Общ

Доклад за оптимизация: Ръководство за начинаещи


Доклад за оптимизация: Ръководство за начинаещи

Докладът за оптимизация ви помага да подобрите ефективността на вашия банер за бисквитки и да вземате решения въз основа на информацията, събрана в отчета. В този отчет ще намерите резултатите от вашите различни A/B тестове и други показатели за данни, които да ви помогнат да разберете по-добре предпочитанията на вашите потребители и да увеличите максимално процента на съгласие, като същевременно останете в съответствие с правителствените разпоредби.

Разгледайте различните функции на този отчет и как можете да го използвате за вашия бизнес.

Екранна снимка на всички отчети на таблото за управление на consentmanager

Защо оптимизирането на вашия банер за бисквитки е важно?

Първо, важно е да разберете защо оптимизирането на вашия банер за бисквитки може да бъде полезно за вас. Оптимизацията ще варира в зависимост от това върху какво се фокусирате като бизнес.

Ако сте издател и приходите ви се основават на приходите от реклама, високата степен на приемане, особено за свързаните с реклама бисквитки, може да бъде важна за вас.

Например, като бизнес за електронна търговия, вие се насочвате към онлайн продажби. От решаващо значение е поне всички съответни бисквитки да бъдат активирани, за да могат технически да се изпълняват поръчките.

Въпреки това, ако работите в областта на дигиталния маркетинг, може също да бъде от решаващо значение потребителите да дадат съгласието си за обработка на техните лични данни за целите на анализа. Това може да означава, че трябва да коригирате детайлността на вашия банер за бисквитки, включително конкретните цели и категории, за които се обработват лични данни.

Фактори, влияещи върху това как вашият банер за бисквитки изглежда и се държи

Има много фактори, които могат да повлияят на външния вид на вашия банер за бисквитки. Както споменахме, след като сте определили фокус за вашия бизнес и аудитория и знаете кои показатели са най-важни за разрастването на вашия бизнес, можете да персонализирате своя банер по съответния начин и да използвате отчета за оптимизация на consentmanager във ваша полза.

За да започнете, ето някои фактори, които трябва да имате предвид, когато оптимизирате своя банер за бисквитки:

  1. Спазвайте своя референтен закон(и): Различните държави имат различни изисквания и разпоредби за даване на съгласие за бисквитки. Като показвате банер за бисквитки, съобразен с местоположението на посетителя, можете да гарантирате, че спазвате местните закони и разпоредби, ако работите там. Например Общият регламент за защита на данните (GDPR) в Европейския съюз има специфични изисквания за съгласие, които може да се различават от тези в други региони.
  2. Адаптиране към различни потребителски предпочитания: Различните потребителски групи може да имат различни предпочитания, когато става въпрос за съгласие за бисквитки. Като адаптирате своя банер за бисквитки към конкретна аудитория, можете да се съобразите с техните предпочитания и да предоставите по-персонализирано потребителско изживяване. Например, някои посетители предпочитат детайлни опции за съгласие, докато други предпочитат по-опростен подход, в зависимост от вашата услуга/продукт и индустриален стандарт. Стига да спазвате законовите изисквания на вашата юрисдикция, можете да персонализирате как вашият банер ще се показва на потребителя.
  3. Адаптиране към различни езици и локализации: Ако вашият уебсайт е насочен към международна аудитория, показването на банер за бисквитки на предпочитания от посетителя език може да подобри разбирането и ангажираността. Локализиране на съдържанието на банера и гарантиране, че той отговаря на културните норми и очаквания на различните региони, може да подобри потребителското изживяване и да увеличи процента на приемане. Съвет: Разгледайте също нашето ръководство за съответствие за международни или многоезични уебсайтове.
  4. Проследяване на предишно потребителско поведение: Използвайки данни за предишни взаимодействия и поведение на потребителя, можете да покажете банер за бисквитки, който взема предвид предишните съгласия на потребителя. Този персонализиран подход може да оптимизира потребителското изживяване, като гарантира, че завръщащите се посетители не трябва да приемат едни и същи видове бисквитки отново и отново. Например посетителите за първи път може да видят различни теми или известия от завърналите се посетители. За дигиталните търговци това може да бъде важна характеристика, която оказва влияние върху степента на приемане.
  5. Непрекъснато тестване и оптимизиране: Чрез показване на различни версии на банера за бисквитки можете да провеждате A/B тестове и да събирате данни за ефективността на различни дизайни, съобщения или стратегии за разположение. Чрез анализиране на резултатите можете да идентифицирате най-ефективните варианти и да оптимизирате своя банер за бисквитки за максимално приемане и задържане на потребителите.

Важни показатели в отчета за оптимизация на consentmanager

Ето бърз преглед на показателите и данните, които можете да използвате в отчета за оптимизация:

  • Най-добри времена: Пиковите моменти, когато получавате най-много посетители и взаимодействия с вашия банер.
Графика, показваща пиковите часове, когато потребителите споделят своето съгласие

  • Основни индикатори: Какъв браузър, устройство или операционна система посетителите използват за достъп до вашия уебсайт.
Графика на най-добрите индикатори за най-ефективния банер за бисквитки
  • Приемане срещу степен на отпадане
Графика на приемане и степен на отпадане
  • Най-добър дизайн: Преглед на най-добрите дизайни на банери за бисквитки въз основа на броя хора, които са се съгласили с обработката на личните им данни и процентния шанс за печалба (получаване на съгласие от потребителя).
Таблица с банери за бисквитки с най-добрия дизайн

Някои от многото персонализации, които можете да направите на вашия банер за бисквитки, когато провеждате A/B тест:

  • Налични бутони: Приемане или Отхвърляне, Затваряне.
  • Позиция на вашия банер за бисквитки: позиционирайте банера си в средата или в произволен ъгъл.
  • Цветове: Изберете от палитра от цветове или нюанси.
  • Текст: Коригирайте заглавието, текста и дължината на текста.

Можете да добавите колкото искате дизайни наведнъж, за да проведете A/B тест. Можете също така да извършвате ръчни или автоматични оптимизации. Щракнете тук за повече информация.


повече коментари

EDPB opinion on pay or consent model
Нов, правилно

Неотдавнашното решение на EDPB относно моделите „Съгласие или плащане“ за онлайн платформи

Регулаторите на Холандия, Норвегия и Германия (Хамбург) поискаха от Европейския съвет за защита на данните ( EDPB ) становище относно това дали големи онлайн платформи могат да използват модели „съгласие или плащане“ за поведенческа реклама въз основа на валидна и доброволна основа Въз основа на потребителско съгласие. Фонът беше въвеждането на абонаментен модел от Meta […]
New regulations US 2024
правилно

Новите закони за поверителност на САЩ влизат в сила през 2024 г.: Актуализирайте вашите специфични за САЩ настройки за поверителност

В Съединените щати новите закони за защита на данните ще влязат в сила през втората половина на 2024 г. – във Флорида, Тексас, Орегон и Монтана . Компаниите, които работят в тези щати или имат клиенти в тези щати, трябва да преразгледат своите практики за защита на данните, за да гарантират съответствие с новите закони […]