речник consentmanager

Нашият речник обяснява най-важните термини, свързани със защитата на данните и съответствието.

  • C
  • G
  • S

CMP

CMP, съкратено от Consent Management Platform или Consent Management Provider, е инструмент или софтуерна система, която помага на операторите на уебсайтове да записват и управляват предпочитанията за съгласие на своите посетители по отношение на събирането, съхранението и обработката на лични данни в съответствие с разпоредбите за защита на данните, като GDPR .

GDPR

GDPR (Общ регламент за защита на данните) е регламент за защита на данните, въведен от Европейския съюз за граждани, пребиваващи в ЕС.

SDK

SDK е съкращението за комплекти за разработка на софтуер. Това са софтуерни инструменти, библиотеки и документация, които позволяват на разработчиците да разработват приложения за специфичен софтуер, рамки, платформи или хардуер.

SLA

SLA е съкращението за Споразумение за ниво на обслужване. Това е официален документ, който определя нивото на услугата, очаквана от доставчика на услуга, показателите, чрез които ще се измерва нивото на услугата, и, ако е приложимо, средства за защита или санкции за неспазване на нивото на услугата.

Анализ

Анализът включва систематично събиране, анализ и интерпретация на данни за разкриване на модели, тенденции и ценни прозрения. Този процес е улеснен чрез използването на инструменти като Google Analytics, Adobe Analytics, Heap, Kissmetrics и Piwik (сега Matomo). Този и друг аналитичен софтуер предлагат на компаниите и операторите на уебсайтове мощни средства за обработка на големи количества данни относно потребителското поведение и потребителските взаимодействия. Те дават възможност за вземане на информирани решения и разработване на целенасочени стратегии, като предоставят подробна информация за ефективността на уеб съдържанието, кампаниите и потребителския опит.

Банер за бисквитки

Банерът за бисквитки е изскачащ прозорец или слой, който се появява, когато посетител посети уебсайт и го информира за използването на бисквитки за събиране на данни. В допълнение, съгласието или отказът на потребителя за използване на бисквитки се получава чрез банера за бисквитки. Това трябва да се направи в съответствие със законите за защита на данните.

бисквитки

Бисквитките са малки текстови файлове, които се съхраняват в браузъра на потребителя и са известни също като тракери.

Впечатления

Импресии означава броят реклами или цифрово съдържание, показани на потребителите, независимо дали кликват върху тях или не.

Географско насочване

Гео-насочването се отнася до практиката за предоставяне на съдържание или реклама на потребител въз основа на тяхното географско местоположение.

Защита на данни

Политиката за поверителност е документ, в който даден уебсайт разкрива как събира, използва, обработва и защитава лична информация за своите потребители или клиенти. Това изискване обикновено се налага от законите за защита на данните, като Общия регламент за защита на данните (GDPR). Но също така и други закони като Закона за защита на телекомуникационните и телемедийните данни (TTDSG), Калифорнийския закон за поверителността на потребителите (CCPA) в САЩ, Закона за защита на личната информация и електронните документи (PIPEDA) в Канада и Lei Geral de Proteção de Dados ( LGPD) в Бразилия или отделни закони, свързани с конкретни индустрии или организационни форми, може да са от значение тук.

Издател/Издатели

Издателите са хора или компании, които създават и разпространяват съдържание. Това съдържание може да включва книги, списания, вестници, уебсайтове, блогове и видеоклипове. Издателите създават, подготвят или хостват съдържание, което се харесва на конкретна аудитория. Можете да печелите пари по различни начини като: Б. чрез продажба на копия от техните публикации, чрез абонаменти или чрез рекламиране в тяхното съдържание.

Правила за защита на данните

Регламентите за защита на данните са набор от правила, предназначени да защитават личната информация на лицата от неоторизиран достъп, използване, разкриване, промяна или унищожаване.

профилиране

Профилирането е автоматизирана обработка на лични данни за оценка, анализ или прогнозиране на аспекти на предпочитанията, поведението, интересите, надеждността, представянето, местоположението или движенията на дадено лице.

Рекламодатели

Рекламодателят е физическо лице или организация, която популяризира своите продукти или услуги пред целева аудитория чрез различни медийни канали.

Решение за съгласие за бисквитки

Решението за съгласие за бисквитки се отнася до система или инструмент за управление и записване на съгласието на потребителите за използването на бисквитки на уебсайтове.

СЕО

ECJ означава „Европейски съд“. Съдът на ЕС е най-висшият съд в Европейския съюз по въпросите на правото на Съюза.

Служител по защита на данните (DPO)

Ролята на длъжностното лице по защита на данните (DPO) е да наблюдава стратегията на компанията за защита на данните и спазването на разпоредбите за защита на данните, като например GDPR в Европейския съюз.

Спамене

Спамът е изпращане на непоискани съобщения по интернет. Тези съобщения могат да пристигнат във вашата имейл кутия или чрез незабавни съобщения и да се използват за разпространение на зловреден софтуер.

съответствие

Съответствие означава спазване на определени закони и разпоредби и, в контекста на защитата на данните, защита на личните данни от неоторизиран достъп или злоупотреба.

Управление на съгласието

Управлението на съгласието се отнася до процесите и системите, които организациите използват за получаване, записване и управление на съгласието на лицата за събиране, обработване и използване на техните лични данни в съответствие със законите за защита на данните, като например GDPR.