

Други статии, които може да ви заинтересуват:


повече коментари

EDPB opinion on pay or consent model
Нов, правилно

Неотдавнашното решение на EDPB относно моделите „Съгласие или плащане“ за онлайн платформи

Регулаторите на Холандия, Норвегия и Германия (Хамбург) поискаха от Европейския съвет за защита на данните ( EDPB ) становище относно това дали големи онлайн платформи могат да използват модели „съгласие или плащане“ за поведенческа реклама въз основа на валидна и доброволна основа Въз основа на потребителско съгласие. Фонът беше въвеждането на абонаментен модел от Meta […]
New regulations US 2024
правилно

Новите закони за поверителност на САЩ влизат в сила през 2024 г.: Актуализирайте вашите специфични за САЩ настройки за поверителност

В Съединените щати новите закони за защита на данните ще влязат в сила през втората половина на 2024 г. – във Флорида, Тексас, Орегон и Монтана . Компаниите, които работят в тези щати или имат клиенти в тези щати, трябва да преразгледат своите практики за защита на данните, за да гарантират съответствие с новите закони […]