Нов, правилно

Неотдавнашното решение на EDPB относно моделите „Съгласие или плащане“ за онлайн платформи


Становище на EDPB относно модела на заплащане или съгласие

Регулаторите на Холандия, Норвегия и Германия (Хамбург) поискаха от Европейския съвет за защита на данните ( EDPB ) становище относно това дали големи онлайн платформи могат да използват модели „съгласие или плащане“ за поведенческа реклама въз основа на валидна и доброволна основа Въз основа на потребителско съгласие. Фонът беше въвеждането на абонаментен модел от Meta през октомври 2023 г., при който потребителите имат избор или да плащат месечна такса, за да използват услугите на Meta без реклама, или да използват услугите безплатно и да виждат реклами – пряк пример за „Съгласие или Pay” модел.

Решението на EDPB по този въпрос е, че големите онлайн платформи, които дават на клиентите си избор само между плащане на такса или съгласие за обработка на лични данни за поведенческа реклама, не са в съответствие с Общия регламент за защита на данните. Такъв модел води до принудително съгласие и поставя в неравностойно положение потребителите, които се отказват. Съгласно Общия регламент за защита на данните (GDPR), валидното съгласие трябва да е доброволно и потребителите не трябва да се чувстват принудени да дадат съгласие за обработка на данни, за да използват услугите на онлайн платформа.

В случаите, когато използването на тези основни онлайн платформи е от съществено значение за социално участие или достъп до професионални мрежи, ограничаването на достъпа до тези, които не са дали съгласие, се счита за отрицателно и несъвместимо с принципите на необходимост и пропорционалност, ограничение на целта, минимизиране на данните и справедливост в съответствие с GDPR.

Препоръки EDPB за съответствие

За да отговори на стандартите на GDPR, EDPB следователно призовава платформите да предложат реална „еквивалентна алтернатива“, която не води до допълнителни разходи. Това означава възможна трета опция за съгласие, която не включва никакви разходи за потребителите и все още им позволява да използват услугите на тези основни онлайн платформи.

Прилагане на трета опция за съгласие

Възможно решение може напр. Б. се състои от три бутона на банера за бисквитки: „Съгласен съм с всички“, което би означавало, че доброволно се съгласявате с обработването на поведенческа реклама; „Съгласен съм без поведенческа реклама“, което би означавало отказ от обработката на поведенческа реклама, но възможност за използване на услугата до определен лимит; и накрая „плащам“, което би означавало да не се съгласявате с обработването на поведенческа реклама, но да можете да използвате услугата с повече функции от последната опция.

Потребителите consentmanager могат да добавят вашия персонализиран бутон „Приемам без поведенческа реклама“ към първото ниво на вашия бутон за бисквитки, като следват нашите технически инструкции на нашата помощна страница тук .

С тези опции можете да гарантирате, че вашите потребители имат повече начини да предоставят съгласие, отколкото просто да приемат всички условия или да плащат такса.

Ако имате допълнителни въпроси, моля, свържете се с mail@ consentmanager .net.


повече коментари

Нов

Бюлетин 12/2024

Нови добавки за много CMS / магазинни системи С последната актуализация преработихме приставките за различните CMS и системи за магазини. По-специално разгледахме как можем да улесним включването в приставките за клиентите: Като пример, вместо ръчно копиране на идентификаторите на кода, подходящият CMP и настройки могат да бъдат избрани директно в приставката в бъдеще. Второ, разширихме […]
Barrierefreiheit in Deutschland - consentmanager
правилно

Цифрова достъпност в Германия: Изисквания за уебсайтове и приложения

Цифровата достъпност вече е въведена в Германия чрез разпоредби като Наредба за информационни технологии без бариери 2.0 (BITV 2.0) и Закон за равенството на хората с увреждания (BGG). Преди всичко федералните власти бяха задължени да направят своите уебсайтове и приложения достъпни за всички потребители. С неотдавнашното въвеждане на Закона за укрепване на достъпността (BFSG), прагът […]