Нов

Бюлетин 02/2024


DSA влезе в сила: Законът за цифровите услуги важи ли за вашата компания?

В последната ни статия разглеждаме критичните актуализации и разширените задължения за повече онлайн сайтове, породени от Закона за цифровите услуги (DSA), ключов компонент от инициативата на Европейската комисия „Европа, подходяща за цифровата ера“. DSA е в сила от 25 август 2023 г. за големи онлайн платформи и търсачки и вече е напълно приложим за други онлайн платформи от 17 февруари 2024 г. Като се има предвид, че много уебсайтове може да се считат за онлайн платформи, това може да изисква от тях да спазват DSA. За да научите дали трябва да спазвате и какво можете да направите по въпроса, прочетете повече тук: https://www.consentmanager.net/knowledge/dsa-for-online-platforms/

Отмяна на бисквитките на трети страни и коригиране на вашите настройки за CMP Consent Scope

Наближаващото премахване на бисквитките на трети страни ще изисква значителни промени в процесите на съгласие на уебсайтовете. В резултат на тези промени настоятелно съветваме нашите потребители, които използват нашите настройки за обхват на съгласие, да преминат към съгласие за специфичен домейн. За да научите повече, моля, щракнете тук: https://www.consentmanager.net/knowledge/news/third-party-cookies-and-cmp-consent-scope

В центъра на вниманието на инструмента: Разширете управлението на вашето съгласие с нашите функции за множество сайтове

Управлявате ли стотици уебсайтове наведнъж? Трябва ли да предоставите последователен CMP дизайн на всеки от вашите сайтове от едно табло за управление? Или бихте предпочели да създадете персонализирани настройки, които отговарят на различни нормативни изисквания за различни сайтове? С нашите инструменти за поддръжка на множество сайтове можете да рационализирате процеса на онлайн съгласие за до стотици уебсайтове! За да започнете, ето кратък преглед на нашите функции:

Управлявайте лесно разрешенията и достъпа в подакаунтите

Организациите, работещи с партньори или клиенти, могат да се сблъскат с предизвикателството за сигурно и ефективно разпределяне на достъп до различни нива на данни или отчети. Нашите инструменти предоставят решения с възможност за присвояване на ограничен достъп. Можете да създавате подакаунти за партньори или клиенти, като им давате достъп до конкретни данни или отчети.

Единно управление на множество сайтове

Управлявайте множество сайтове под един акаунт с един CMP код. Внедрете един и същ CMP код във всички сайтове, за да осигурите последователни практики за управление на съгласието, като поддържате последователност на дизайна и целостта на марката във всички цифрови фронтове. Или приложете специални настройки, които да ви позволят да спазвате различни регулаторни стандарти.

Възможности за автоматизация и масово редактиране

Автоматизациите ви позволяват да извършвате масови редакции в голям брой сайтове, което значително повишава ефективността на управлението. Обединете вашите списъци с доставчици, като поддържате последователен списък с доставчици във всички сайтове, опростявайки взаимодействието с трети страни. Автоматичното присвояване на цели позволява на собствениците на уебсайтове автоматично да актуализират и присвояват последователен списък с цели за тракерите, използвани на всеки сайт, като елиминират необходимостта от ръчна намеса.

Ако имате въпроси, не се колебайте да се свържете с някой от нашите експерти тук!
https://www.consentmanager.net/bookacall/

Уебинар: Google Consent Mode v2 – не го пропускайте!

Всички говорят за Google Consent Mode v2. Много рекламодатели и оператори на уебсайтове все още имат широк спектър от въпроси по тази тема, какво точно означават новите изисквания на Google за техния бизнес и как точно трябва да прилагат правните и технически изисквания в детайли.
consentmanager би искал да отговори на тези въпроси и да обясни най-важните факти и необходимите стъпки за внедряване в уеб семинар. Ян Винклер, главен изпълнителен директор на consentmanager, също ще ви даде достатъчно възможности да зададете вашите индивидуални въпроси.

