Бюлетин 02/2022
Радваме се да обявим най-новата актуализация, която излезе на живо! Сред много нови неща, това са основните функции, налични с новата актуализация:
Незаконен №1: Google Fonts Незаконен?

В края на януари окръжният съд в Мюнхен трябваше да се заеме с темата за Google Fonts (интегриране на шрифтове в уебсайт). Съдът постанови, че вграждането на Google Fonts през сървъра на Google без съгласието е незаконно и присъди на ищеца обезщетение. Както сте свикнали от consentmanager, ние реагирахме директно и в актуализацията от този месец създадохме възможност за блокиране на Google Fonts и други външни елементи на шрифт и стил (автоматично блокиране: меню> CMP> Редактирам> Други възможности> Блокирайте таблици със стилове или ги блокирайте ръчно чрез персонализиране на кода, вижте помощта).
Нашата препоръка: Активирайте блокирането или, най-доброто от всичко, просто изтеглете шрифтовете и ги поставете на собствения си сървър.
Незаконен № 2: Google Analytics е незаконен?
В допълнение към Google Fonts, наскоро беше „уловен“ и Google Analytics: в Австрия тамошният орган за защита на данните реши в един случай, че Google Analytics не е съвместим с принципите на GDPR, тъй като данните се изпращат в САЩ и има няма адекватно ниво на защита там. Поради това на оператора на уебсайта беше забранено да използва Google Analytics (особено след като в този случай беше използван недостатъчен банер за съгласие). Малко по-късно холандските и френските органи за защита на данните последваха примера и също така постановиха, че (незащитеното) интегриране на Google Analytics не е съвместимо с GDPR. Може да се предположи, че ще последват и други държавни органи.
Нашата препоръка: Използвайте Google Analytics само с ваше съгласие или потърсете алтернативи, които са лесни за защита на данните (например etracker или Matomo).
Незаконен № 3: IAB TCF е незаконен?
Белгийският орган за защита на данните също предизвика вълнение. Това трябваше да вземе решение за стандарта IAB TCF. Органът установи, че при настоящите обстоятелства рамката за прозрачност и съгласие на IAB, както и IAB Europe като административен орган зад стандарта, не отговарят на различни условия на GDPR. На IAB вече е даден двумесечен период да разработи „План за действие“ с предложени промени. Предложените промени имат за цел да покажат как TCF може да бъде преработен, за да отговаря на GDPR. Оттогава IAB Europe обжалва решението. Събрахме повече подробности в нашите ЧЗВ .
Нашата препоръка: Ако нямате нищо общо с онлайн рекламирането (напр. електронна търговия или фирмени уебсайтове), не трябва да използвате стандарта IAB TCF. Ако не можете без него, не бива да се паникьосвате сега, а изчакайте и вижте как ще се развие ситуацията.
Цели и плъзгачи
Също така новото този месец е възможността за пренареждане и сортиране по цели: Просто „докоснете“ записа и го преместете там, където трябва да се появи.

Нашата функция за плъзгач също е нова: вместо да показвате целите с няколко квадратчета за отметка на първата страница на слоя за съгласие, вече можете да използвате плъзгач. След това посетителят може да избира между няколко позиции и по този начин да включва и изключва няколко цели едновременно. Настройките за плъзгача могат да бъдат намерени в Меню > Цели под списъка с цели.

Още нови функции и промени
Както винаги, този месец направихме и много малки корекции на функциите. Има корекции при копиране на CMP и дизайни, нови опции за съхранение на правни основи и повече текстови опции за визуализация на изображения.