Нов

Бюлетин 09/2021


TDDDG + писмо от властите

Нашата пътна карта всъщност планираше различна тема за този месец, но поради голямото количество обратна връзка от клиенти променихме решението си в кратък срок и се съсредоточихме този месец върху предстоящите промени и разяснения към немския TDDDG (първоначално TTDSG). Освен това различни клиенти получиха въпросници от органите за защита на данните, така че ние също така внедрихме повече функции тук, които ще помогнат на нашите клиенти да отговарят по-лесно на изискванията на органите (вижте по-долу за подробности).

TDDDG: От 1 декември 2021 г

TDDDG (първоначално TTDSG) е отговорът на Германия на Регламента ePrivacy , който най-накрая беше въведен в немското законодателство тук. Това означава, че сега също така е ясно регламентирано в Германия, че несъществените бисквитки винаги изискват съгласие и следователно банери за бисквитки са задължителни . Тъй като TDDDG ще влезе в сила на 1 декември 2021 г. и властите вече извършват първоначални проверки въз основа на Регламента ePrivacy (вижте по-долу), препоръчително е отново да поставите под въпрос съществуващия банер за бисквитки и, ако е необходимо, да направите дизайн или Направете логически корекции.

авторитетна проверка

Още през май органите за защита на данните на няколко държави извършиха координиран преглед на основните уебсайтове. Съответните уебсайтове трябваше да попълнят обширни въпросници и да подадат декларации относно защитата на данните. Различни клиенти consentmanager също бяха сред тях. Сега властите основно оценяват отговорите и отправят различни точки на критика към засегнатите уебсайтове. Възприехме тези точки като възможност и включихме различни функции в consentmanager , за да улесним нашите клиенти да спазват законовите изисквания.

Писмото от властите дава сравнително ясна картина на това „какво работи“ и „какво не работи“. Тук обобщихме най-важните точки за вас:

  • Лесен спад
    Властите за пореден път ясно дадоха да се разбере, че отказът трябва да бъде толкова лесен, колкото и съгласието. Следователно трябва да има еквивалентен бутон за отхвърляне на първия слой. Скриването на отказването в текста или просто бутона за изпращане не е съвместимо.
    Препоръка: Уверете се, че вашият дизайн има два еквивалентни бутона за приемане и отхвърляне.
  • Законни интереси
    Беше подчертано също, че правното основание „законен интерес“ може да се използва само за наистина съществени функции. Във всеки случай маркетингът, анализът и социалните медии не са от съществено значение. Но това важи и за външни шрифтове, мениджъри на тагове или инструменти за чат.
    Препоръка: Определяйте само доставчици като „функционални“ / „основни“, без които уебсайтът ви няма да работи. Всички други доставчици трябва винаги да бъдат блокирани по подразбиране и да се активират само след одобрение.
  • описания
    В много случаи властите критикуват описанията на уебсайтовете. Например, изисква се целите да бъдат обяснени ясно и недвусмислено (само „маркетинг“ не е достатъчен). Освен това, броят на доставчиците трябва да бъде посочен на първия слой.
    Препоръка: Съхранявайте описателен текст за всякакви цели и доставчици и използвайте макроса[vendorcount] в текста, за да въведете номера на доставчика.
  • Пренос на данни извън ЕС
    Властите също така смятат, че позоваването на трансфер на данни извън ЕС е важно. Ако доставчик се намира или обработва данни в страни извън ЕС, трябва да бъде приложена съответна бележка.
    Препоръка: Проверете списъка с доставчици и разширете текста на първия слой, ако е необходимо. Имаме и под меню> CMP> Редактирам> Външният вид създаде възможност във втория слой (разширени настройки) да се покаже списъкът с доставчици, за които е отбелязан пренос на данни. под менюто> Оферент> Можете да редактирате дали всеки доставчик изпълнява трансфер на данни в чужбина.
  • Кратък списък с доставчици
    В много случаи имаше критики от властите, че списъците с доставчици са твърде дълги. Предисторията тук е по-специално въпросът дали съгласието може да бъде законно, ако посетителят вече не може да има смислен преглед на списъка с доставчици.
    Препоръка: Подредете доставчиците и съкратете списъка с доставчици до най-важното. Списък с доставчици с повече от 50 или дори повече от 100 доставчици най-вероятно ще се счита за несъответстващ.
  • IAB TCF Standard
    Standard IAB TCF се оказа критичен за властите. Различни власти са оценили части от стандарта като вероятно несъответстващи на закона и са изразили различни опасения. Например, целите бяха критикувани като твърде груби или взаимодействието между цели, специални цели, характеристики и специални характеристики като твърде неразбираеми.
    Препоръка: Ако не използвате онлайн реклама на уебсайта си, трябва да избягвате използването на IAB TCF и вместо това да определите собствените си цели.

Още нови функции и промени

  • Подобрения на WCAG / Достъпен дисплей
  • Групи за бисквитки
  • Описания на целите на първия слой
  • Подобрени отчети за робота
  • … и още много.

повече коментари

Общ

Бюлетин 09/2024

Нови функции: Инструмент за права на субекта на данни (DSR). GDPR предвижда, че засегнатите (като посетители на уебсайтове, клиенти или други лица, чиито данни се обработват) се ползват с определени права. Това включва по-специално, че те могат да търсят правата си и да получават информация за обработваните данни. Правата включват, наред с другото: Нашият нов […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Нов

consentmanager постига златен статус като Google CMP партньор

consentmanager е сертифициран като Gold Tier CMP партньор в партньорската програма на Google Consent Management Platform (CMP). Получихме този статут въз основа на следните критерии: Най-новото развитие в партньорската програма на Google CMP носи значителни предимства за нашите клиенти. Сега можете да интегрирате своя банер за съгласие с Google Ads, Google Analytics и Google Tag […]