правилно

Законът за цифровите услуги (DSA) важи ли и за вашата компания? Онлайн платформите имат допълнителни задължения


Закон за цифровите услуги (DSA)

Законът за цифровите услуги определя допълнителни изисквания за прозрачност за онлайн платформите. Определението за онлайн платформа съгласно DSA може да се отнася за вашия бизнес. В резултат на това може да се наложи да спазвате допълнителните изисквания за прозрачност на DSA. Прочетете, за да разберете дали вашият бизнес попада в тази категория и какви стъпки можете да предприемете, за да останете в съответствие.

Каква е целта на Закона за цифровите услуги?

Законът за цифровите услуги влезе в сила на 25 август 2023 г. за основните онлайн платформи и търсачки. От 17 февруари 2024 г. DSA е напълно приложим за други онлайн платформи.

DSA е част от дневния ред на Европейската комисия „Европа, подходяща за цифровата ера“, която има за цел да регулира онлайн платформите и посредниците, както беше обсъдено в предишната ни публикация . Целта му е да защитава основните права на гражданите на ЕС, като същевременно създава безопасна и прозрачна онлайн среда.

За кого се прилага DSA?

DSA поставя различни изисквания към различните онлайн участници в зависимост от тяхната функция и размер, тъй като тези фактори имат различно въздействие върху онлайн екосистемата. Също така си струва да се спомене, че подобно на Общия регламент за защита на данните (GDPR), DSA се основава на принципа на пазара и следователно се прилага за всички доставчици на цифрови посреднически услуги, обслужващи клиенти в Европейския съюз (ЕС). Това означава, че DSA може да се прилага и за американски компании. Съответно DSA раздели онлайн платформите в четири основни категории:

1. Много големи онлайн платформи и търсачки

Комисията определя тази категория като платформи и търсачки с 45 милиона или повече посетители на месец. Официалният списък на DSA можете да намерите тук .

2. Онлайн платформи

DSA дефинира онлайн платформата като хостинг услуга, която съхранява и разкрива информация пред обществеността по искане на получателя на услугата. Уебсайт, където потребителите могат да създават потребителски профили или да взаимодействат с други потребители, също се счита за онлайн платформа.

Според DSA следните категории попадат под термина онлайн платформа:

  • Социални медийни платформи
  • Онлайн пазари (онлайн магазини, уебсайтове за електронна търговия)
  • Сайтове за споделяне на съдържание
  • Магазини за приложения
  • Онлайн резервационни системи за настаняване и пътуване
  • Платформи за икономика на сътрудничеството

Забележка : Микро и малките предприятия, дефинирани като компании с по-малко от 50 служители и годишен оборот под 10 милиона евро, не са засегнати от това изискване. Въпреки това всички други организации, които попадат в категорията на онлайн платформите, трябва да отговарят на изискванията на DSA.

3. Хостинг услуги
Това включва услуги, които съхраняват потребителска информация от тяхно име. Тази категория включва облачни изчислителни услуги, уеб, имейл и хостинг на сървъри.

4. Брокерски услуги
Това може да включва доставчици на интернет достъп и регистратори на имена на домейни, както и услуги за кеширане или пренос.

❗Важна забележка: consentmanager ще предостави нова функция, която ще позволи на потребителите да имат директен достъп до информацията на рекламодателите, като просто щракнат върху икона до рекламата. Това позволява на потребителите да персонализират/изключат рекламата незабавно, когато я видят.

Допълнителни изисквания за прозрачност за онлайн платформи

Онлайн платформите имат и допълнителни задължения и очаквания по отношение на осигуряването на по-голяма прозрачност.

В съответствие с член 26 „Рекламиране на онлайн платформи“ от DSA се установяват следните изисквания:

1. Доставчиците на онлайн платформи, които показват реклами, трябва да гарантират, че крайният потребител може бързо, ясно и недвусмислено да види в реално време следното във всяка реклама, която им се показва:

а) информация за целта на рекламата;
б) Лицето или организацията, показващи рекламата ;
в) Лицето или образуванието , платило за рекламата , ако е различно от лицето или образуванието, посочено в буква б); и
г) информация , която е както смислена, така и лесно достъпна чрез реклама; Описание на основните критерии , използвани за определяне на целевата аудитория за рекламиране и средствата, чрез които тези критерии могат да бъдат променяни.

2. Доставчиците на онлайн платформи трябва да предоставят на хората, които използват техните услуги, възможността да посочат дали предлаганото от тях съдържание е или съдържа търговски съобщения.

3. Доставчиците на онлайн платформи нямат право да показват реклами, създадени въз основа на профилиране, на хора, които използват техните услуги.

Какво можете да направите, за да спазите Закона за цифровите услуги

DSA изисква онлайн посредниците да предоставят ясна и проста информация за услугите, които използват. Уверете се, че сте прегледали внимателно вашите практики за поверителност и прозрачност. Уверете се, че получавате цялата важна информация от вашите рекламни партньори, за да можете ефективно да я доставите на потребителите си. Нашето решение consentmanager може да помогне на вашия уебсайт да отговаря и управлява стандартите за прозрачност, изисквани от DSA и регламентите на ЕС за защита на данните, като GDPR.

Не сте сигурни дали вашият бизнес е предмет на Закона за цифровите услуги? Свържете се с някой от нашите експерти сега!


повече коментари

EDPB opinion on pay or consent model
Нов, правилно

Неотдавнашното решение на EDPB относно моделите „Съгласие или плащане“ за онлайн платформи

Регулаторите на Холандия, Норвегия и Германия (Хамбург) поискаха от Европейския съвет за защита на данните ( EDPB ) становище относно това дали големи онлайн платформи могат да използват модели „съгласие или плащане“ за поведенческа реклама въз основа на валидна и доброволна основа Въз основа на потребителско съгласие. Фонът беше въвеждането на абонаментен модел от Meta […]
New regulations US 2024
правилно

Новите закони за поверителност на САЩ влизат в сила през 2024 г.: Актуализирайте вашите специфични за САЩ настройки за поверителност

В Съединените щати новите закони за защита на данните ще влязат в сила през втората половина на 2024 г. – във Флорида, Тексас, Орегон и Монтана . Компаниите, които работят в тези щати или имат клиенти в тези щати, трябва да преразгледат своите практики за защита на данните, за да гарантират съответствие с новите закони […]