Общ

Нов закон в Холандия забранява ненасочената реклама на онлайн хазарта


Нов закон в Холандия забранява ненасочената реклама на онлайн хазарта

Холандският сектор на онлайн хазарта е легализиран от 1 октомври 2021 г. от Закона за залагането от разстояние и хазарта. Сега обаче този закон за хазарта претърпя значително развитие с въвеждането на нова забрана за нецеленасочена реклама на онлайн хазарт, която влезе в сила на 1 юли 2023 г. Това означава, че рекламирането на хазартни игри в интернет и по телевизията по заявка е разрешено само при строги условия. Правителството в Холандия предприе решителни действия, за да защити уязвимите хора, особено младите хора, от потенциалните рискове на онлайн хазарта.

Важно е компаниите, предлагащи платформи за онлайн хазарт, да разберат новите разпоредби и да коригират своите онлайн практики за поверителност в съответствие с тях. Прочетете, за да научите как да го направите.

История на закона за онлайн хазарта в Холандия

Министър Weerwind казва:

„Рекламирането е необходимо, за да се съобщи законното предлагане на онлайн хазартни игри, за да се попречи на хората да играят незаконно. В същото време ние, като правителство, имаме задължение да защитим уязвимите групи от рисковете на онлайн хазартните игри.“

Преведено от английски: Рекламата е необходима, за да се съобщи законността на онлайн хазарта и да се обезсърчат хората да залагат незаконно. В същото време, като правителство, имаме задължението да защитаваме уязвимите групи от рисковете на онлайн хазарта.

Източник: https://www.government.nl/latest/news/2023/04/19/minister-weerwind-bans-untargeted-advertising-for-online-games-of-chance

Популярността на онлайн хазарта се е увеличила много в Холандия. Следователно трябва да се намери баланс между насърчаването на законни възможности за хазарт и защитата на уязвимите лица. Забраната за нецеленасочена реклама адресира съществуващите предизвикателства и опасения относно рекламните практики в индустрията.

Като част от тази забрана е важно да знаете, че при строги условия следното ще продължи да бъде разрешено:

  • Рекламиране чрез интернет, например в социални медии,
  • насочена реклама
  • директна поща и
  • Рекламирането чрез телевизия по заявка остава разрешено при строги условия.

Тъй като горните форми на реклама все още са разрешени, трябва да се спазват определени правила, за да могат компаниите да използват тези формати.

При какви условия е разрешено рекламирането на онлайн хазарт?

С тази забрана холандското правителство иска да ограничи изкушението на потребителите да участват във високорискови хазартни игри. Следователно холандската забрана за нецеленасочена реклама на онлайн хазарт оказва значително влияние върху рекламните стратегии на компаниите в този сектор. Добре, обаче, рекламодателите все още могат да продават услугите си както обикновено, ако отговарят на трите условия по-долу. Целта е да се намали излагането на млади хора и други уязвими хора на потенциално вредна реклама на хазарт.

Следователно рекламирането на онлайн хазарт не е забранено, но може да се извършва само при следните три условия :

  1. Първо, трябва активно да предотвратяваме рекламите да достигат до млади хора под 24-годишна възраст или други уязвими групи.
  2. Второ, най-малко 95 процента от рекламите трябва да се показват на хора на възраст над 24 години.
  3. и накрая, всяко лице, на което се показват реклами, трябва да може да се откаже и да не вижда рекламите.

Как компаниите могат да спазват разпоредбите?

За да се спазят изискванията на холандското правителство към компаниите, предлагащи онлайн хазарт, трябва да се предприемат проактивни мерки.

По-долу са дадени някои начини, по които можете да спазвате този закон, както и примери за това как клиентите, използващи CMP на consentmanager , са променили своите онлайн практики за поверителност, за да останат пред кривата. Тъй като спазваме този закон откакто беше обявен за първи път, подготвихме редица опции за нашите съществуващи клиенти, както е показано в примерите по-долу.

1. Активно предотвратявайте достигането на рекламата

Активно предотвратявайте достигането на вашата реклама до млади хора под 24 години или други уязвими групи. Това може да се постигне по няколко начина. Можете да включите механизми за проверка на възрастта във вашия банер за бисквитки или в политиката за поверителност на вашия уебсайт.

Пример: Можете да помолите потребителите да потвърдят възрастта си, като попълнят конкретно поле във вашия банер за бисквитки. Вашият банер може да включва опция за показване на бутони „Аз съм на 24 или повече“ или „Аз съм на 23 или под“.

С CMP като consentmanager можете лесно да активирате функцията за проверка на възрастта във вашия банер за бисквитки в областта за настройки.

Функция за проверка на възрастта Екранна снимка на таблото за управление на consentmanager

И ако искате да изпробвате вашия банер за бисквитки с различни дизайни и функции, можете да използвате нашата новаторска функция за етапи, за да тествате вашия персонализиран банер за бисквитки, преди да бъде пуснат на живо.

2. Насочете се към правилната целева група

Най-малко 95 процента от рекламите трябва да се показват на хора на възраст над 24 години. За да постигнете това, можете да използвате целенасочени рекламни стратегии. Това означава, че трябва да персонализирате рекламите си, за да достигнете до желаната аудитория, като използвате точни параметри за насочване като възраст, местоположение и интереси. След като направите това, уверете се, че вашият инструмент за управление на съгласието се адаптира към конкретното ви насочване и показва подходящия банер за бисквитки или съобщение за поверителност за съответната възрастова група.

3. Предложете опции за отказ

Когато вашите реклами се показват, потребителите трябва да имат опция за отказ. Уверете се, че предлагате на потребителите ясни и лесно достъпни опции за отказ чрез вашия банер за бисквитки. Като давате на потребителите възможността да се откажат от рекламиране, вие показвате, че уважавате индивидуалните предпочитания и насърчавате ориентирано към потребителя рекламно изживяване.

Пример: Пример за това би бил, ако имате 3 бутона на вашия банер за бисквитки, напр. бутон „Отхвърляне“, бутон „Приемам, над 24 години съм“ и бутон „Приемам, под 24 години съм“.

Персонализирайте своя CMP и не се притеснявайте повече!

Това е само половината от пътя – следващата стъпка е да направите необходимите промени според приложимото за вашия бизнес законодателство. Въпреки това, тъй като вече посъветвахме нашите съществуващи клиенти за различните начини, по които могат да се съобразят с новата наредба на холандското правителство, можете да разчитате на нас, че ще ви освободим от догадките.

Свържете се с някой от нашите експерти и ние ще се радваме да ви помогнем или създайте свой собствен банер за бисквитки сега безплатно !


повече коментари

Webinar Google Consent Mode v2
видеоклипове, Нов

Уебинар: Режим на съгласие на Google v2

Уебинарът на тема „Google Consent Mode v2“ се проведе на 27 февруари 2024 г. PDF за уебинара можете да намерите тук за изтегляне . Бяха обсъдени следните теми: преглед Всички говорят за Google Consent Mode v2. От март 2024 г. Google ще изисква всички уебсайтове и приложения да използват Google Consent Mode v2. За това […]
Digital Services Act
правилно

Законът за цифровите услуги (DSA) важи ли и за вашата компания? Онлайн платформите имат допълнителни задължения

Законът за цифровите услуги определя допълнителни изисквания за прозрачност за онлайн платформите. Определението за онлайн платформа съгласно DSA може да се отнася за вашия бизнес. В резултат на това може да се наложи да спазвате допълнителните изисквания за прозрачност на DSA. Прочетете, за да разберете дали вашият бизнес попада в тази категория и какви стъпки […]