Microsoft носи отговорност за съхраняване на бисквитки без съгласието на потребителя. В скорошно решение от 23 юли 2024 г. Висшият регионален съд на Франкфурт на Майн установи, че Microsoft носи отговорност за доказването, че крайните потребители са дали изричното си съгласие, преди бисквитките да бъдат съхранени на техните устройства, дори ако използваните бисквитки зависят от операторите на уебсайтове.
Решението се отнася до услугата „Microsoft Advertising“, рекламна платформа, която позволява на операторите на уебсайтове да показват реклами на потребителите в резултатите от търсенето на „Microsoft Search Network“. Тези рекламодатели използват бисквитки, за да измерват ефективността на своите рекламни кампании.
Правилата и условията на Microsoft Advertising гласят, че операторите на уебсайтове носят отговорност за получаване на съгласие за поставяне на бисквитки, когато използват рекламните услуги на Microsoft. Съдът обаче отбеляза, че това не освобождава Microsoft от задължението му да гарантира, че крайните потребители са дали съгласието си, преди бисквитките да бъдат поставени на техните устройства.
Това решение потвърждава отново, че съгласието на субекта на данните за използването на бисквитки все още не може да бъде пренебрегнато. Съгласно GDPR дори незначителни нарушения могат да доведат до глоби до 10 милиона евро или, в случай на компания, до 2% от глобалния й оборот през предходната финансова година, което от двете е по-голямо. С разширяването на цифровото регулиране в ЕС и влизането в сила на нови закони като DSA и AI Act , използването на ясни практики за съгласие е само първата стъпка.