Уебинар: Google Consent Mode v2 с Jan Winkler
На немски: 27 февруари 2024 г. | 11: CET – Регистрирайте се сега: https://www.consentmanager.de/webinar/
На английски: 28 февруари 2024 | 11: CET – Регистрирайте се сега: https://www.consentmanager.net/webinar/

Уебинар „Няма бисквитки = загуби на приходи?“ на 11 март 2024 г

В понеделник, 11 март от 15:00 часа, уебинарът „Без бисквитки = загуби на приходи?“ ще се проведе съвместно с нашия партньор Refinery89. Научете повече за последиците за издателите и рекламодателите от цифровия свят без „бисквитки“. Двамата експерти Robin de Wit (CSO Refinery89) и Jan Winkler (CEO consentmanager) ще обсъдят теми като:

  • Какво могат да очакват издателите през 2024 г. по отношение на новите разпоредби за защита на данните (DAS, DMA)?
  • Има ли пряка връзка между оттеглянето на бисквитките и загубата на приходи?
  • Научете повече за безопасни за бисквитки решения като Contextual+ и техники за проектиране на съдържание, които могат да помогнат на издателите и рекламодателите в свят без бисквитки.

Регистрирайте се сега: https://events.teams.microsoft.com/event/540293ef-689e-4c37-9350-efe049b1bccb@7117068e-7ca2-4ea3-b1a9-2ae37280d6bb
Уебинарът ще се проведе на английски език

Важна актуализация: Нови швейцарски технически указания относно съгласието

Новите технически насоки от Федералния комисар за защита на данните и информацията (FDPIC) изискват собствениците на уебсайтове, компаниите и организациите да блокират несъществените бисквитки предварително. Тази актуализация противоречи на насоките на текущия преработен Федерален закон за защита на данните (nFADP), което означава, че собствениците на уебсайтове може да се наложи да актуализират своите механизми за събиране на съгласие на своя уебсайт.

Новият федерален закон за защита на данните (nFADP) изясни как трябва да се управляват личните данни за швейцарските граждани, като набляга на Поверителността по проект и Поверителността по подразбиране. Той обаче не изисква банери за бисквитки за съгласие на потребителя.
Но новите насоки, посочени в раздел 5.1 от документа за техническите и организационни мерки (TOM) на FDPIC, разшириха тези идеи и добавиха нови изисквания. Те изискват:

Предварително блокиране на несъществени бисквитки: Уебсайтовете трябва да деактивират несъществените бисквитки по подразбиране, докато потребителите не дадат своето съгласие. Поверителността на потребителите е защитена от момента, в който влязат в сайта.
Активно съгласие за допълнителни бисквитки: Разрешаването на несъществени бисквитки изисква активно съгласие от потребителя, което подчертава необходимостта от ясен и информиран избор.
Минимално събиране на данни по подразбиране: Принципът за поверителност по подразбиране изисква само минималната информация да се обработва след събирането на данни.

Елементи за действие за съответствие

Докато не получите съгласието на потребителя, трябва да се уверите, че сте блокирали предварително бисквитките, зададени от вашата платформа за управление на съгласието (CMP), ако вашият бизнес е със седалище в Швейцария или ако сте насочени към потребители, които пребивават там. За да получите законно одобрение на потребителите за създаване на несъществени бисквитки, също така е важно да внедрите механизъм за съгласие, който използва банер за бисквитки или известие на вашия уебсайт.
Ако имате нужда от съдействие, свържете се веднага с някой от нашите експерти! https://www.consentmanager.net/bookacall/

Допълнителни оптимизации и корекции през февруари

През февруари бяха направени следните корекции и корекции на грешки, между другото:
В CMP бяха внедрени различни подобрения и допълнителни функционалности. Например, вече е възможно да изпратите доклада за съответствие като Excel файл на всеки имейл адрес и да посочите честотата на изпращане. Освен това вече е възможно да добавите идентификатор на доставчик към списъка с бисквитки и да добавите тагове за всеки доставчик. По отношение на функциите за синхронизиране, настройките на CMP могат да бъдат определени само за списъка с доставчици, бисквитките и целите, ако е необходимо, а не за всички настройки заедно.
Допълнителни нови функции и оптимизации могат да бъдат намерени в пълния дневник на версиите:

