Нов

Бюлетин 02/2024


DSA влезе в сила: Законът за цифровите услуги важи ли за вашата компания?

В последната ни статия разглеждаме важните актуализации и разширените задължения за допълнителни онлайн сайтове, произтичащи от Закона за цифровите услуги (DSA), ключова част от инициативата на Европейската комисия „Европа, подходяща за цифровата ера“. DSA е приложим за големи онлайн платформи и търсачки от 25 август 2023 г. и вече е напълно приложим за други онлайн платформи от 17 февруари 2024 г. Тъй като много уебсайтове могат да се считат за онлайн платформи, от тях може да се изисква да спазват DSA. За да разберете дали трябва да се съобразите и какво можете да направите по въпроса, продължете да четете тук: https://www. consentmanager .net/knowledge/dsa-for-online-platforms/

Премахнете бисквитките на трети страни и коригирайте настройките на CMP Consent Scope

Предстоящото премахване на бисквитките на трети страни би изисквало значителни промени в процесите за получаване на съгласие на уебсайтовете. Поради тези промени силно препоръчваме на нашите потребители, използващи нашите настройки за обхват на съгласие, да преминат към съгласие за специфичен домейн. За да научите повече, моля, щракнете тук: https://www. consentmanager .net/knowledge/news/third-party-cookies-and-cmp-consent-scope

В центъра на вниманието на инструмента: Разширете управлението на вашето съгласие с нашите възможности за много сайтове

Управлявате ли стотици уебсайтове едновременно? Трябва ли да предоставите последователен CMP дизайн на всички ваши сайтове от едно табло за управление? Или бихте предпочели да създадете персонализирани настройки, които отговарят на различните законови изисквания на различни местоположения? Нашите инструменти за поддръжка на множество сайтове ви позволяват да рационализирате процеса на онлайн съгласие за до стотици уебсайтове! За да започнете, ето кратък преглед на нашите функции:

Управлявайте лесно разрешенията и достъпа между подакаунтите

Организациите, работещи с партньори или клиенти, могат да се изправят пред предизвикателството да разпределят достъпа до различни нива на данни или отчети сигурно и ефективно. Нашите инструменти предлагат решения с възможност за задаване на ограничен достъп. Можете да създадете подакаунти за партньори или клиенти и да им предоставите достъп до конкретни данни или отчети.

Единно управление на множество сайтове

Управлявайте множество сайтове под един акаунт с един CMP код. Внедрете един и същ CMP код във всички уебсайтове, за да осигурите последователни практики за управление на съгласието и да поддържате последователност на дизайна и целостта на марката във всички цифрови фронтове. Или приложете специални настройки, за да позволите съответствие с различни регулаторни стандарти.

Функции за автоматизация и групово редактиране

Автоматизациите ви позволяват да извършвате групови редакции на голям брой уебсайтове, което значително повишава ефективността на управлението. Обединете вашите списъци с доставчици, като поддържате последователен списък с доставчици във всички уебсайтове, което улеснява взаимодействието с трети страни. Автоматичното присвояване на цели позволява на собствениците на сайтове автоматично да актуализират и присвояват последователен списък с цели за тракерите, използвани на всеки сайт, елиминирайки необходимостта от ръчна намеса.

Ако имате въпроси, моля не се колебайте да се свържете с някой от нашите експерти тук!
https://www.consentmanager.net/bookacall/

Уебинар: Google Consent Mode v2 – не го пропускайте!

Всички говорят за Google Consent Mode v2. Много рекламодатели и оператори на уебсайтове все още имат различни въпроси по тази тема за това какво точно означават новите изисквания на Google за техния бизнес и как трябва да прилагат правните и технически изисквания в детайли.
consentmanager би искал да отговори на тези въпроси и да обясни най-важните факти и необходимите стъпки за внедряване в уеб семинар. В допълнение, Jan Winkler , главен изпълнителен директор на consentmanager , ви дава много възможности да задавате вашите индивидуални въпроси.

