Общ

IAB TCF 2.2: Всички факти, график и как да го използвате сега


IAB пусна най-новата си версия на рамката за прозрачност и съгласие (IAB TCF 2.2) и носи със себе си някои важни промени за издателите.

Какво представлява IAB TCF?

TCF на IAB е рамка от насоки и технически стандарти, която позволява на издателите и доставчиците да събират и обменят информация за съгласие, или с прости думи: TCF е начинът, по който доставчикът (напр. рекламодател на вашия уебсайт) разбира кои решения са взети от посетителите . TCF стандартизира събирането, комуникацията и разбирането на информация за съгласие. Това позволява на доставчика да адаптира поведението си, напр. Б. За показване на неперсонализирани реклами вместо управлявани от данни персонализирани реклами.

Защо трябва да използвам IAB TCF на моя уебсайт?

По принцип всички големи рекламни компании поддържат IAB TCF като Standard и участват като доставчици в TCF Global Vendor List (GVL). За да покажат своята реклама, тези компании разчитат на сигналите, които получават чрез IAB TCF. Ако тези сигнали за съгласие (т.нар. „TC низ“) липсват, повечето рекламодатели отказват да показват реклами . Като издател, ако не използвате TCF, има вероятност да пропуснете приходи от реклама на уебсайта си.

Какво общо има IAB TCF с Google?

Google е една от най-големите рекламни компании в света. С услуги като Google AdWords, Google AdSense, Google Ad Manager, Google AdMob или Google AdX Google играе важна роля за повечето уебсайтове, когато става въпрос за рекламиране на техния уебсайт. Наскоро Google обяви, че ще затегне рекламната си политика и ще показва реклами само когато има валиден IAB TCF 2.2 сигнал . Това засяга неговите платформи AdSense, Ad Mob или Ad Manager за потребители в ЕИП и Обединеното кралство. Тази нова политика ще влезе в сила през четвъртото тримесечие на тази година . Уебсайтовете и приложенията, които искат да показват реклами от Google, трябва да внедрят CMP, който поддържа IAB TCF 2.2 и е сертифициран от Google .

Сертифициран ли е consentmanager Google TCF 2.2?

Да, consentmanager вече е преминал през процеса на сертифициране както за IAB TCF, така и за Google TCF сертифициране.

Каква е разликата между TCF 2.0/2.1 и 2.2?

IAB TCF 2.0 беше пуснат през 2019 г. Поради конфликта с белгийския APD, IAB пусна нова версия на IAB (версия 2.2), за да отговори на някои от повдигнатите проблеми. Основните разлики са:

  • По-високи изисквания за показваната информация за доставчиците (напр. категории данни, периоди на задържане, …)
  • По-високи изисквания за законен интерес и премахване на законен интерес за конкретни цели
  • Премахване на определени технически характеристики (напр. IAB TCF CMP API getTCData команда)

За собственик на уебсайт или приложение повечето от тези промени няма да окажат влияние, освен незначителна промяна в показваната информация.

Хронология: кога мога да започна? Кога трябва да започна да го използвам?

„Старият“ TCF 2.0/2.1 все още е валиден и може да се използва до края на преходния период, който беше удължен до 20 ноември 2023 г. От този момент нататък само TCF 2.2 е валиден. consentmanager вече е започнал да поддържа TCF 2.2 – уебсайтовете вече могат да преминат от 2.0 към 2.2, ако е необходимо .

Но: Всички доставчици трябва да актуализират регистрацията си в IAB GVL. Освен това доставчиците трябва да актуализират своята технология, за да разбират и поддържат сигналите TCF 2.2. Това изисква ръчен процес при повечето доставчици и следователно отнема време. Следователно може да се очаква, че много доставчици ще имат нужда от време, за да се адаптират. Затова ви препоръчваме да не преминавате към IAB TCF 2.2 преди ноември , тъй като това може да доведе до загуби на рекламни приходи за издателите.

Как мога да започна?

Ако искате да преминете към TCF 2.2, можете да го направите във вашия акаунт consentmanager , като отидете на:

(стар изглед) меню> CMP> редактиране> Други възможности> IAB TCF:

(нов изглед) меню> CMP> Други възможности> IAB TCF:

Всички потребители ще бъдат ли попитани отново дали надстроя до TCF 2.2?

Не. Старите сигнали за съгласие са все още валидни и ще продължат да се използват от CMP след ноември 2023 г.

Защо има нови s-доставчици с надстройката? добре ли е

Не всички доставчици, които са били регистрирани в IAB TCF 2.0, са регистрирани и в 2.2. С преминаването към 2.2 тези доставчици вече са загубили статуса си на IAB доставчици. Това означава, че IAB ID се губи (ID без „s“ или „c“ отпред) и само системният ID (този с „s“ отпред) може да се използва за доставчика.

За съжаление, това също означава, че автоматичното присвояване на цели се губи. Това означава, че съответните доставчици вече трябва да бъдат ръчно присвоени на цел.


повече коментари

Newsletter consentmanager Juni
Нов

Бюлетин 06/2024

Нова добавка: Удобен за поверителност анализ на уебсайтове С актуализацията през юни новата добавка „Анализ на уебсайтове“ е достъпна за вас във вашия акаунт. Тук комбинираме двата компонента, в които сме особено добри: истинска защита на данните и страхотно отчитане. Предимството на нашия нов удобен за поверителност анализ на уебсайтове е основно в защитата на […]
Dutch DPA releases Guidelines on Cookie Banners
Нов

Холандски DSB: Ръководство за банери за бисквитки и засилени проверки

Холандският орган за защита на данните (Autoriteit Persoonsgegevens, AP) публикува ново ръководство , описващо най-добрите практики за проектиране на банери за бисквитки и какво да избягвате, за да избегнете евентуални глоби. Както беше обявено през февруари 2024 г. , Органът за защита на данните ще въведе повече контроли, за да гарантира, че уебсайтовете законно получават […]