правилно

Правила на Google за съгласие на потребителите в ЕС: Какво компаниите трябва да знаят


Изображение на ръка, която държи телефон с екран, показващ страница за търсене с Google

Правилата на Google за съгласие на потребителите в ЕС определят конкретните изисквания, към които трябва да се придържат издателите, рекламодателите, компаниите и другите страни, когато използват услуги на Google, като Google Ads. Политиката отразява изискванията на законите за защита на данните в Европа, по-специално GDPR и Директивата за ePrivacy, и следователно се прилага за потребители, насочени към крайни потребители в Европейското икономическо пространство (ЕИП) и Обединеното кралство. Следователно потребителите, които не се придържат към Правилата за съгласие на потребителите в ЕС на Google, няма да могат да използват услугите на Google на своя уебсайт. По-долу разглеждаме по-отблизо политиката и действията, които компаниите трябва да предприемат.

Въведена през 2015 г., Политиката за съгласие на потребителите в ЕС претърпя значителни промени, особено през 2018 г., когато GDPR влезе в сила. Тези промени са предизвикани от необходимостта от по-строги методи за съгласие на потребителите, които изискват потребителите да предоставят информирано и изрично съгласие, преди бисквитките и други технологии за проследяване да могат да бъдат съхранявани или достъпни на техните устройства. И с актуализацията на Google от май 2022 г. компанията изпълни това изискване, като изисква от своите потребители на Google Ads и други услуги да получат валидно съгласие от потребителите в Европейския съюз (ЕС/ЕИП) и Обединеното кралство.

По-конкретно, Правилата на Google за съгласие на потребителите в ЕС изискват операторите на уебсайтове и разработчиците на приложения да предоставят на крайните потребители ясна и лесно достъпна информация относно събирането и обработването на техните лични данни. Те трябва също така да идентифицират всяка страна, която е получила лични данни от потребителите, за да получат тяхното съгласие за използването на бисквитки или мобилни идентификатори.

Кой трябва да спазва Правилата на Google за съгласие на потребителите в ЕС?

Правилата за съгласие на потребителите в ЕС се прилагат предимно за оператори на уебсайтове, разработчици на приложения и рекламодатели, използващи продукти на Google и насочени към крайни потребители в Европейското икономическо пространство (ЕИП) и Обединеното кралство (UK). Това означава, че рекламодателите и операторите на уебсайтове, които използват продукти на Google като Google Ads и Google AdSense, трябва да спазват тази политика. В противен случай рискувате профилът ви в Google да бъде блокиран!
ЕИП включва държавите-членки на ЕС, както и Исландия, Лихтенщайн и Норвегия. Ако се намирате в ЕИП или Обединеното кралство и вашият уебсайт или приложение са насочени към потребители в тези региони, трябва да спазвате тази Политика.

Как може да се осигури съответствие с Политиката за съгласие на потребителите в ЕС?

Съответствието с Политиката за съгласие на потребителите в ЕС може да бъде гарантирано от

  • Предоставяне на потребителите на ясна и лесно достъпна информация относно събирането и използването на техните лични данни, напр. Б. чрез политика за поверителност или политика за бисквитки, в зависимост от дейността на вашата компания.
  • Получаване на изрично съгласие от потребителите чрез механизми като бутони „Съгласен съм“ или „Приемам“, банер за бисквитки или предупреждение за бисквитки.
  • Идентифицирайте всички страни (включително Google), упълномощени да събират лична информация от потребителите, и споделяйте тази информация с потребителите. Можете също така да покажете този списък във вашия банер за бисквитки.
  • Връзка към Декларацията за поверителност и Общите условия на Google, за да информира потребителите за това как Google използва техните лични данни.
  • И най-важното, използвайте платформа за управление на съгласие (CMP) като consentmanager , за да опростите всички горепосочени стъпки.

Вашите критерии за избор на CMP за съответствие:

Има различни начини за създаване на механизми за съгласие, включително вътрешни и външни платформи за управление на съгласие.

Google предлага списък със сертифицирани решения за съгласие (като нас!) за Ad Manager и AdMob, които помагат за рационализиране на усилията за съответствие. Сътрудничеството с CMPs и използването на рамки като Рамката за прозрачност и съгласие (TCF) на IAB Europe може допълнително да осигури съответствие.

Когато избирате CMP, който да отговаря на Правилата за съгласие на потребителите в ЕС, трябва да се вземат предвид следните критерии:

  • Решението трябва да позволява ясно и информирано съгласие от потребителите за използването на бисквитки и лични данни.
  • Той трябва да предоставя опции за персонализиране, за да отразява вашите специфични обстоятелства и опциите, предлагани на потребителите.
  • Той трябва да бъде интегриран с рамката за прозрачност и съгласие (TCF) на IAB Europe, тъй като Google обяви, че сертифицираните от Google CMP трябва да работят с TCF, за да показват реклами в ЕИП и Обединеното кралство. За по-голяма сигурност започнете сега с consentmanager като ваша сертифицирана от Google платформа.
  • Решението трябва да може да идентифицира всички страни, които събират потребителски данни, включително Google, и да разкрива тази информация на потребителите.
  • Той трябва да осигури механизъм за запазване на записи на съгласието на потребителите.

С consentmanager , сертифицирана от Google платформа за управление на съгласие, вие правите правилния (и съвместим) избор. Започнете днес!


повече коментари

Newsletter consentmanager Juni
Нов

Бюлетин 06/2024

Нова добавка: Удобен за поверителност анализ на уебсайтове С актуализацията през юни новата добавка „Анализ на уебсайтове“ е достъпна за вас във вашия акаунт. Тук комбинираме двата компонента, в които сме особено добри: истинска защита на данните и страхотно отчитане. Предимството на нашия нов удобен за поверителност анализ на уебсайтове е основно в защитата на […]
Dutch DPA releases Guidelines on Cookie Banners
Нов

Холандски DSB: Ръководство за банери за бисквитки и засилени проверки

Холандският орган за защита на данните (Autoriteit Persoonsgegevens, AP) публикува ново ръководство , описващо най-добрите практики за проектиране на банери за бисквитки и какво да избягвате, за да избегнете евентуални глоби. Както беше обявено през февруари 2024 г. , Органът за защита на данните ще въведе повече контроли, за да гарантира, че уебсайтовете законно получават […]