Нов, правилно

Актуално развитие на защитата на данните в Германия


Изображение със заглавие „Последни развития в областта на поверителността на данните в Германия“ с катинар и германското знаме на заден план.

Защитата на данните в Германия се развива, водена от нарастващия ангажимент на населението да защитава личните си данни и усилията на държавните органи. В тази статия правим преглед на последните актуализации и ключови дейности, извършени в различни щати през 2023 г. и началото на 2024 г.

Последни съдебни решения

В скорошно решение от 19 януари 2024 г. Висшият окръжен съд в Кьолн (дело номер 6 U 80/23) реши, че бутоните за приемане и отхвърляне на бисквитки на банери трябва да бъдат еднакво достъпни и лесни за използване . Това решение се връща към случая WetterOnline. Там беше отбелязано, че дизайнът на банера не предоставя лесен начин за отхвърляне на бисквитки, какъвто беше случаят с приемането на бисквитки. Дизайнът се разглежда като антиконкурентен и подвеждащ, особено защото включва бутон с надпис „Приемам и затварям [X]“, който може да накара потребителите неволно да дадат съгласието си за бисквитки.

Това решение подчертава необходимостта компаниите да гарантират, че техните банери за бисквитки предоставят ясни и прозрачни възможности за избор, за да отговарят на правните стандарти за потребителско съгласие.

Актуални доклади от регионалните органи за защита на данните

Доклад за защита на данните от Шлезвиг-Холщайн

Докладът за защита на данните за 2024 г. от Независимия държавен център за защита на данните Шлезвиг-Холщайн (ULD) подчертава важни области на фокус като обработка на здравни данни, защита на данните на служителите и сигурно използване на облачни технологии. Докладът също така подчертава необходимостта от законодателен напредък, особено в областта на защитата на данните на служителите и изкуствения интелект.

Важни числа и статистика:

  • През 2023 г. са получени 1344 писмени жалби, брой, който е в съответствие с предходната година и показва постоянни нива на обществена ангажираност и загриженост относно проблемите, свързани с поверителността.
  • Има 527 докладвани нарушения на данните, което е увеличение от 485 миналата година.
  • Броят на жалбите, свързани с видеонаблюдението, се увеличава и достига нов връх от 256 писмени жалби при общо 191 жалби за миналата година (188 непублични и 3 публични).

Доклад от Саксонския орган за защита на данните

Саксонският комисар за защита на данните и прозрачност (SDTB) обобщи ключовите области на работа за годината в своя годишен доклад за 2023 г.

Най-важните резултати и мерки:

  • Почти 10% ръст на жалбите за възможни нарушения на данните до общо 1160 жалби. Освен това бяха докладвани рекордните 950 нарушения на данните, което показва нарастваща загриженост както в публичния, така и в частния сектор.
  • Докладът разглежда съвместимостта на AI технологии като ChatGPT с европейското законодателство за защита на данните и подчертава важността на спазването на регулаторните стандарти при използването на такива технологии.

Хамбург, комисар по защитата на данните и свободата на информацията

В своя доклад за дейността за 2023 г. комисарят по защита на данните и свободата на информацията в Хамбург посочва значително увеличение на жалбите и нарушенията на защитата на данните . Броят на жалбите се е увеличил с почти 20 процента до 2537, до голяма степен поради проблеми с продуктите на Meta и Google. Броят на докладите за пробиви на данни също нарасна до 925, включително 235 хакерски атаки. Докладът подчертава решаващата роля на органите за защита на данните при наблюдението на системите за ИИ съгласно наскоро приетия Закон за ИИ, особено в области, които биха могли да засегнат обществения интерес, като правоприлагане и избори.

Заключение

Развитието в докладите за дейността по защита на данните за 2023 г. от различните региони на Германия подчертава необходимостта компаниите да бъдат постоянно бдителни и да се адаптират. Съдебни решения като тези на Висшия окръжен съд на Кьолн изостриха очакванията по отношение на банерите и насоките за съгласие и илюстрират ангажимента на органите за защита на данните да разглеждат интензивно детайлите и решително да противодействат на подвеждащите практики.

За да сте сигурни, че вашият банер за бисквитки отговаря на изискванията на GDPR на ЕС, можете да видите нашия списък за безплатни бисквитки тук .


повече коментари

Общ

Бюлетин 09/2024

Нови функции: Инструмент за права на субекта на данни (DSR). GDPR предвижда, че засегнатите (като посетители на уебсайтове, клиенти или други лица, чиито данни се обработват) се ползват с определени права. Това включва по-специално, че те могат да търсят правата си и да получават информация за обработваните данни. Правата включват, наред с другото: Нашият нов […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Нов

consentmanager постига златен статус като Google CMP партньор

consentmanager е сертифициран като Gold Tier CMP партньор в партньорската програма на Google Consent Management Platform (CMP). Получихме този статут въз основа на следните критерии: Най-новото развитие в партньорската програма на Google CMP носи значителни предимства за нашите клиенти. Сега можете да интегрирате своя банер за съгласие с Google Ads, Google Analytics и Google Tag […]