Нов

IAB Europe отговаря на изявлението EDPB относно моделите на съгласие или заплащане


Изображение със заглавие „Отговор на IAB за съгласие или плащане“, включващо катинар отляво, представляващ поверителност и съгласие, и знак за долар вдясно, представляващ плащане, поставен на бял фон.

На 17 април 2024 г. Европейският съвет за защита на данните ( EDPB ) публикува становище относно модела на съгласие или плащане, въведен от големи онлайн платформи като Meta. За подробно резюме по тази тема вижте скорошната ни публикация в блога тук .

При този модел потребителите имат избор да дадат съгласието си за обработка на личните им данни за персонализирана реклама или да заплатят за услугата, която не събира и обработва техните данни.

На 23 април 2024 г. IAB Europe публикува отговора си на становището EDPB , в който изрази някои опасения:

  • IAB Europe е загрижен, че становището на EDPB се отклонява от установената съдебна практика на Европейския съд. Изявленията относно модела „Съгласие или плащане“ и персонализираната реклама са твърде абстрактни и могат да доведат до повече правна несигурност за компаниите.
  • IAB Europe също така смята, че EDPB представя погрешно модела „съгласие или заплащане“ като система, в която правата за защита на данните са лукс, тъй като се прилагат само за онези, които могат да си ги позволят.
  • EDPB предполага, че трябва да има безплатна алтернатива без реклама и вместо това използва контекстна реклама като алтернативен източник на доходи. Въпреки това няма емпирични доказателства, че това е финансово привлекателна алтернатива за компаниите. Освен това GDPR не изисква от компаниите да променят своите бизнес модели по този начин. Поради тази причина IAB Europe счита, че този баланс между правата за защита на данните и свободата на стопанска дейност не е взет предвид в предложението EDPB .

Предвид тези проблеми и намерението на EDPB , IAB Europe настоява за обществена консултация, за да се гарантира, че предстоящите насоки отразяват точно опасенията и интересите на всички заинтересовани страни.

Искате ли да бъдете информирани за най-новите разработки по тази тема? Тогава се абонирайте за нашия бюлетин сега → https://www. consentmanager


повече коментари

Общ

Бюлетин 09/2024

Нови функции: Инструмент за права на субекта на данни (DSR). GDPR предвижда, че засегнатите (като посетители на уебсайтове, клиенти или други лица, чиито данни се обработват) се ползват с определени права. Това включва по-специално, че те могат да търсят правата си и да получават информация за обработваните данни. Правата включват, наред с другото: Нашият нов […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Нов

consentmanager постига златен статус като Google CMP партньор

consentmanager е сертифициран като Gold Tier CMP партньор в партньорската програма на Google Consent Management Platform (CMP). Получихме този статут въз основа на следните критерии: Най-новото развитие в партньорската програма на Google CMP носи значителни предимства за нашите клиенти. Сега можете да интегрирате своя банер за съгласие с Google Ads, Google Analytics и Google Tag […]