Нов

Закон за цифровите услуги на ЕС: въздействие върху компаниите


Закон за цифровите услуги на Европейския съюз

„Цялата логика на нашите правила е да гарантираме, че технологията служи на хората и обществата, в които живеем – а не обратното. Законът за цифровите услуги ще доведе до значителна прозрачност и отчетност на платформите и търсачките и ще даде на потребителите повече контрол върху техния онлайн живот. Назначенията, направени днес, са огромна стъпка напред към това да се случи.“

Маргрете Вестагер, изпълнителен вицепрезидент за Европа, подходяща за цифровата ера – 25.04.2023 г.

Законът за цифровите услуги (DSA) или Законът за цифровите услуги влезе в сила на 16 ноември 2022 г. Компаниите обаче все още трябва да изпълнят някои задължения до следващия краен срок 17 февруари 2024 г.

Законът се прилага за всички цифрови услуги, които свързват потребителите със стоки, услуги или продукти, особено за „много големи онлайн платформи и търсачки“ като Google, обяснява Европейската комисия. DSA е част от цифровата стратегия на ЕС „Европа, подходяща за цифровата ера“. Въпрос на време обаче е тези закони да засегнат цялата индустрия. Следователно може да е от полза за вашата компания да приложи тези правила сега.

Ето какво се казва в съобщение на официалния сайт на Европейската комисия :

„Микро и малките компании ще имат задължения, пропорционални на техните способности и размер, като същевременно гарантират, че остават отговорни. Освен това, дори ако микро- и малките компании нараснат значително, те ще се възползват от целенасочено освобождаване от набор от задължения по време на преходен 12-месечен период.“

Преведено от английски: Микро и малките предприятия ще имат задължения, съизмерими с техните възможности и размер, като същевременно гарантират, че остават отговорни. И дори микро и малките предприятия да се разраснат значително, те ще бъдат освободени от редица задължения по време на 12-месечен преходен период.

Целта на Закона за цифровите услуги е да насърчи по-безопасна онлайн среда , особено под отговорността на много големите онлайн платформи

  • Потребителите и техните основни права са по-добре защитени в интернет
  • Създаване на силна рамка за прозрачност и отчетност на онлайн платформите
  • Насърчаване на иновациите , растежа и конкурентоспособността на пазара.

Как трябва да изглежда това? Засегнатите онлайн платформи трябва да променят своите практики и да предприемат определени мерки, като например: Б:

  • Платформите трябва да забранят рекламите, насочени към деца .
  • дават възможност на потребителите да не получават препоръки въз основа на профилиране
  • Адаптиране на мерки срещу злоупотребяващата реклама и контрарекламата
  • Докладване на нарушения

Пълният официален списък с мерки можете да намерите тук .

Следните 17 много големи онлайн платформи (VLOP) и 2 много големи онлайн търсачки (VLOSE) трябва да отговарят на DSA:

  • Alibaba AliExpress
  • Amazon Store
  • Apple AppStore
  • Booking.com
  • Facebook
  • Google Play
  • Google Maps
  • Google Пазаруване
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Snapchat
  • TikTok
  • Twitter
  • Уикипедия
  • YouTube
  • Заландо

Много големи онлайн търсачки:

  • Bing
  • Търсене в Google

Въздействието на Закона за цифровите услуги на ЕС

  • За потребители/граждани
    • По-добра защита на основните права
    • По-голям избор, по-ниски цени
    • Намалено излагане на незаконно съдържание
  • За фирми
    • По-голям избор, по-ниски цени
    • Достъп до пазари в целия ЕС чрез платформи
    • Равни условия за доставчиците на незаконно съдържание
  • За платформи/доставчици на цифрови услуги
    • Правна сигурност, хармонизиране на правилата
    • По-лесно за създаване и разширяване в Европа

Как можете да се подготвите сега

Ако вашата компания не е една от много големите онлайн платформи, все още не е необходимо да отговаряте на задълженията за DSA. Въпреки това ще се възползвате в дългосрочен план, ако приемете следните практики за поверителност сега:

Информирайте и обучете вашия екип

Уверете се, че вашите служители, особено тези, които отговарят за обработката на данни и съответствието, са добре информирани за DSA и потенциалното му въздействие върху вашия бизнес. Използването на специален инструмент за управление на съгласието повишава сигурността.

→ Редовни актуализации и абонаменти за съответните бюлетини, нормативни актуализации или индустриални публикации.
Съвет: Абонирайте се за нашия месечен бюлетин от consentmanager и ще бъдете информирани веднага щом новите разпоредби за защита на данните влязат в сила.

Провеждане на анализ на пропуските в съответствието

Оценете текущите си практики за данни и ги сравнете с изискванията на DSA, за да идентифицирате пропуски и области за подобрение.

→ Работете с правни експерти и експерти по съответствие, за да извършите задълбочен анализ на вашите процеси, политики и технологии. Създайте изчерпателен отчет, който подчертава областите, които се нуждаят от внимание, и разпределете ресурси, за да запълните тези пропуски.

За бърза проверка за съответствие можете също да използвате директно нашия безплатен скенер на уебсайтове, който ще ви предостави отчет за съответствие с предложения за области, върху които да се съсредоточите въз основа на законите, приложими за вашия бизнес.

Редовно преглеждайте и коригирайте настройките за поверителност

Редовно преглеждайте настройките за поверителност на вашите уебсайтове и други свързани платформи и ги коригирайте до нивото на защита на данните, от което се нуждаете.

→ Отделете няколко минути, за да се уверите във вашия инструмент за съгласие за бисквитки, че сте съгласували следните точки с общата политика за поверителност:

  • Оптимизирайте интерфейса на вашия банер, за да го направите ясен, удобен за потребителя и достъпен.
  • Включете механизми за отказ.
  • Прилагане на детайлни настройки за съгласие.
  • Персонализирайте опциите за съгласие.

Посетете нашия безплатен контролен списък , за да се уверите, че сте в безопасност с основните разпоредби за поверителност.

Като се придържате към тези практики, вие не само ще увеличите доверието на потребителите, но и ще демонстрирате своя ангажимент за спазване на изискванията за защита на данните и ще бъдете по-добре подготвени за бъдещи промени в закона за защита на данните, ако те са от значение за вас.


повече коментари

EDPB opinion on pay or consent model
Нов, правилно

Неотдавнашното решение на EDPB относно моделите „Съгласие или плащане“ за онлайн платформи

Регулаторите на Холандия, Норвегия и Германия (Хамбург) поискаха от Европейския съвет за защита на данните ( EDPB ) становище относно това дали големи онлайн платформи могат да използват модели „съгласие или плащане“ за поведенческа реклама въз основа на валидна и доброволна основа Въз основа на потребителско съгласие. Фонът беше въвеждането на абонаментен модел от Meta […]
New regulations US 2024
правилно

Новите закони за поверителност на САЩ влизат в сила през 2024 г.: Актуализирайте вашите специфични за САЩ настройки за поверителност

В Съединените щати новите закони за защита на данните ще влязат в сила през втората половина на 2024 г. – във Флорида, Тексас, Орегон и Монтана . Компаниите, които работят в тези щати или имат клиенти в тези щати, трябва да преразгледат своите практики за защита на данните, за да гарантират съответствие с новите закони […]