Общ

Как да внедрите Google Consent Mode v2


Лого на Google върху сграда

Според официално съобщение от Google крайният срок за използване на Google Consent Mode v2 за определени уебсайтове и приложения ще изтече в началото на 2024 г., през март.

Както бе споменато на нашата специална страница за Google Consent Mode v2 , всички уебсайтове и приложения, насочени към потребители в ЕИП и Обединеното кралство, трябва да активират Google Consent Mode v2. Най-бързият и безопасен начин е да използвате сертифицирана от Google платформа за управление на съгласие като consentmanager .

В това ръководство ще ви покажем как да внедрите Google Consent Mode v2 с нашата сертифицирана платформа за управление на съгласие, къде да я намерите в таблото си за управление и как да използвате простия или разширен метод за внедряване.

Имате малко време? Искате ли незабавно да настроите Google Consent Mode v2?
Отидете тук → https://help. consentmanager .de/books/cmp/page/working-with-google-consent-mode

Как да внедрите Google Consent Mode v2

Актуализацията на Google Consent Mode v2 идва с два нови параметъра, въведени за по-добро съответствие със собствената политика на ЕС за потребителско съгласие . Потребителите трябва да добавят следните параметри в допълнение към съществуващите параметри ad_storage и analytics_storage:

  1. ad_user_data, което дефинира съгласието за изпращане на потребителски данни, свързани с реклами, до Google
  2. ad_personalization, което задава опция за включване за персонализирани реклами.

За повече информация вижте Указанията за разработчици на Google тук: https://developers.google.com/tag-platform/security/guides/consent

Първите стъпки обаче са много прости. consentmanager свърши по-голямата част от работата вместо вас, всичко, което трябва да направите, е да го активирате в таблото си за управление, да направите няколко бързи кликвания тук и там и сте готови.

Стъпка 1: Активирайте Google Consent Mode v2 във вашето табло за управление consentmanager
Отидете на таблото за управление на CMP → Щракнете върху „CMP“ → Отидете на „Интеграции“ → Активирайте режима на съгласие на Google → Персонализирайте допълнително, ако е необходимо, като превъртите надолу страницата → Щракнете върху „ Запазване на промените“.

Стъпка 2: Добавете съответните доставчици на Google
Във вашия consentmanager Таблото за управление под CMPS отидете в секцията „Доставчици“, намираща се от лявата страна на таблото ви за управление → Щракнете върху „Добавяне на доставчик“ → Добавете Google Ads и Google Analytics към вашия списък с доставчици → Сега задайте Задайте цел на всеки доставчик, като щракнете върху падащия списък надолу

Стъпка 3: Активирайте съгласието в Google Tag Manager
В Google Tag Manager отидете в областта за администриране → щракнете върху „Настройки на контейнера“ → под Допълнителни настройки активирайте опцията „Активиране на преглед на съгласието“ → сега отидете в областта за етикети, за да видите подробностите за съгласията за всеки маркер и да актуализирате маркерите искате да използвате за режим на съгласие. Подробни инструкции стъпка по стъпка можете да намерите тук .

Стъпка 4: Проверете дали режимът на съгласие работи
Прочетете нашето подробно ръководство, за да разберете как можете да направите това.

Basic срещу разширено внедряване

Google обяснява, че маркерите на Google, задействани като част от Google Consent Mode v2, се държат в съответствие с решението за съгласие на потребителя. Можете да решите как искате тези тагове да се държат в детайли, като използвате двете опции, които Google предоставя, Basic и разширеното изпълнение. Ключовата разлика е, че разширеното внедряване използва функцията за моделиране на поведението в GA4, докато Basic внедряване не го прави. При поведенческото моделиране Google използва машинно обучение, което означава, че поведението на потребител, който отхвърля бисквитки за аналитични цели, се моделира като поведение на потребител, който приема бисквитки за аналитични цели. За потребители, които зависят от събирането на тези данни, това може да бъде допълнителна полза.

Basic изпълнение също „твърдо блокира“ всички тагове, което означава, че таговете са постоянно блокирани, докато не бъде предоставено съгласие. Ако искате да прочетете повече за разликите, посетете нашето ръководство тук .

Допълнително съгласие на Google v2 (AC2)

Имаше допълнителни промени в Допълнително съгласие v2, които вече бяха въведени на 6 декември 2023 г. Google добави някои допълнителни спецификации за съгласие, свързани най-вече с низове за съгласие, за да поддържа доставчици. Тези допълнителни спецификации за съгласие са предназначени за CMPS и партньори, които желаят да добавят допълнителни съгласия за доставчици, работещи на Списък на доставчиците на рекламни технологии на Google (ATP), но все още не са включени в списъка на глобалните доставчици на IAB Europe (GVL), за използване във връзка с рамката за прозрачност и съгласие на IAB Europe (TCF) v2.

Пълната спецификация на Допълнителното съгласие на Google v2 (AC2) може да бъде намерена тук.


повече коментари

Webinar Google Consent Mode v2
видеоклипове, Нов

Уебинар: Режим на съгласие на Google v2

Уебинарът на тема „Google Consent Mode v2“ се проведе на 27 февруари 2024 г. PDF за уебинара можете да намерите тук за изтегляне . Бяха обсъдени следните теми: преглед Всички говорят за Google Consent Mode v2. От март 2024 г. Google ще изисква всички уебсайтове и приложения да използват Google Consent Mode v2. За това […]
Digital Services Act
правилно

Законът за цифровите услуги (DSA) важи ли и за вашата компания? Онлайн платформите имат допълнителни задължения

Законът за цифровите услуги определя допълнителни изисквания за прозрачност за онлайн платформите. Определението за онлайн платформа съгласно DSA може да се отнася за вашия бизнес. В резултат на това може да се наложи да спазвате допълнителните изисквания за прозрачност на DSA. Прочетете, за да разберете дали вашият бизнес попада в тази категория и какви стъпки […]