Нов

Франция: Наказания срещу Google, Amazon и Carrefour за грешни бисквитки


Френският орган за защита на данните CNIL беше много активен през последните седмици и наложи различни наказания за неправилно описание на бисквитки и обработка на данни на уебсайтове на големи компании. Ето кратък преглед.

логото на cnil се показва в синьо и червено

Google – 100 милиона евро глоба

В началото на декември 2020 г. беше наложено най-голямото наказание досега за „нарушения на бисквитки“ – тук срещу Google. Общо CNIL наложи глоба от 100 милиона евро – 60 милиона срещу Google LLC и 40 милиона срещу Google Ireland Ltd. И в двата случая проблемът е, че посетителите на търсачката google.fr не са били достатъчно информирани за рекламните бисквитки от банер, създаден от Google.

Особеното в този случай е, че според GDPR ирландският орган за защита на данните DPC всъщност ще носи отговорност. Следователно, за да може да наложи наказанието, CNIL разчита на директивата за ePrivacy, а не на GDPR.

Обяснения за санкциите на CNIL в Google (на английски).

Amazon – 35 милиона евро глоба

Заедно с горепосочената глоба срещу Google, във Франция беше обявена и глобата срещу Amazon за нарушаване на защитата на данните: 35 милиона евро. И в този случай проблемът е, че рекламните бисквитки са били зададени без съгласието на посетителите (тук на amazon.fr). Тук също беше използвана ePrivacy, а не GDPR като основа.

Обяснения на CNIL France относно санкциите на Amazon (на английски).

Carrefour – 3 милиона евро глоба

Добра седмица преди Google и Amazon, CNIL наложи глоба от около 3 милиона евро на Carrefour (един от най-големите онлайн магазини във Франция) в края на ноември. Глобата стига до 2,25 милиона за Carrefour и още 800 000 EUR за Carrefour Banque. И в двата случая става дума и за неправилно зададени бисквитки и липсващо съгласие.

Повече информация в CNIL (френски).


повече коментари

Общ

Бюлетин 09/2024

Нови функции: Инструмент за права на субекта на данни (DSR). GDPR предвижда, че засегнатите (като посетители на уебсайтове, клиенти или други лица, чиито данни се обработват) се ползват с определени права. Това включва по-специално, че те могат да търсят правата си и да получават информация за обработваните данни. Правата включват, наред с другото: Нашият нов […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Нов

consentmanager постига златен статус като Google CMP партньор

consentmanager е сертифициран като Gold Tier CMP партньор в партньорската програма на Google Consent Management Platform (CMP). Получихме този статут въз основа на следните критерии: Най-новото развитие в партньорската програма на Google CMP носи значителни предимства за нашите клиенти. Сега можете да интегрирате своя банер за съгласие с Google Ads, Google Analytics и Google Tag […]