Уебинар: Google Consent Mode v2 с Jan Winkler
На немски: 27 февруари 2024 г. | 11:00 ч. CET – Регистрирайте се сега: https://www. consentmanager
На английски: 28 февруари 2024 г. | 11:00 ч. CET – Регистрирайте се сега: https://www. consentmanager .net/webinar/

Уебинар „Няма бисквитки = загуба на продажби?“ на 11 март 2024 г

В понеделник, 11 март, от 15:00 ч. ще се проведе уебинарът „Без бисквитки = загуба на продажби?“ заедно с нашия партньор Refinery89. Научете повече за въздействието на дигиталния свят „без бисквитки“ върху издателите и рекламодателите. Двамата експерти Robin de Wit (CSO Refinery89) и Jan Winkler (CEO consentmanager ) обсъждат теми като:

  • Какво очаква издателите през 2024 г. по отношение на новия Общ регламент за защита на данните (DAS, DMA)?
  • Има ли пряка връзка между премахването на бисквитките и загубените продажби?
  • Научете повече за безопасни за бисквитки решения като Contextual+ и техники за проектиране на съдържание, които могат да помогнат на издателите и рекламодателите в свят без бисквитки.

Регистрирайте се сега: https://events.teams.microsoft.com/event/540293ef-689e-4c37-9350-efe049b1bccb@7117068e-7ca2-4ea3-b1a9-2ae37280d6bb
Уебинарът ще се проведе на английски език

Важна актуализация: Нови швейцарски технически указания относно съгласието

Нови технически указания от Федералния комисар за защита на данните и информацията (FDPIC) изискват собствениците на уебсайтове, компаниите и организациите да блокират предварително ненужните бисквитки. Тази актуализация противоречи на насоките на текущия преработен Федерален закон за защита на данните (nDSG), което означава, че собствениците на уебсайтове може да се наложи да актуализират своите механизми за събиране на съгласие на своя уебсайт.

Новият Федерален закон за защита на данните (nDSG) изяснява как трябва да се обработват личните данни на швейцарските граждани и се фокусира върху „Поверителност по проект“ и „Поверителност по подразбиране“. Въпреки това не са необходими банери за бисквитки за съгласие на потребителя.
Въпреки това, новите насоки в раздел 5.1 от документа „Технически и организационни мерки“ (TOM) на FDPIC разшириха тези идеи и добавиха нови изисквания. Имате нужда от:

Предварително блокиране на несъществени бисквитки: Уебсайтовете трябва да деактивират несъществените бисквитки по подразбиране, докато потребителите не дадат съгласие. Поверителността на потребителите е защитена от момента, в който влизат в сайта.
Активно съгласие за допълнителни бисквитки: Активирането на несъществени бисквитки изисква активното съгласие на потребителя и подчертава необходимостта от ясно и информирано решение.
Минимално събиране на данни чрез настройки по подразбиране, удобни за защита на данните: Принципът „защита на данните чрез настройки по подразбиране, удобни за защита на данните“ изисква само минималната информация да се обработва след събирането на данни.

Точки за действие за съответствие

Докато потребителят не е дал съгласието си, трябва предварително да блокирате бисквитките, зададени от вашата платформа за управление на съгласието (CMP), ако вашата компания е със седалище в Швейцария или ако искате да насочите потребители, базирани там. За да получите законно съгласие на потребителя за използване на несъществени бисквитки, също така е важно да внедрите механизъм за съгласие, като използвате банер за бисквитки или известие на вашия уебсайт.
Ако имате нужда от помощ, незабавно се свържете с някой от нашите експерти! https://www. consentmanager .net/bookacall/

Още оптимизации и корекции през февруари

През февруари бяха направени следните корекции и корекции на грешки:
В CMP са внедрени различни подобрения и допълнителни функционалности. Например, вече е възможно да изпратите отчета за съответствие като Excel файл на всеки имейл адрес и да посочите честотата на изпращане. Освен това вече е възможно да добавите идентификатор на доставчик към списъка с бисквитки и да добавите тагове за всеки доставчик. По отношение на функциите за синхронизация, настройките на CMP могат да бъдат зададени само за списъка с доставчици, бисквитките и, ако е необходимо, за целите, а не за всички настройки заедно.
Можете да намерите допълнителни нововъведения и оптимизации в пълния дневник на версиите:

