правилно

Правила на Google за съгласие на потребителите в ЕС: Какво компаниите трябва да знаят


Изображение на ръка, която държи телефон с екран, показващ страница за търсене с Google

Правилата на Google за съгласие на потребителите в ЕС определят конкретните изисквания, към които трябва да се придържат издателите, рекламодателите, компаниите и другите страни, когато използват услуги на Google, като Google Ads. Политиката отразява изискванията на законите за защита на данните в Европа, по-специално GDPR и Директивата за ePrivacy, и следователно се прилага за потребители, насочени към крайни потребители в Европейското икономическо пространство (ЕИП) и Обединеното кралство. Следователно потребителите, които не се придържат към Правилата за съгласие на потребителите в ЕС на Google, няма да могат да използват услугите на Google на своя уебсайт. По-долу разглеждаме по-отблизо политиката и действията, които компаниите трябва да предприемат.

Въведена през 2015 г., Политиката за съгласие на потребителите в ЕС претърпя значителни промени, особено през 2018 г., когато GDPR влезе в сила. Тези промени са предизвикани от необходимостта от по-строги методи за съгласие на потребителите, които изискват потребителите да предоставят информирано и изрично съгласие, преди бисквитките и други технологии за проследяване да могат да бъдат съхранявани или достъпни на техните устройства. И с актуализацията на Google от май 2022 г. компанията изпълни това изискване, като изисква от своите потребители на Google Ads и други услуги да получат валидно съгласие от потребителите в Европейския съюз (ЕС/ЕИП) и Обединеното кралство.

По-конкретно, Правилата на Google за съгласие на потребителите в ЕС изискват операторите на уебсайтове и разработчиците на приложения да предоставят на крайните потребители ясна и лесно достъпна информация относно събирането и обработването на техните лични данни. Те трябва също така да идентифицират всяка страна, която е получила лични данни от потребителите, за да получат тяхното съгласие за използването на бисквитки или мобилни идентификатори.

Кой трябва да спазва Правилата на Google за съгласие на потребителите в ЕС?

Правилата за съгласие на потребителите в ЕС се прилагат предимно за оператори на уебсайтове, разработчици на приложения и рекламодатели, използващи продукти на Google и насочени към крайни потребители в Европейското икономическо пространство (ЕИП) и Обединеното кралство (UK). Това означава, че рекламодателите и операторите на уебсайтове, които използват продукти на Google като Google Ads и Google AdSense, трябва да спазват тази политика. В противен случай рискувате профилът ви в Google да бъде блокиран!
ЕИП включва държавите-членки на ЕС, както и Исландия, Лихтенщайн и Норвегия. Ако се намирате в ЕИП или Обединеното кралство и вашият уебсайт или приложение са насочени към потребители в тези региони, трябва да спазвате тази Политика.

Как може да се осигури съответствие с Политиката за съгласие на потребителите в ЕС?

Съответствието с Политиката за съгласие на потребителите в ЕС може да бъде гарантирано от

  • Предоставяне на потребителите на ясна и лесно достъпна информация относно събирането и използването на техните лични данни, напр. Б. чрез политика за поверителност или политика за бисквитки, в зависимост от дейността на вашата компания.
  • Получаване на изрично съгласие от потребителите чрез механизми като бутони „Съгласен съм“ или „Приемам“, банер за бисквитки или предупреждение за бисквитки.
  • Идентифицирайте всички страни (включително Google), упълномощени да събират лична информация от потребителите, и споделяйте тази информация с потребителите. Можете също така да покажете този списък във вашия банер за бисквитки.
  • Връзка към Декларацията за поверителност и Общите условия на Google, за да информира потребителите за това как Google използва техните лични данни.
  • И най-важното, използвайте платформа за управление на съгласие (CMP) като consentmanager , за да опростите всички горепосочени стъпки.

Вашите критерии за избор на CMP за съответствие:

Има различни начини за създаване на механизми за съгласие, включително вътрешни и външни платформи за управление на съгласие.

Google предлага списък със сертифицирани решения за съгласие (като нас!) за Ad Manager и AdMob, които помагат за рационализиране на усилията за съответствие. Сътрудничеството с CMPs и използването на рамки като Рамката за прозрачност и съгласие (TCF) на IAB Europe може допълнително да осигури съответствие.

Когато избирате CMP, който да отговаря на Правилата за съгласие на потребителите в ЕС, трябва да се вземат предвид следните критерии:

  • Решението трябва да позволява ясно и информирано съгласие от потребителите за използването на бисквитки и лични данни.
  • Той трябва да предоставя опции за персонализиране, за да отразява вашите специфични обстоятелства и опциите, предлагани на потребителите.
  • Той трябва да бъде интегриран с рамката за прозрачност и съгласие (TCF) на IAB Europe, тъй като Google обяви, че сертифицираните от Google CMP трябва да работят с TCF, за да показват реклами в ЕИП и Обединеното кралство. За по-голяма сигурност започнете сега с consentmanager като ваша сертифицирана от Google платформа.
  • Решението трябва да може да идентифицира всички страни, които събират потребителски данни, включително Google, и да разкрива тази информация на потребителите.
  • Той трябва да осигури механизъм за запазване на записи на съгласието на потребителите.

С consentmanager , сертифицирана от Google платформа за управление на съгласие, вие правите правилния (и съвместим) избор. Започнете днес!


повече коментари

Webinar Google Consent Mode v2
видеоклипове, Нов

Уебинар: Режим на съгласие на Google v2

Уебинарът на тема „Google Consent Mode v2“ се проведе на 27 февруари 2024 г. PDF за уебинара можете да намерите тук за изтегляне . Бяха обсъдени следните теми: преглед Всички говорят за Google Consent Mode v2. От март 2024 г. Google ще изисква всички уебсайтове и приложения да използват Google Consent Mode v2. За това […]
Digital Services Act
правилно

Законът за цифровите услуги (DSA) важи ли и за вашата компания? Онлайн платформите имат допълнителни задължения

Законът за цифровите услуги определя допълнителни изисквания за прозрачност за онлайн платформите. Определението за онлайн платформа съгласно DSA може да се отнася за вашия бизнес. В резултат на това може да се наложи да спазвате допълнителните изисквания за прозрачност на DSA. Прочетете, за да разберете дали вашият бизнес попада в тази категория и какви стъпки […]