Дневник за освобождаване

  • Нова функция: Поддръжка за прозрачност на DSA (предложение на IAB)
  • Поправка: Проблем със задаване на целите на classig на винаги включени
  • Дизайнът на падащото търсене е подобрен
  • Доклад за оптимизация Подобрения на UX
  • Разрешете „+“ за поща и потребителско име
  • Коригиране: Грешка в доклада за риска, „доставчиците нямат описание“, въпреки че го имат
  • Поправка: Роботът съобщава, че не е намерен режим на съгласие
  • Подобрено: Генератор на правила за поверителност
  • Поправка: Проблем с етапа/публикуването
  • Поправка: Липсват права за публикуване
  • Поправка: CMP на живо не може да бъде избран в полето за избор на таблото
  • Поправка: Live CMP не може да бъде намерен в модалното търсене на CMP
  • Поправка: TR липсва в t&c, избор на отпечатък
  • Поправка: Актуализирайте настройката по подразбиране за нови CMP
  • Добавете ясно търсене към лентата за търсене на таблица
  • Поправка: Проблеми с показването на списъка с бисквитки при търсене
  • Подобрено: Опция да не се синхронизират настройките на CMP
  • Подобрено: Добавете описание на целта по подразбиране
  • Поправка: Грешка в отговора на Catch IBC
  • Подобрено: Добавете идентификатори на доставчици към списъка с бисквитки
  • Подобрено: Задайте стойностите по подразбиране на TCF на false за целите
  • Подобрено: Променете бисквитките на 1st party на samesite=lax
  • Подобрено: Добавете височина и ширина към логото на CMP
  • Поправка: Промяната на ID на целта води до неправилен списък
  • Подобрено: Скриване на иконата за разгъване, ако няма съдържание
  • Добавете експорт на бисквитки
  • Добавете възможност за добавяне на бележки към доставчик
  • Добавете възможност за добавяне на етикет за всеки доставчик
  • Поправка: Свързаните цели показват неправилни доставчици
  • Подобрено: Списък с доставчици: Масово редактиране: Добавете опция за премахване/изтриване на доставчик
  • Поправка: Добавете класически набори за цели към законен интерес
  • Добавете опция към имейл отчет за съответствие
  • Подобрено: Актуализирайте CMP версията при публикуване
  • Поправка: Бутон за изтегляне без функция
  • Поправка: Изборът на език обърква EN с EN-en
  • Поправка: Свързаните доставчици не се показват правилно
  • Добавете опция да не съкращавате имената на бисквитките
  • Поправка: Липсва тип експортиране на бисквитки
  • Поправка: Списък с бисквитки: Типът не показва целта на доставчика
  • Поправка: SEPA плащането не може да бъде избрано
  • Поправка: Бутонът за добавяне на цел не работи
  • Поправка: Грешка в слой с бисквитки: expandpurpose()
  • Поправка: Грешка при откриване на език: „es-es“ не се разпознава като „es“
  • Поправка: TR липсва в описанието на целта
  • Добавете нови дизайни по подразбиране
  • Поправка: Проблем с копирането на CMP
  • Подобрено: Експортиране на списък с бисквитки: Добавяне на колона 1-ва/3-та страна
  • Поправка: Списък с бисквитки: премахнете псевдоним на домейн
  • Поправка: Изтегляне на JSON език за дизайн по подразбиране не работи
  • Добавете опция за деактивиране на ефекта на преход в дизайните
  • Поправка: Проблеми с показването на списък с бисквитки
  • Отчитане: Добавете колона за автоматично приемане (напр. правила за отказ)
  • Добавяне на опция „винаги разрешавайте доставчици за целта…“
  • Поправка: Отчитането на съществуващ избор е неправилно при промяна на дизайните
  • Поправка: Щракването върху стрелката за цел също трябва да разшири описанието
  • Поправка: Качването на преводи за дизайн по подразбиране не работи

повече коментари

Newsletter consentmanager Juni
Нов

Бюлетин 06/2024

Нова добавка: Удобен за поверителност анализ на уебсайтове С актуализацията през юни новата добавка „Анализ на уебсайтове“ е достъпна за вас във вашия акаунт. Тук комбинираме двата компонента, в които сме особено добри: истинска защита на данните и страхотно отчитане. Предимството на нашия нов удобен за поверителност анализ на уебсайтове е основно в защитата на […]
Dutch DPA releases Guidelines on Cookie Banners
Нов

Холандски DSB: Ръководство за банери за бисквитки и засилени проверки

Холандският орган за защита на данните (Autoriteit Persoonsgegevens, AP) публикува ново ръководство , описващо най-добрите практики за проектиране на банери за бисквитки и какво да избягвате, за да избегнете евентуални глоби. Както беше обявено през февруари 2024 г. , Органът за защита на данните ще въведе повече контроли, за да гарантира, че уебсайтовете законно получават […]