Протокол за освобождаване

  • Нова функция: Поддръжка за прозрачност на DSA (предложение на IAB)
  • Поправка: Проблем със задаване на целите на класификацията на Always-On
  • Подобрен дизайн на падащо търсене
  • Доклад за оптимизация Подобрения на UX
  • Разрешете „+“ за имейл и потребителско име
  • Коригиране: Грешка в доклада за риск, „Доставчиците нямат описание“, въпреки че имат такова
  • Поправка: Роботът съобщава, че не е намерен режим на съгласие
  • Подобрено: Генератор на правила за поверителност
  • Поправка: Проблем с поставяне/публикуване
  • Поправка: Липсват права за публикуване
  • Поправка: Live CMP не може да бъде избран в полето за избор на таблото
  • Поправка: Live CMP не може да бъде намерен в модалното търсене на CMP
  • Поправка: TR липсва в правилата и условията, избор на отпечатък
  • Поправка: Актуализирайте настройката по подразбиране за нови CMP
  • Добавете търсене за изтриване към лентата за търсене на таблица
  • Поправка: Проблеми с показване при търсене в списък с бисквитки
  • Подобрено: Опция да не се синхронизират настройките на CMP
  • Подобрено: Добавете описание на целта по подразбиране
  • Поправка: Грешка в отговора на Catch IBC
  • Подобрено: Добавете идентификатори на доставчик към списъка с бисквитки
  • Подобрено: Задайте TCF по подразбиране на false за целите
  • Подобрено: Бисквитките на първа страна са променени на samesite=lax
  • Подобрено: Добавете височина и ширина към логото на CMP
  • Поправка: Промяната на ID на целта води до неправилен списък
  • Подобрено: Скриване на иконата за разгъване, когато няма съдържание
  • Добавете експорт на бисквитки
  • Добавете възможност за добавяне на бележки към доставчик
  • Добавяне на възможност за добавяне на етикети на доставчик
  • Поправка: Свързаните цели показват грешни доставчици
  • Подобрено: Списък с доставчици: Групово редактиране: Добавете опция за премахване/изтриване на доставчици
  • Поправка: Добавяне на класически цели настройва всичко към легитимен интерес
  • Добавете опция към имейл отчет за съответствие
  • Подобрено: Актуализирайте CMP версията при публикуване
  • Поправка: Бутонът за изтегляне не работи
  • Поправка: Изборът на език обърква EN с EN-en
  • Поправка: Свързаните доставчици не се показват правилно
  • Добавете опция да не съкращавате имената на бисквитките
  • Поправка: Липсва тип експортиране на бисквитки
  • Поправка: Списък с бисквитки: Типът не показва целта на доставчика
  • Поправка: SEPA плащането не може да бъде избрано
  • Поправка: Бутонът за добавяне на цел не работи
  • Поправка: Грешка в слоя с бисквитки:explainpurpose()
  • Поправка: Грешка при разпознаване на реч: „es-es“ не се разпознава като „es“.
  • Поправка: TR липсва в описанието на целта
  • Добавете нови теми по подразбиране
  • Поправка: Проблем при копиране на CMP
  • Подобрено: Експортиране на списък с бисквитки: Добавете колона от 1-ва/3-та страна
  • Поправка: Списък с бисквитки: Премахване на псевдоним на домейн
  • Поправка: Изтегляне на JSON език за тема по подразбиране не работи
  • Добавете опция за деактивиране на ефекта на преход в темите
  • Поправка: Проблеми с показването на списъка с бисквитки
  • Отчитане: Добавете колона за автоматично приемане (напр. разпоредби за отказ)
  • Добавете опция „Винаги активирай доставчика, за каквато и да е цел…“
  • Поправка: Броят на съществуващите избори е неправилен при смяна на теми
  • Поправка: Щракването върху стрелката за цел също трябва да разшири описанието
  • Поправка: Качването на преводи за тема по подразбиране не работи

повече коментари

Newsletter consentmanager Juni
Нов

Бюлетин 06/2024

Нова добавка: Удобен за поверителност анализ на уебсайтове С актуализацията през юни новата добавка „Анализ на уебсайтове“ е достъпна за вас във вашия акаунт. Тук комбинираме двата компонента, в които сме особено добри: истинска защита на данните и страхотно отчитане. Предимството на нашия нов удобен за поверителност анализ на уебсайтове е основно в защитата на […]
Dutch DPA releases Guidelines on Cookie Banners
Нов

Холандски DSB: Ръководство за банери за бисквитки и засилени проверки

Холандският орган за защита на данните (Autoriteit Persoonsgegevens, AP) публикува ново ръководство , описващо най-добрите практики за проектиране на банери за бисквитки и какво да избягвате, за да избегнете евентуални глоби. Както беше обявено през февруари 2024 г. , Органът за защита на данните ще въведе повече контроли, за да гарантира, че уебсайтовете законно получават […]